• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • LuPeRo
    icka76 skrev 2010-02-17 11:52:28 följande:
    Är du kissnödig ?
    Njäeeeee, var tyvärr tvungen att springa och kissa nyss {#lang_emotions_embarassed}
    Så nu får jag hålla mig (trots att jag är kissnödig igen) i ca 4 timmar *pust*
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • icka76

Aj då. Jag har redan nu börjat fundera på hur jag ska kunna utföra ett urinrov när jag ska till mvc. är kroniskt kissnödig och kan inte hålla mig mer än max 2 timmar.

• LuPeRo
    icka76 skrev 2010-02-17 11:57:28 följande:
    Aj då. Jag har redan nu börjat fundera på hur jag ska kunna utföra ett urinrov när jag ska till mvc. är kroniskt kissnödig och kan inte hålla mig mer än max 2 timmar.
    Du får lägga dig och sova i precis 4 timmar innan du ska dit
  • icka76

PP: Lite svårt när man t.o.m. vaknar varannan timma för att kissa

• NinniNinna

PP: hmm zonterapi... låter betydligt trevligare än örterna, så vi kanske ska ta och testa det. Tack!

Icka: Det tråkiga med att spy utan att vara gravid är att alla tror att man är gravid... den här gången har två frågat och det har dessutom lockat en bekant att berätta att hon är gravid. Inte precis vad man vill vara med om när man verkligen är magsjuk. Hur gör du för att dölja ditt illamående? ...eller har du kanske varit öppen med att du är gravid? Hoppas du mår bättre snart!

Liss och Icka: nej, det är nog kört vad det gäller äl den här gången. Tyvärr. Det kan ju såklart ha inträffat ett mirakel (för vi hann ju med någon gång innan magsjukan satte igång och ska väl förhoppningsvis få till en till gång nu), men jag ska verkligen försöka se det här som en månad då vi inte har försökt då det närmar sig mens och jag börjar inbilla mig saker. Får se hur bra det går.... 

• NinniNinna

Glömde det jag verkligen hade tänkt skriva... skyller på magsjukan {#lang_emotions_laughing}

Ni kloka tjejer, kan ni hjälpa mig att tyda min kurva!?! Fattar ingenting. Tror den har satt ut äl på dag 8 (antagligen för att jag hade en tempdip då) och läget förvärrades säkert av att jag inte tog tempen när jag var riktigt sjuk (mån och tis). Tur att jag har er, för jag fattar ingenting!

• icka76

Ninni: Förstår att det inte är roligt om folk tror man är gravid när man är sjuk. Jag kräks inte på jobbet utan det är mest på kvällarna som det är riktigt illa. de flesta i min bekantskapskrets vet om det men bara en här på jobbet. När det gäller din kurva så är den mycket svårtolkad. tror du själv att du haft äl? Annars kanske den inte varit än. Dag 8 låter lite tidigt i mina öron.

• BettanB

Grattis, PP. Vad roligt.

NN: Usch och fy för magsjuka. Är livrädd att smittas av något nu innan vi skall åka bort. Vore ju så typiskt min tur... *muttrar*

TT: Hunden är bättre nu, men vi åker ändå till vet idag. Härligt att du trivs på nya jobbet.

*vinkar*

Sorg i BettanMansion.
  • LuPeRo
    Ninni: Jag läste om en tjej som provat i stort sett allt för att bli gravid. Även IVF. Men hon fick tipset om att kontakta en zonterapeut som hette Jan Rosenqvist (han finns i Landskrona). Hon reste ett antal mil för att träffa honom, han tryckte lite på fötterna och inom ett par månader var hon gravid. Så det kan ju vara en idé att kolla upp en
    Ang din kurva vågar jag inte säga något, är inte så duktig på att läsa av dom

Bettan: Tack vännen {#lang_emotions_kiss}
    Vart ska ni åka på er semester? Ska ni snart åka?
  • NinniNinna

Icka: hmm, inressant att även du tycker att min kurva är svårtolkad.... själv förstår jag ingenting... Akupunktören som jag gick till trodde att kurvan var så ryckig för att jag är så stressad, tror du det kan stämma? Den kan också vara ryckig för att jag tempar på olika tider på helger och vardagar, brukar ni reglera det själva genom att dra bort en grad om man tar tempen senare? 
    Jag kan definitivt inte ha haft äl på dag 8, utan hade det/har det sannolikt i dag. Fick utslag på cb äl testet i går och då tolkar jag det som att det är i dag som är själva äl. La till det själv manuellt i dag.

Bettan: håller tummarna för att du är frisk på er resa! Du förtjänar verkligen en skön semester!
    Berätta hur det går hos vetrinären när du vet mer. Håller tummarna!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3