• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • monchichi76
    BettanB skrev 2010-02-13 22:14:33 följande:
    monchichi: Får hoppas på guldmedalj nu då. Du har inte funderat på att hänga med i tempandet?
    Nää..har tänkt hålla mig ifrån tempandet så gått det går.. Mest för att det känns som att jag kommer att bli alldeles för "manisk"( är nog nu). Jag är ett litet kontrollfreak emellanåt..
    Och eftersom jag än så länge inte har haft problem att bli gravid så har jag inte behövt tänka i de banorna. Men vem vet..tillslut kanske jag  måste ge vika mot mig själv.
  • BettanB
    monchichi76 skrev 2010-02-13 23:00:01 följande:
    Nää..har tänkt hålla mig ifrån tempandet så gått det går.. Mest för att det känns som att jag kommer att bli alldeles för "manisk"( är nog nu). Jag är ett litet kontrollfreak emellanåt.. Och eftersom jag än så länge inte har haft problem att bli gravid så har jag inte behövt tänka i de banorna. Men vem vet..tillslut kanske jag  måste ge vika mot mig själv.
    Får hoppas du får slippa tänka i de banorna då.
    Sorg i BettanMansion.
  • LuPeRo
    Ville bara titta in och
    önska er alla en riktigt trevlig Alla {#lang_emotions_heart}-ns Dag!

http://arizonakate.com/hearts/azk14-valentine-heart1.gif
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • Vallmo75

Tipsar om en bra länk:

Själv var jag på UL i fredags för att se hur det såg ut. Tyvärr har missfallet inte kommit igång än, däremot har den tomma hinnsäcken vuxit med ytterligare 10 mm sedan sist ul för 10 dagar sedan när vi fick konstaterat ma. Någon som varit med om samma sak? Att hinnsäcken växer trots att den är tom?
    Vid mina andra mf (3 st) har blödningen kommit igång av sig självt alla gånger.
  • BettanB

PP: Tack detsamma!

Vallmo: Bra sida. Har du läst dr Beers bok? Han höll på med just det där. Väldigt spännande, men tyvärr finns ingen läkare i Sverige som håller på med immunologi på den nivån. Bäst är väl min läkare dr LM i Helsingborg.

Konstigt, men inte helt ovanligt ändå tror jag. Har ni tagit hcg?

Sorg i BettanMansion.
  • NinniNinna

Valmo: tack för tipset! Skummande bara igenom den , men det ser mycket intressant ut. Väldigt tråkigt att nästan ingen läkare här fokuserar på den här problematiken.
    Låter jobbigt med att hinnsäcken fortsätter att växa. Har inte varit med om det, men misstänker, som Bettan, att det nog inte är så ovanligt. Det kan väl vara ungefär det som kan hända när man har ma och kroppen inte "fattat" att den ska börja stöta ut fostret ännu.

Till PP pch alla andra: ha en riktigt mysig alla hjärtans dag {#lang_emotions_heart} Här är det ÄL tider, så det passar ju utmärkt, även om äl-tider inte är så vidare värst romantiska hos oss iaf {#lang_emotions_wink}

• Daniela01

jag hänger med i tråden
    är 30 år och har haft två mf och ett ma
    och känner att det är helt hopplöst.. så jag behöver nog denna pep-tråden :)

• NinniNinna

Daniela: välkommen, men beklagar att det du gått igenom. Det här är en bra tråd, där vi med liknande erfarenheheter kan stötta varandra. Hoppas du kommer att trivas.

• BettanB

Daniela: Beklagar att du har behov av vår tråd, men hjärtligt välkommen hit.

NN: Have fun! Och se till att GÖRA det romantiskt och sexigt även om ni vet att det är äl. Det GÅR faktiskt.

Sorg i BettanMansion.
  • Vallmo75

Bettan: Har inte läst dr Beers bok men tack för tipset! Hitintills har fokus legat på de problem vi har att öht bli gravida, men nu, efter 4 mf varav ett dessutom efter en äggdonation, börjar jag ju tyvärr förstå att vi är det inte är det enda som är fel i vårt fall. Hoppas blödningen kommer igång snart för efter vad jag hört så gör det ofta jätteont om man behöver ta Cyotec. 

En fråga om någon vet: många här har tipsat om Albyl Minor som enbart säljs över disk men efter vad jag kan se innehåller Aspirin samma verksamma medel som Albylen. Är det samma sak och, i så fall, är det någon som prövat Aspirin istället?
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3