• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • L George

Hej och god eftermiddag, Hittade er idag och stannar nog här ett tag. Vet inte hur mycket väsen jag kommer att göra av mig, får tiden utvisa. Jag har själv haft 2 MA på rad, men man har sen varit bortrest och när vi setts har det varit fel tid i månaden. Nu har vi haft tre försök på oss och än så länge ingen lycka. Har dock BIM på söndag och självklart föreställer jag mig alla möjliga och omöjliga symtom. Till historien hör också att jag med min exmake förskte få barn i två år utan något som helst resultat varför jag på något sätt, trots att vi aldrig gick på utredning, var övertygad om att jag inte kunde få barn. Så när jag och min nuvarande make blev gravida första gången svimmade jag nästan. så nu sitter man här och bara väntar och önskar så hett som inget annat, det hjälper ju inte att man har åldern emot sig heller :( Ha en underbar helg!

• BettanB

Hej, L George. Ja hur det känns att få missfall har vi ju rätt bra koll på i den här tråden. Man får väl hoppas att det blir bra resultat på söndag nu då.

Sorg i BettanMansion.
  • NinniNinna

Sanne: hur är det med dig?

Monchichi: trist att din arbetsvecka börjar nu, när alla vi andra blir lediga.

L George: välkommen hit! Vet hur det känns det där med att leta symptom när det närmar sig BIM.... Hoppas verkligen att du känner rätt den här gången!

Bettan och Monchichi: nej, jag tror inte de har tystnadsplikt, men man kan ju, precis som ni säger, hoppas på att de inte för uppgifter vidare av respekt för sina "patienter".

Ego: fortsätter på min följetång om akupunktören... Har druckit örterna (ja, de ska koka och sen ska man dricka avkoket) två gången i dag, som jag fick instruktioner om, men jag kan helt enkelt inte tysta mitt eget kritiska tänkande... så Icka, du får hemskt gärna ge mig kontaktgiferna/namnet på ditt tips i min stad. Skicka det gärna till inboxen.

En fråga till er alla.. har läst här på FL att man efter 35 har rätt till undersökning om man försökt bli gravid i mer än 6 månader. Är detta något ni känner till? I min stad verkar de verkligen inte tillämpa det iaf och vi är ju, som jag sagt innan, beredda på att betala för utredning. Undrar liksom bara vad ni har hört i frågan?

• BettanB

NN: Hmm... Jo, jag tror mig ha hört något sådant ja....

Sorg i BettanMansion.
  • NinniNinna

Bettan: aha.... minns du om du hört det här eller "i den verkliga världen" {#lang_emotions_laughing}

• monchichi76

Nu är nog ÄL avklarad..tror jag..
     Har inte haft min typiska äl-värk men har känt av att det stuckit till rejält några sekunder vid en äggstock. Sen har har jag även haft tjockt sekret (blodblandat) och ömma bröst. Så nu är den långa väntan igång..om vårt eget lilla OS har gett nåt reslutat eller ej. Låt tiden gå fort!

• BettanB

monchichi: Får hoppas på guldmedalj nu då.
    Du har inte funderat på att hänga med i tempandet?

Sorg i BettanMansion.
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3