Inlägg från: NinniNinna |Visa alla inlägg
  • NinniNinna

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Godmorgon alla!

Cali: välkommen hit!

Icka: Grattis till sambons jobb! Vilka glada nyheter. Tror och hoppas att allt går bra för dig i dag!

Ego: ska till akupunktören för första gången i dag... spännade.

Tittar in igen i kväll!

• NinniNinna

Oj, här var det både glada och mycket tråkiga nyheter i dag...

Sanne: usch vad tråkigt! Blir så ledsen när jag läser vad du går igenom. Önskar jag kunde göra mer, men nu kan jag bara skicka en stor kram.

Cali: ja, det tar tid att "läka". Skönt att du tar dig tiden att vara hemma och ta hand om dig.

Monchichi: har aldrig upplevt det, men hört talas om det. Hoppa någon annan kan hjälpa dig mer.

Icka: ett superstort grattis! Vad skönt det måste vara att få den här bekräftelsen på att allt ser bra ut!

Ego: intressant vistelse hos akupuntören.... Blev inte "stucken", utan ska börja med örter eftersom han tyckte jag var "för svag". Han sa att jag måste få upp värmen och helst mer blod (?). Är lite skeptisk och kände att mitt kritiska jag hajade till flera gånger, men ska testa örterna i alla fall. Tyckte det var lite dyrt, 400kr för ett besök och 100 kr för örter i 3,5 dagar... Ni som har vana av detta, låter det dyrt?

• NinniNinna

God morgon!

Sanne: "attans"... ja, när man får sådana komentarer, så är man ju glad att det iaf finns folk här inne som vet vad man talar om... De som inte upplevt det här, kan nog inte förstå.

Liss: ja, varför ska tiden mellan äl och bim gå så himla långsamt??? Skönt att du har mycket på gång. Hoppas verkligen det kommer göra så att tiden känns lite mindre långsam.

Tack för alla svar om akupuntur! Ja, när jag hör vad ni betalat, så låter ju inte mitt så dyrt. ...och jag kan förstå att han vill prata med mig först, innan han sätter igång behandlingen. Vad jag blir orolig för är att det låter som att det blir en lång behandling (det är inte tal om tre behandlingar, som för t.ex. dig Jemema), utan det låter mer som att detta kan bli besök typ varannan vecka + örter iaf i början... Ja, fast vem vet, han kanske har rätt i att jag behöver det....? Jag ska börja med att testa örterna iaf.

• NinniNinna

Stter hemma och jobbar på fm i dag och då har jag tydligen inte så stark arbetsmoral... {#lang_emotions_embarassed}{#lang_emotions_laughing}

... kom på en fråga till om akupunktur... Han jag gick till frågade en massa frågor och sedan skrev han ner svaren på sin dator. När man går till läkare/psykolog/kurator osv, så har de ju tystnadsplikt, men här måste jag ju utgå från att han inte har det. Jag känner mig inte helt beväm med detta, hur har ni andra resonerat kring det?

Kram

• NinniNinna

Sanne: hur är det med dig?

Monchichi: trist att din arbetsvecka börjar nu, när alla vi andra blir lediga.

L George: välkommen hit! Vet hur det känns det där med att leta symptom när det närmar sig BIM.... Hoppas verkligen att du känner rätt den här gången!

Bettan och Monchichi: nej, jag tror inte de har tystnadsplikt, men man kan ju, precis som ni säger, hoppas på att de inte för uppgifter vidare av respekt för sina "patienter".

Ego: fortsätter på min följetång om akupunktören... Har druckit örterna (ja, de ska koka och sen ska man dricka avkoket) två gången i dag, som jag fick instruktioner om, men jag kan helt enkelt inte tysta mitt eget kritiska tänkande... så Icka, du får hemskt gärna ge mig kontaktgiferna/namnet på ditt tips i min stad. Skicka det gärna till inboxen.

En fråga till er alla.. har läst här på FL att man efter 35 har rätt till undersökning om man försökt bli gravid i mer än 6 månader. Är detta något ni känner till? I min stad verkar de verkligen inte tillämpa det iaf och vi är ju, som jag sagt innan, beredda på att betala för utredning. Undrar liksom bara vad ni har hört i frågan?

• NinniNinna

Bettan: aha.... minns du om du hört det här eller "i den verkliga världen" {#lang_emotions_laughing}

• NinniNinna

Valmo: tack för tipset! Skummande bara igenom den , men det ser mycket intressant ut. Väldigt tråkigt att nästan ingen läkare här fokuserar på den här problematiken.
    Låter jobbigt med att hinnsäcken fortsätter att växa. Har inte varit med om det, men misstänker, som Bettan, att det nog inte är så ovanligt. Det kan väl vara ungefär det som kan hända när man har ma och kroppen inte "fattat" att den ska börja stöta ut fostret ännu.

Till PP pch alla andra: ha en riktigt mysig alla hjärtans dag {#lang_emotions_heart} Här är det ÄL tider, så det passar ju utmärkt, även om äl-tider inte är så vidare värst romantiska hos oss iaf {#lang_emotions_wink}

• NinniNinna

Daniela: välkommen, men beklagar att det du gått igenom. Det här är en bra tråd, där vi med liknande erfarenheheter kan stötta varandra. Hoppas du kommer att trivas.

• NinniNinna

TT: jag ska ringa och höra, men jag vet ju nästan redan vad svaret blir. Min vanliga gyn gjorde ju helt klart att vi kunde komma tillbaka till sommaren (om inget skett tills dess) och då lät det ändå inte som att hon tänkte göra nåt då heller. Inte lätt det här... Hur är det med dig? Länge sen du skrev nåt ego!

Bettan: du har så rätt i det du skriver! Vi försöker göra det så bra som möjligt, men nu kommer de mest kritiska dagarna infalla på vardagar igen (förmodligen mån-tis) och jag jobbar som vanligt långa dagar, så det blir morgonpasset igen {#lang_emotions_laughing} Fast det är faktiskt riktigt trevligt när man väl sätter igång och man blir betydligt trevligare på jobet {#lang_emotions_wink}
    Läste vad du skrev till TT om din hund.... *kram*

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3