• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • BettanB

Vallmo: Nej, det brukar ju finnas ett samband. Beer jobbade ju just därför både med de som hade svårt att bli gravida och de som fick missfall.
    www.bokus.com/b/0978507800.html

Eller så köper du minor över disk. Min sambo säger bara att det är till barnen. Punkt slut liksom.

Sorg i BettanMansion.
  • TantTingeling

Till er nya: Välkommet till  bästaste tråden!

Vallmo: Inte alla har albyl minor bakom disk. Och de har faktiskt inte med att göra vad du ska ha det till...

NN: Lycka till

Monchi: Hoppas det tog sig!'

Sanne: Hur är det med dig?

PP *vinkar*

Bettan: Inga oönskade effekter än hoppas jag? Hur går sorgearbetet?

Icka: Vart håller du hus och hur är det med ditt illamående nu?

• TantTingeling

Ninni: Angående utredning så är det nog bara att ringa och höra. Alla landsting bestämmer ju själva på vad de ska satsa sina pengar, och det varierar hiskeligt mkt vad landstingspamparna vill satsa på.

• BettanB

TT: sådär; det är nog magen som tar värst stryk. Inget som inte går att stå ut med dock. Än....
    Sorgearbetet går framåt även om det fortfarande gör väldigt ont, men nu är jag orolig för andra hunden som är vansinnigt pipig och orolig idag. Vill inte äta om jag inte handmatar med köttbullar. Dricker, är pigg och är feberfri så det borde väl inte vara någon fara. Orolig blir jag ju dock...
    Hur är det själv?

Sorg i BettanMansion.
  • monchichi76
    Vallmo75 skrev 2010-02-14 15:27:33 följande:
    .  En fråga om någon vet: många här har tipsat om Albyl Minor som enbart säljs över disk men efter vad jag kan se innehåller Aspirin samma verksamma medel som Albylen. Är det samma sak och, i så fall, är det någon som prövat Aspirin istället?
    Albyl minor är receptfritt så det ska iinte vara nåt problem att köpa, men det kan hända att de har den bakom disken iaf. Jag har aldrig fått frågan vad jag ska ha det till, förstår inte heller vad de har med det att göra!?
  • NinniNinna

TT: jag ska ringa och höra, men jag vet ju nästan redan vad svaret blir. Min vanliga gyn gjorde ju helt klart att vi kunde komma tillbaka till sommaren (om inget skett tills dess) och då lät det ändå inte som att hon tänkte göra nåt då heller. Inte lätt det här... Hur är det med dig? Länge sen du skrev nåt ego!

Bettan: du har så rätt i det du skriver! Vi försöker göra det så bra som möjligt, men nu kommer de mest kritiska dagarna infalla på vardagar igen (förmodligen mån-tis) och jag jobbar som vanligt långa dagar, så det blir morgonpasset igen {#lang_emotions_laughing} Fast det är faktiskt riktigt trevligt när man väl sätter igång och man blir betydligt trevligare på jobet {#lang_emotions_wink}
    Läste vad du skrev till TT om din hund.... *kram*

• Cali

Läser era inlägg med intresse, även om det nu lär dröja innan kroppen kommer igång igen    Suck! Hur länge har ni låtit kroppen vila?

Hur fungerar akupunktur? Hur lång tid tar en "behandling"? Blir man verkligen avslappnad - man ska väl minska på stressen för att öka chanserna eller...? Tycker tanken på nålar gör mig mer stressad....  Måste man göra det i anslutning till sin cykel/ägglossning?

Vallmo75: Beklagar! Intressant weblänk om immunologi.

Daniela: tråkigt att höra - du är inte ensam! Hopplösheten känns enorm även här.

• BettanB

G'morron, alla.

NN: Oj, morgonpass. Ja, det kan kanske vara lite tufft, men det låter ju positivt ändå.

Sorg i BettanMansion.
  • Liss

God morgon alla!

Välkommen till er nya! Beklagar allt jobbigt ni varit med om och hoppas att ni kommer att trivas här i tråden.

Ninni: Morgonpass, det var värst - men skönt att höra att det ändå är trevligt och ger dig en bra känsla under dan

Bettan: Låter som bra tecken att hunden dricker och är pigg, men förstår att du blir orolig ändå. Kram till dig!

Vallmo: Låter fruktansvärt jobbigt att gå och vänta ut mf. Har du kollat om de inte kan skrapa dig? Har förstått att det är relativt snabbt och smärtfritt. Har själv fått cytotec tre gånger och haft lite olika ont olika gånger. Man reagerar tydligen väldigt olika på det. Kram

Monchichi: Ja, visst är de evighetslånga de där veckorna… Håller tummen för en glad överraskning om ett par veckor!

PP: Hoppas att du - och alla er andra förstås - hade en fin alla hjärtans dag!

Kramkram

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3