• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • LuPeRo
    monchichi76 skrev 2010-02-17 08:39:33 följande:
    PP...åh, så skoj! Det är du verkligen värd..grattis grattis!! Blir så glad då jag läser det!
    Åh tack, va snäll du är {#lang_emotions_kiss}  Nu får man hoppas att det går hela vägen bara, men jag tänker börja med att ta en dag i taget
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • NinniNinna

Maria: välkommen hit, här är du verkligen inte ensam.

Jemema: det låter som äl tycker jag, men man kan ju aldrig riktigt veta. Om du köper en fertilitesmotor, så måste du berätta hur det går. Har tänkt många gånger att man hade tjänat mycket på att köpa en sån direkt...

Monchichi: vad skönt att proverna var bra!

Daniela: äl fem dagar efter mens låter lite tidgt... hur brukar din cykel se ut i vanliga fall?

Liss: vad skönt att ni bestämt er! Ska ha ert resonemang kring AC i huvudet, när vi väl tar tag i det där...  Vad händer nu kring adoptionen för er del? Vad är nästa steg så att säga.

TT: kul att du trivs på nya jobbet. Det låter som att du jobbar mycket, men skulle jag ta upp det så vore det ju minst sagt som att kasta sten i ett glashus {#lang_emotions_laughing}

PP: men vilka glada nyheter! Stort grattis till dig!!! Hur mår du och hur långt gånget är det?

Ego: här kom en magsjuka och pajade hela vårt äl-maraton. Skit! Har legat i två dagar, men nu börjar jag vakna till liv igen. Är inte säker på vad det beror på, men kan ju inte bortse från att det kom en dag efter jag slutat dricka de där örterna så nu tänker jag definitivt inte testa det igen.  Hoppas ni andra mår bra! Kram

• LuPeRo
    Ninni: Tack tjejen {#lang_emotions_embarassed} Denna gången är där inga tvivel på det. Känns helt ofattbart. Jag mår bra, inga direkta symptom vad jag vet. Är i vecka 4, går in i vecka 5 på fredag.

Du har inte funderat på zonterapi? Vet att många blivit hjälpta av det.
  • icka76

PP: Då vågar jag mig på ett grattis nu då Härligt tjejen! Blev testet starkare idag? Klart du ska vara kvar här, det är ju meningen att vi även ska stötta varandra genom graviditeterna oxå. Tänk om det är Albylens förtjänst att det tog sig nu? Sluta inte med den.

Ninni: Usch, magsjuka låter inget vidare. Kan iofs relatera till det då jag mått som jag gjort och kräkts nu i 4 veckor {#lang_emotions_throwup}. Hoppas det inte är försent att sätt aigång nu för er.

TT: Underbart att höra att du trivs på nya jobbet. Måste knnas skönt att slippa skitchefen från det förra.

Bettan: Härligt det låter med utlandsresa och ja, jag är grymt avundsjuk. Börjar få lite panik över all denna snö och mer ska det ju komma. Jag vill kunna plantera ut mina julrosor nu.

Liss: Snygg kurva Tror du gjorde rätt som flyttade strecket.

Jemema: Hoppas det är äl som är på g nu. Vet hur jobbigt det är med oregelbundna cykler och att aldrig veta när det är dags.

Kram till alla er andra

• LuPeRo
    icka: Tack vännen! Visst blev det starkare idag Väntar nu bara på posten så jag kan testa med digitalt.
    Jag inbillar mig att det är Albylen som gjort det. Och jag tänker troget fortsätta knapra i mig dom små tabletterna
  • Liss

Pillan: Åh, vad roligt - vad glad jag blir Stort, stort grattis!!! Och du får mer än gärna hänga kvar här och hålla oss uppdaterade. Kram

Ninni: Usch och fy för magsjuka Hoppas att ni träffade äl trots allt. För oss händer nog inte så mycket mer med adoption på ett bra tag skulle jag tro. Vårt tanke var bara att ställa oss i kö, nu tänkte vi mest försöka slappna av och hoppas att det tar sig snart.

Icka: Ja, visst är den ganska snygg  Men jag har haft rätt snygga kurvor varje gång (tycker jag själv) innan de störtdyker vid BIM, så vågar inte hoppas än. Vi får se hur det går. Hoppas att illamående kommer börja ge med sig snart.

• LuPeRo
    Liss: Tack tack! Nu ska jag bara försöka hålla oron i schack. Jag kan tyvärr inte låta bli att tänka på vad som hände sist... Men nu får man hoppas hela vägen
  • LuPeRo
    icka: Nej den har ju inte det {#lang_emotions_undecided} Den brukar alltid komma nu mellan 10 och 11. Tror det är snön som ställer till det (och ovanpå allt så snöar det igen *suckar* )
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3