30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
Hoppar in här... 31 år och två missfall det senaste året
Här ser jag i alla fall att jag inte är ensam!
Hoppar in här... 31 år och två missfall det senaste året
Här ser jag i alla fall att jag inte är ensam!
Idag är det jobbigt... Vissa dagar är bra dagar och vissa är tyngre, denna tillhör den tyngsta på länge, mitt hjärta värker.
Idag är det 4 veckor och 3 dagar sedan mitt senaste missfall, och trots att jag vet att mensen inte behöver komma prick 4 veckor efter så hade jag ändå börjat att hoppas på att jag kanske, kanske blivit gravid igen. Mot bättre vetande. Med viss förhoppning gick jag och köpte ett test som skrek "Inte Gravid" tillbaka.
Sen fick jag reda på att vattnet gått för min svägerska... är egentligen jätteglad för deras skull för de har försökt få barn länge. Men hade jag inte fått mitt första missfall skulle vi föda ungefär samtidigt... och dela allt det roliga...
Hoppas att imorgon blir en bättre dag... skönt att skriva av sig lite i alla fall. Ha en bra kväll allesamman!
Tack för all omtänktsamhet, det är så skönt med folk som förstår.
Cali och monchichi: Så jäkla jobbigt med sån attityd... suck... Hatar alla som bara tar för givet att det är att skaffa barn bara man vill. Bäst är det på släktträffarna när man får hintar som "du kan ju inte vänta hur länge som helst". Vill bara skrika tillbaka att så jäkla lätt är det inte för alla...
Liss: Håller alla tummar jag har!
Känner mig lite mindre deppig idag i alla fall. Önskar er alla en skön helg!
Jag skriver inte så mycket här som ni märker, men följer er ändå...
Jättekul att ett par av er plussat! Hoppas det går hela vägen för er! Och hoppas vi andra har kraft att kämpa vidare och att lyckan kommer till oss så småningom också.
Känner så med dig Snigelkatt, kan inte föreställa mig den smärta ni går igenom. Hoppas solen lyser på er snart igen.
Min mens har kommit och jag har börjat äta rosenrot för att testa om det funkar, så att man kanske blir gravid snabbt igen. Har väl egentligen inte haft jättesvårt att bli gravid tidigare, det har tagit på sjätte respektive fjärde försöket. Men kan man skynda på det så varför inte. Är det någon av er som ätit rosenrot? Bra eller dåligt?
Har sett att det varit mycket prat om akupunktur också, är det något ni kan rekommendera? Kan mycket väl tänka mig att testa det, gäller väl bara att hitta någon man litar på.
Snigelkatt, förstår dina känslor inför din systers graviditet precis! Har känt likadant och tycker vi har full rätt att känna så!
Mayan: Jag har två missfall, ett i v 6 och ett i v 14. Jag tyckte det var jobbigare med det i v 14, man hade hunnit ställa sig in på att vara gravid under en rätt så lång tid. Dessutom var det verkligen en bebis på ett helt annat sätt, fick missfallet hemma så jag fick se det lilla knytet, fem små fingrar på den lilla, lilla handen :(
Det är bara 1,5 månad sedan det missfallet och när det hände var det många runt om mig himla omtänksamma och stöttade mig på alla sätt. Men sen var det som att alla tror att smärtan och sorgen det går över på någon vecka... nuförtiden är det ingen som pratar om det alls... och ingen som frågar hur man mår... Kan tycka att det är lite konstigt.
Jag började ju äta rosenrot i samband med att mensen kom, men nu vet jag inte om jag ska fortsätta. En vecka innan jag borde ha ÄL fick jag molande värk i magen som kommit och gått under ett par dagar, precis som mensvärk. Vet inte vad det beror på, men är orolig för att det är rosenroten... Köpte ett ÄL-test för att se så att det inte är ägglossningen som var alldeles för tidig, men det visar negativt.