• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • NinniNinna

God morgon tråden!

Cali: måste bara säga en sak till om bidrottnnggele.... dels så finns det folk som upplevt biverkningar av det (det finns massor av trådar om det här på fl bla, så googla runt lite) och dels så vill jag säga att jag har hoppat över bidrottninggele nu när jag pysslar med akupunktur och örterna. Tänkte att det nog är bäst att ta en sak i taget {#lang_emotions_wink} Du får berätta hur du gör och hur det går för dig!

Monchichi: ja, Gud vad tjatigt det kan bli med bara barnsnack! När jag träffade ännu en ny bebis i veckan, så fortsatte dessutom diskussionerna med mina bekanta efteråt om hur ALLA de känner väntar barn nu. Ja, tack för den liksom. Kunde knappt låtsat le efter ett tag...
    Jag misstänker också att akupunturen kan ha satt igång en massa processer i kroppen och att det är därför jag känner av äl redan nu. Jag har testat och har inte äl ännu, men det måste ju vara ett gott tecken att kroppen visar "livstecken"

• monchichi76

NN...jag tror oxå det är bra att man märker av skillnad efter akupunkturen.Det måste ju vara nåt som förändras i kroppen då!

• Cali

{#lang_emotions_cry} Är helt förkrossad. På eget initiativ ville vi utreda manlig faktor. Vi har fått besked från spermaanalysen och det såg inte bra ut. (Tydligen kan mannens spermiekvalitet påverka risken för missfall - vem visste det???) Sjuksköterskan som lämnade beskedet sa att prognosen såg dålig ut. Jag orkar inte mer nu. Det finns snart inga tårar kvar. Vilken hemsk födelsedag.

• Cinza
    Cali skrev 2010-03-13 17:40:38 följande:
     Är helt förkrossad. På eget initiativ ville vi utreda manlig faktor. Vi har fått besked från spermaanalysen och det såg inte bra ut. (Tydligen kan mannens spermiekvalitet påverka risken för missfall - vem visste det???) Sjuksköterskan som lämnade beskedet sa att prognosen såg dålig ut. Jag orkar inte mer nu. Det finns snart inga tårar kvar. Vilken hemsk födelsedag.
    Stora varma kramar! Ett sånt tråkigt besked. Skall ni få prata med en läkare om resultatet? (Jag hoppas verkligen det). Om jag inte missuppfattatat allt så kan det tydligen finnas kromosonavvikelser både hos mannen och kvinnan som kan orsaka  missfall.
    Ta hand om dig och sörj i lugn och ro. Sedan kan ni tillsammans bestämma hur ni skall gå vidare. Det finns alternativ även om det inte var så man tänkt sig från början.

Kramar i massor!
  • NinniNinna

Cali: fy vad tråkigt! ...och på din födelsedag också. Det enda jag egentligen kan göra nu är att skicka dig en riktigt stor kram och en förhoppning om att du och mannen tar hand om varandra i kväll. Kram!

• mojutten

Jag är lessen Cali, svårt att säga något som kan få det att kännas bättre. Många kramar och jag känner verkligen med dig, det är ju den stora skräcken att få ett sådant besked. Jag hoppas att ni snart får komma och prata om det och får veta vad det är som gäller, förhoppningsvis är det inte så illa som det låter.

• mojutten

Tack alla för att ni som delat med er om hur ni tänkt och gjort.
    Jag tror att jag kommer att testa med Albyl nu på eget bevåg tills dess att vi får tid för utredning, tänk om det perfekta ägget och spermien kommer och vi missar det...
    Ni som ätit Albyl/trombyl och tror er blivit hjälpta av detta har ni haft tidiga mf?

Angående träning osv så kommer jag att leva som vanligt i allafall mellan mens och Äl sen är jag nog lite försiktigare. Jag vill inte ge upp allt och inte träna alls, eller helt sluta med alla andra saker eftersom det känns som om livet måste gå vidare och att allt inte får handla om att bli gravid. Jag känner att det inte får bli för mycket fokus på det eftersom att det blir så pressat och tungt, men det är svårt att få tankarna på annat ibland.

Kramar till er alla som har det jobbigt, och alla er andra med så klart

• Jemema

icka, ja min kurva är lite jämnare nu. Tror mycket det beror på att jag haft lite mer regelbundna tider, det verkar som att tiden man tempar på morgonen påverkar mer än jag trodde Mina sk "utekvällar" innebär tyvärr att jag sitter hemma själv och dricker vin o deppar Morgonen efter hoppar tempen upp tre tiondelar, och jag tror jag ska låta bli att fylla i de dagarna i FF, det blir bara missvisande.

Cali, beklagar beskedet Men nu kommer ni väl att få remiss till PGD?

mayan, jag tränar som vanligt, och har gjort det hela tiden. När vi har gjort IVF-behandlingar har jag gått ner lite i intensitet, men jag tror inte på total vila. I så fall hade jag varit helt försoffad vid det här laget, fyra och ett halvt år senare Man mår ju bra av att träna i lagom dos. Dessutom ska du orka bära och föda fram ett barn

• monchichi76

Mojutten.. Själv åt jag bara  albylen vid sista befruktningen. Då åt jag 1/3..tyvärr så upptäcktes ett ma i v13..mina småttingar har alla dött runt v9. Men nu har jag börjat äta igen och kommer vid ev. graviditet öka till 1/4 eller ½ tablett.

Håller med dig om att man måste få bort fokuset lite...tänka på annat. Men shit så svårt det är! Just nu tränar jag som vanligt..har även börjat kickboxas(mot säck) igen, så skönt att få utlopp för alla känsor. Slå bort ilskan Tror inte jag kommer att ändra träningen förren jag vet om att jag är gravid..då kommer jag nog trappa ner.(låter som jag tränar mkt...vilket jag inte gör )

*skickar en kram tillbaka*

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3