30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
Hej
Jag undrar om jag kanske kunde få vara med i er tråd. Jag är 34 år, barnlös, och har haft 3 mf sen i Juli, det senaste förra veckan (alla tidiga) och ska nu få en utredning?
Hej
Jag undrar om jag kanske kunde få vara med i er tråd. Jag är 34 år, barnlös, och har haft 3 mf sen i Juli, det senaste förra veckan (alla tidiga) och ska nu få en utredning?
Börjar med att säga ett stort grattis till Pernilla! Bra med lite goda nyheter mitt i allt elände.
Tack för välkomnandet! Är kanske inte direkt glad över att vara här men känns skönt att det finns trådar att få stöd i och prata med personer som är i samma situation. Känner mig annars ganska ensam med mina känslor och min oro, min man är fantastisk men han känner och ser saker annorlunda. Han har inte samma känsla av förlust och panik. Han tänker fortfarande att allt kommer att lösa sig och att vi snart kommer att få vår lilla familj.
Har de flesta ut av er redan blivit utredda?
Är det någon som vet hur lång kön för utredning på RMC i Malmö är och vad man kan förvänta sig av dem?
Jag har miljoner frågor men jag får ta det lite eftersom och hoppas att det är ok att fråga även om ni säkert har fått svara på många saker hundra gånger.
Åh ett grattis som jag missat: Grattis till dig med Liss!
Godmorgon,
Lessen för dina mf Maggan. Jag bor i Malmö och har just fått remiss skickad till RMC i Malmö för utredning av mina mf, men jag har ingen erfarenhet av läkare eller gynekologer därifrån eller från andra ställen så jag kan tyvärr inte rekommendera ngn.
Vallmo75: jag har också haft mkt huvudvärk, brukade ha migrän ofta förut och i mitt fall är det helt klart kopplat till att jag varit stressad och som nu väldigt lessen och urbalans.
Angående Trombyl och progesteron är det mer eller mindre "universal"lösningen som de använder på alla även om det inte finns belägg för det. Får lite den känslan när jag surfat runt.
Hoppas att ni alla får den bästa fredagen som omständigheterna tillåter.
Själv ska jag ta och skämma bort mig själv och min man med en god middag och riktigt gott vin.
Tack Icka, jag funderar över det med Trombyl. Jag har ju nu inte fått komma på utredning ännu och jag har ingen "egen" gyn, tyvärr och i Malmö är det lättare sagt än gjort att komma in ngnstans, så om vi nu fortsätter att försöka tills dess att vi får tid, ska man prova sig på att ta Albyl minor på eget bevåg, och i så fall när ska man börja?
Ok tack igen, det kan ju inte skada. Jag har ju haft så tidiga mf och de hittar aldrig ngr tecken på en graviditet så jag antar att mitt problem är att det aldrig fäster in ordentligt. Sen har jag alltid en liten mensblödning även om jag är gravid.
Funderar även på hur ni andra har resonerat kring utredningen och att fortsätta och försöka. Just efter det senaste mfet var jag inställd på att ta en paus och invänta utredningen, men nu när jag landat lite och inser att det kan ta tid att komma dit och att det inte finns några som helst garantier för att de hittar något så är jag tveksam. Hur har ni gjort? Det känns samtidigt tungt att inse att sannolikheten är stor att det är fler mf att vänta...
Jag är lessen Cali, svårt att säga något som kan få det att kännas bättre. Många kramar och jag känner verkligen med dig, det är ju den stora skräcken att få ett sådant besked. Jag hoppas att ni snart får komma och prata om det och får veta vad det är som gäller, förhoppningsvis är det inte så illa som det låter.
Tack alla för att ni som delat med er om hur ni tänkt och gjort.
Jag tror att jag kommer att testa med Albyl nu på eget bevåg tills dess att vi får tid för utredning, tänk om det perfekta ägget och spermien kommer och vi missar det...
Ni som ätit Albyl/trombyl och tror er blivit hjälpta av detta har ni haft tidiga mf?
Angående träning osv så kommer jag att leva som vanligt i allafall mellan mens och Äl sen är jag nog lite försiktigare. Jag vill inte ge upp allt och inte träna alls, eller helt sluta med alla andra saker eftersom det känns som om livet måste gå vidare och att allt inte får handla om att bli gravid. Jag känner att det inte får bli för mycket fokus på det eftersom att det blir så pressat och tungt, men det är svårt att få tankarna på annat ibland.
Kramar till er alla som har det jobbigt, och alla er andra med så klart
Albyl minor är inhandlat, har ingen aning om när ÄL kan infinna sig men jag hoppas att den bara förskjutits lite men jag tänker inte testa. Om jag inte märker av den så testar jag efter nästa mens, men jag kanske gör som en del och petar i mig en 1/4 tablett från och med nu...
Tiden är verkligen relativ beroende på i vilken sits man är i men vad skönt att kunna räkna av veckorna Icka. varje dag närmare målet måste vara härligt.
Jag hoppas att solen och våren ska ha samma effekt på alla lessna och deppiga som de har på mig, jag känner mig gladare och piggare.
PillanPernilla: Klart att jag kan testa med ÄL-test men jag känner att det blir lite för mkt just nu. Så den här månaden just efter mf tar jag hellre som den kommer.