Inlägg från: mojutten |Visa alla inlägg
  • mojutten

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Härligt NN att Dr. LM tog sig dig med. Vi börjar bli en rätt stor skara anhängare.

Jag hade tänkt fråga dig om AC när du pratat med dem, men det verkar som om jag fick svar på det mesta. Om du inte misstycker så kanske jag kan få fråga hur gamla ni är och hur länge ni stått i kö? Tror att vi redan bytt denna info men minnen är kort

McYama, säger som de andra att det är stor sannolikhet att allt går hur fint som helst nästa gång men det skadar aldrig att vara påläst och prata igenom allt med läkaren. Så jag önskar dig lycka till vid återbesöket.

• mojutten

Skönt att det känns lite bättre NN, trist att kön till adoption är så lång men då får ni iallafall tid att bestämma er för vad ni vill. Vi står i kö hos AC sen i slutet av sommaren men vill gärna försöka lite till, vi har ju liksom er inte testat någon behandling ännu.

Roligt att du tittar in och vinkar Cali! Allt väl?

• mojutten

Tack NN! Jo, vi resonerade så att vi inte har något att förlora på att ställa oss i kö, snarare tvärt om.
    Ligger hemma i värsta förkylningen så jag ska se om jag orkar kolla upp lite saker sen.

• mojutten

Men argh, jag inser att nästan hela mitt förra inlägg inte kom med. Det var ett jag tänker högt inlägg så jag kan nog inte upprepa det. Jaja, kontentan var nog mest att jag känner mig lite stressad och undrar hur mkt tid vi egentligen har att försöka på innan vi påbörjar adoptions karusellen...
    Tänk om man kunde trolla bort något år

• mojutten

Det är inte så att jag ångrar så mycket. Jag är väldigt nöjd med de val jag har gjort men ibland kan jag tänka att 1-2år tidigare kunde vi ha börjat utan att det påverkat så mycket av vårt liv i övrigt.
    Jag tror att jag skjuter detta på framtiden lite, iallafall till efter alla helger. Tack iallafall för all info. Det känns bra att prata av sig lite.
    Så nu instämmer jag med NN, byt gärna ämne :)

• mojutten

Välkomna till tråden Dara och Humlefröet, trist men ni får iallafall en otroligt stöttande tråd att hänga i. Den har hjälpt mig mycket, eller jag ska väl säga att alla fantastiska människor i tråden har betytt mycket för mitt välmående.

NN, jag har bara tagit det lite lugnt ett tag och försökt tänka på annat. Jag mår faktiskt bättre än på länge.
    Hur är det med dig?

Hur går det för er andra?
    Skickar en bunt kramar till alla som har det lite jobbigt

• mojutten

Nej vad otroligt tråkigt och jobbigt Dara. jag skickar några kramar och hoppas att du inte behöver operera.

NN, jag förstår att du är rädd och jag skulle nog inte ha vågat om jag inte fått någon typ av behandling som ändrade förutsättningarna, men ni har ju många möjligheter där.
    Själv har jag kommit in i en positiv spiral och livet känns roligt och jag känner mig overkligt hoppfull inför eventuell graviditet. Tänker ibland att det inte enbart är bra då jag kommer att falla hårdare om ser misslyckas igen. Men en sak i taget eller hur och man ska inte ta ut elände i för väg då får man bara dubbelt elände

• mojutten

Grattis sugar! Underbara nyheter.

Snigelkatten och McYama, välkommen tillbaka på banan.

Ni är så kloka, jag tror att ni har helt rätt i att det är bättre att inte fundera på vad som kan hända. Vi försöker ju bli gravida igen och därmed har vi ju redan tagit risken och dessutom är det som ni säger svårt att värja sig från den sorgen i vilket fall. Så jag tror jag gör mitt bästa för att fortsätta på denna positiva bana.

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3