30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
Förra gången slutade jag med Enbrel, och jag undrar och undrar om det påverkade att det blev MA.....
Har förresten pratat med en BM idag, undrade om jag kunde få komma på vul. Men man måste såklart ha det där inskrivningssamtalet först. Känns ju helt meningslöst att sitta där och prata om mina alkoholvanor om jag inte ens vet att det finns ett levande foster!!??? Hon sa att jag kunde gå privat isf. Men jag gick med på att boka ett första samtal med en BM. Om ett par veckor. Jag är inte redo än Denna BM som jag pratade med rekommenderade mig att tänka positivt. Att varje graviditet är unik och inte alls behöver bli som den förra. "Så tänk inte på den, utan utgå ifrån att det kommer att gå bra nu!" MÄH!!!???? Jag hade ju dragit hela min historia för henne, hur F*N kan hon säga så till mig?? Jag sa faktiskt ifrån. Jag förstår att hon sa det i all välmening, men det funkar inte så.
Förlåt om det blev gravidprat men jag vet inte var jag ska ventilera mig Tråden jag länkade till i förra inlägget känns knappast lockande...
Får du inte tidiga ultraljud med tanke på din historia? Det tycker jag är underligt. Min läkare har sagt att om jag blir gravid igen och är orolig och vill göra tidiga och regelbundna ultraljud så ska jag höra av mig.
Jag tycker att du ska söka dig någon annanstans så att du slipper gå och fundera. Ovissheten är knäckande.