Inlägg från: Massamys |Visa alla inlägg
  • Massamys

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Hej allihopa!

Hoppas ok om man hoppar med här. Känner ju igen ett par av er från 30+ tråden

Har haft 4 tidiga missfall, senaste i maj förra året, sen tar det ganska lång tid emellan våra graviditeter trots ivriga försök. Vid nästa graviditet ska jag ta pregnyl sprutor 2 ggr i veckan. Gjort en utredning men en väldigt tunn sådan. 

• Massamys

PP & Liss: Ni har mina tummar idag!!!

Monchichi: Visst är det jobbigt när man går ner i dalar. Allt man vill är att få lugn och ro och ordning på alla tankar. Kram

Cinza: Fy vilken hemskt resa ni gjort. Välkommen. Jag är också ny här. Kram

Ego: Kommer precis från akupunktören, rackarns vilken huvudvärk jag fick.....

• Massamys

PP: UNDERBART! Blir alldeles varm inombords! Stort grattis!{#lang_emotions_flower} Skönt med en sympatisk läkare

Liss: Hoppas på glada nyheter!

Snigelkatt:   Visst är det så, ibland blir svackorna riktigt djupa... svårt att ta sig upp, men på något konstigt sätt tar man sig alltid ur det. Lagen om all jävlighet!

• Massamys

Mojutten: Tyvärr så kan jag inte svara dig, jag är västmanlänning, tyvärr var den utredningen dom gjorde på oss inte tillfredsställande. Landstinget i västmanland lever tyvärr kvar på stenåldern... Är man inte ivf kandidat så räknas man helt enkelt inte

• Massamys

Icka: Gött att du kan släppa lite oro! Blir så glad när jag läser det!

Ha en bra dag alla!

• Massamys

God morgon!

NN: Jag har ju varit hos akupunktör hela denna cykel. Min ÄL kom som vanligt, däremot så hade jag nu en 2 dagar längre lutealfas.

Cali: Stor kram! Fy vilket skitbesked. Skulle ni få komma och träffa läkaren med nu?

Mayan: Jag skulle fortsätta träna som vanligt. Kanske ta det lite lugnare efter ÄL och definitivt ingen träning vid +. Träning gör ju mycket bra saker med humöret med.

Laplata: Välkommen!

PP: Ta det lugnt med solandet om du smörjer med kortison
    Hoppas det blir bättre snart!

Monchichi: Drygt att må illa. Hoppas att det bara är tillfälligt, jobbigt om man ska bli påmind om graviditet även vid ÄL

Ego: Här kom mensen i morse.... Jäkligt irriterrande. Även om jag ska vara glad att min lutealfas är lite längre nu efter akupunkturen.
    Ni som går på akupunktur. Går ni även under mensen? Min akupunktör vill att jag ska komma på fredag men då kommer jag fortfarande att blöda så det känns fel..

Kram till alla

• Massamys

God morgon!

PP: Tror att kortison "tunnar ut" huden och gör den mer känslig för sol.
    Skumt det där med hjärtaktivitet inte skulle räknas.
    Jag har aldrig under mina 4 MF fått se ett hjärta slå... Hmm betyder det att jag inte fått MF alltså

Ha en bra dag alla!

• Massamys

Liss: Håller med de andra! Åk in direkt nu vännen du kan bara inte behöva gå i ovisshet en vecka! Förstår din oro! STOR KRAM

• Massamys

Liss: Tråkigt att du inte fick en tid idag men så skönt att du slipper vänta en vecka i alla fall. Håller tummarna.

KRAM
  • Massamys

Liss: Tänker på dig idag! Hoppas verkligen på bra besked idag! Kram

Ego: Själv har jag tjatat till mig en tid för kontroll om det finns någon skiljevägg i livmodern. Det var inte poppis kan jag säga, utan suck ja om du tror att det behövs så. Blir så trött på mitt landsting. Man satsar ca 50 000 på ivf:er men en annan med missfall är grymt underprioriterad. Trodde att man i vilken yrkesroll man än har vill utvecklas och lära sig mer. Men tydligen inte. Dom är helt emot Fragmin eller dylikt med. Dom skriver ut till mig om jag känner att jag absolut måste ha det, men poängterar att jag gör det på egen risk....

• Massamys

Liss: UNDERBART!! Blir så glad! {#lang_emotions_heart} 

Cali: Stort lycka till idag!

Ego: Jag ska ju göra min koll om skiljevägg alldeles runt ÄL, blir min slemhinna sabbad då för ett ev. befruktat ägg? Tänkte eftersom de sprutar in något i livmodern för att kolla. Nån klok som vet?

• Massamys

Godmorgon!

Mayan: Grattis va roligt, hoppas på ett starkt å fint plus till på torsdag
    Cali: När jag åt pergotime så fick jag inte en endaste biverkning. Det var helt som vanligt faktiskt. Men jag håller med Jemema, be om att få kontroller i samband med behandlingen.
    Jemema: Det är rätt inställning på't bara
    Icka: Herregud vilken dag du måste haft! Förstår att du är orolig! 
    Monvhivhi: Jag har faktiskt blivit lugn när jag vart hos min akupunktör. Sover som en stock nätterna efteråt!
  • Massamys

God morgon!

Liss: Håller tummarna att allt ser bra ut idag!

Mayan: Grattis! Men så skoj!

Cali: Vilken bra läkare! Trist att mensen kan dröja. Min menscykel var skum i flera månader sist. Det är så tråkigt... Förtår om du har det jobbigt nu. Kram

Icka: Va jobbigt med blödningar.. SKÖNT att allt ser fortsatt bra ut. Det har säkert lite med att du äter blodförtunnande att göra med.

• Massamys

Snigel: Förstår att det måste kännas jobbigt!!! Men försök att glädjas åt det faktum att allt såg bra ut.
    RIng och kolla om återbesök. Tros att det är viktigt att du får ställa de frågor du har så fort som möjligt.

Monchichi: Skit för mens! Sen att allt tar sån tiid jämt

Tycker man går å väntar på något hela tiden ÄL, tid hos doktor, men osv osv...

Ha en bra dag alla

• Massamys

PP: Härligt med en livlig krabat!

Liss: Hoppas att det löste sig med pregnylen.

• Massamys

Godmorgon.

Visst är det skönt att mitt i all elände ändå ha denna tråd och få en massa hopp!
    Lycka till idag Icka!

Kram till alla

• Massamys

Hej Cali, jag svarar dig efter bästa förmåga åt pergo i 3 månader förra året. Blev gravid månaden när jag slutat med dom. Ironiskt va? Sen fick jag ju MF igen...

1) Japp en ägglossning, man kan dock lossa flera ägg
    2) Jag fick något antal dagar längre cykel (3-4) men det kan säkert variera
    3) Sideffects är hit flashes, yrsel, illamående magvörk, förstorade äggstockar tex. Jag hade dock enbart lite mer ont vid ÄL annars mådde jag fin fint
    4) Man får göra VUL ett par dagar innan ÄL sen kan man få lämna blodprov för att kolla progesteronvärdet så att man verkligen ägglossat
    6) Jag har hört att man kan få bättre äggkvalité 2-3 cykler efter man slutat med pergo, men hur mycket sanning det ligger där i vet jag inte.

Monchichi förstår att du är less. Hoppas du får dina svar snart!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3