• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Stella Kardunn

Jo fortsätter det såhär får vi nog minska antalet bad och köra lite mer på tvättlapp också, vi har ju ökat antalet bad eftersom hon har verkat gilla det så mycket, men som man säger "man får inte vara sämre än att man kan ändra sig".

Tack Tarda, själv är jag inte heller helt förtjust, men resan har varit bokad ett år ungefär och då visste vi ju inget alls om hur det skulle bli eftersom vi just då bara hade ett stort kraschlandat försök i bagaget....

Nä nu ska jag gå och borsta nötterna och lägga mig, R har redan somnat i sin lilla säng och katten värmer fotändan på min säng så det är bara jag som saknas...förutom den där stora tomma halvan då...God natt på er!

• Tarda

Min halva snarkar ganska högt just nu så jag skulle tycka det var ganska skönt att få ha sängen för mig själv

Det är tuffare än man kan tro att vara ensam med en bebis, beundrar verkligen ensamstående föräldrar o de som har en partner som jobbar/reser mycket. Men nu har halva veckan ju gått, snart är han hemma hos er igen.

• Vitsippa76

Usch Liffan, det där lät inte kul! Krya på dig!

Här hemma rullar allt på bättre och bättre. E går upp i vikt som hon ska och 3-timmarsmatning får förlängas till 4 på natten, skönt! Det är häftigt att man redan kan se utveckling, nacken är starkare, vakenstunderna längre och amningarna kortare och effektivare. Ibland kan hon ligga länge och betrakta Herr Morot på skötbordet eller elefanten i korgen!

Besöken har varit ganska få, bara mina föräldrar och bror. Snart är vi redo för kompisar, men dagisbarn får hålla sin borta ett tag till, det verkar finnas så många hemska baciller just nu. En kompis treåring har legat inne med syrgasmask och dunderpenicillin för lunginflammation.

• Macpau

Hej allihopa, börjar med ett krya-på-dig till Liffan. Vad läskigt! Vet de nu vad det var? Är fet utmattning av något slag? Hoppas du snabbt får komma hem till din familj. Stor kram!

Här är det lite motigt med nattsömnen. Det valnas varje timme och gråts, sen går lilla I. Upp 5 på det... Det höll i sig i ett par dar men i natt vaknade hon bara en gång! Hoppas det är slut på eländet för mamma orkar inte då mkt mer för tillfället . Jag går och lägger mig runt 20 nuförtiden... Häromdan var jag ute sen 7 på morgonen och vandrade runt i nästan tre timmar så lillan kunde sova. Vad gör man inte... Detta ska hon allt få höra en och två gånger . Men som sagt- nu verkar det ljusna här borta, så jag orkar tom med ett inlägg eller två här på fl

Stor kram allihopa! Dags att ses snart

• Macpau

Hooo hoooo i tråden! Värst vad det var öde här. Hoppas ni alla mår bra. Liffan - har inte sett nån uppdatering... Hoppas du har fått komma hem nu! Kramar

• Liffan

Tack för era krya pås!! Hemma och mycket bättre men fortfarande yr och sjukt trött. De gissar på kristallsjuka. Sjukskriven i två veckor så nu är c hemma som föräldraledig. Återkommer så snart ork finns! Och vill gärna ses snart! Men inte just nu kanske . Kram!!

• Vitsippa76

Usch, låter läskigt Liffan. Men skönt att veta vad det är. Har du fått någon behandling? Läste att man genom huvudrörelser kan få kristallerna att släppa.

Hoppas allt är väl med er andra. Juristen, hur har du det? Det var längesen vi hörde av dig...

Själv myser jag på soffan med en sovande E på magen. Idag har vi varit på bvc. 3320 g och 50,5 cm! 400 g på en vecka, jag behöver i alla fall inte oroa mig för att hon får för lite mat... Nu får vi lov att testa någon natt utan att väcka för mat. Vaknar hon själv någon gång under natten slipper vi att ställa väckarklockan. Det vore väldigt skönt!

Jag träffas också gärna snart. Börjar bli lite rastlös här hemma och behöver träna på att ta mig iväg, även om det känns lite bökigt och osäkert...

• Stella Kardunn

Va skönt att du är hemma igen Liffan och att du mår bättre! Bra att C får vara hemma och ta hand om dig och A också så du får fokusera på att bli helt bra. Läste nyligen om kristallsjuka faktiskt och det verkar ju vara lite lurigt och framförallt obehagligt även om det tydligen inte är farligt åtminstone.

Uff låter som lilla I sätter sin mamma på prov ett tag nu Macpau, jag hoppas det blir en kortvarig fas och att den inte kommer tillbaka på länge!

Va härligt att allt verkar flyta på så bra Vitsippa! Jag är så glad för er skull! Sa precis till J igår kväll när jag läste att det är som att höra våra första veckor igen när du skriver om 3 timmar, som får bli 4 på natten osv Flört

Hoppas det är bra med er andra också! Kram på er alla Hjärta

• Stella Kardunn

Så var det en träff vi pratade om...

Om jag föreslår lunch här hemma hos mig runt 12.30 på måndag eller tisdag nästa vecka, hur låter det?

Lunch hos Miss Star:

Måndag 21/11:
    Miss Star

Tisdag 21/11:
    Miss Star

• Stella Kardunn

äsch 22/11 skulle det ju vara på tisdagen....

lunch här hemma hos mig runt 12.30 på måndag eller tisdag nästa vecka, hur låter det?

Lunch hos Miss Star:

Måndag 21/11:
    Miss Star

Tisdag 22/11:
    Miss Star

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?