• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Macpau

Nääää! Nu ska jag sluta skriva från min telefon! Allt bara försvinner!!! Iallafall- jättegrattis till dig vitsippa. Uppdatera gärna den andra tråden! Ska bli spännande att se vad ni har för namn... Det är så roligt! Kram allihopa.

• Macpau

Miss Star- Hahaha! Den verkar haka upp sig så fort jag skriver Vitsippas namn..

• Liffan

Är så nyfiken att höra hur ni mår juristen och vitsippa med familjer!

Vitsippa: hur mår du efter transfusionen? Har ni fått komma hem? Blev det en liten I?

Jag inser att det ligger en bit in i framtiden men det ska bli så himla roligt att samla alla tjejer! Och ta det där kortet på vårt lilla fotbollslag och skicka till SU.

Vi har varit i Sthlm över helgen. Tågresorna gick bra även om det var lite stressigt när vi skulle på och hitta plats för vagnen. A blev dock lite förkyld så nu har jag prövat på den där nässugen...

Kram

• Vattuman

Hej!
    Sitter just nu och ammar en sväng. Ska in till audionomen och bm imorgon och kolla så allt ser bra ut. Har inga jättebesvär så det ska nog gå bra.

Ska skriva en riktig redogörelse när jag inte har lillan som äter på mig.

Hur går det med din iphone Macpau?

Kram på er!

• Stella Kardunn

Va skönt att höra att du låter pigg Juristen! Jag är så glad för er! Såg på FB vad den lilla ska heta också, men vill inte outa det här utan överlämnar det i sådana fall till dig.

Insåg dessutom att ni verkar "prickat" lika som vi gjorde här....med 4 dagar mellan nytillskottet och pappas födelsedag. Här är ju lilla R född 26/8 och pappa J fyller 30/8.

Va skönt att tågresan gick bra ändå Liffan, hade du bilstolen  med dig också? Har själv funderat på om tåg är ett alternativ för mig, men drar mig för att försöka få med mig både vagn, bilstol, packning, R och mig själv på minst 2 byten...

Hoppas förkylningen är snabbt övergående och att den håller sig borta länge när den väl gått över.

• Vattuman

Allt gick bra och hon har lagt på sig hela 55 gram sen i förrgår (trots att hon la en rejäl laddning precis före vägning )

Kram från amningsposition

• Stella Kardunn

Låter jättebra Juristen! Vad hade hon för vikt och längd vid födseln? eller har jag missat att du har skrivit det redan?

• Vattuman

Näpp, det har jag inte - 3810 gram och 53 rejäla cm!
    Sen gick hon ner till 3500, men nu 3555 så det går uppåt...

• Liffan

Godkväll!

Juristen: en rejäl dam hos dig också! Härligt att vikten går uppåt och att det ser bra ut. Ni verkar må bra, härligt att läsa! och hon är bedårande söt och jättefint namn!

Miss Star: jag hade ingen bilstol med mig och försökte minimera packningen. jag tror nog att ni fixar det men ni kanske kan åka alla tre en första gång? Det som var jobbigt var att hitta plats för vagnen, optimalt hade varit att inte ha vagn alls...

Tänk att det redan är november, tiden går så fort...

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?