• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Stella Kardunn

Hej tjejer,

Vad sägs om att vi skjuter på lunchen en vecka? Så hinner kanske både lilla S och stora L Flört krya på sig ordentligt och Macpau och Vitsippa hinner se inbjudan.

Anledningen till att jag inte vill ha den i slutet på veckan är nämligen att lilla R ska få sin första vaccination på torsdag förmiddag, så jag räknar med att torsdagen och fredagen inte är bra dagar att planera någon aktivitet på.

Nytt förslag på lunch hos Miss Star

Måndag 28/11
    Miss Star

Tisdag 29/11
    Miss Star

• Stella Kardunn

Mäh de kan verkligen inte ha tänkt alls Juristen, tycker du har kommit på en bra lösning dock, man vill ju ändå inte vara ohövlig...vill de komma med in igen sen kan du alltid ta upp att du skulle varit på lunch nu till veckan men att folk är lite krassliga och att man ju ska undvika alla som är minsta förkylda såhär i början, så kanske de fattar vinken....

• Vattuman

Detta är yngre människor som borde ha koll och som vi dessutom sagt till om detta tidigare... Aaaarrrggghhh

• Stella Kardunn

Insåg precis att Kissie troligen inte heller har sett inbjudan...som sagt vi får nog skjuta på det en vecka!

• Tarda

Riktigt respektlöst, förstår att du är arg om du dessutom sagt till innan. Jag har verkligen fått en ny respekt för det här med sjuka barn, allt blir ju 100x jobbigare. Tror inte man fattar det om man inte har barn själv.

S är i det närmaste feberfri idag men huuh vilken natt vi haft, jag var så trött att C fick ta det mesta. Han var på dop under dan igår så då drog jag hela lasset.

Planen är att S o jag ska ta tåget till mormor och morfar på onsdag, vi kommer hem på måndag så vi kommer gärna på lunch den 29e, nån får gärna sätta upp oss.

Hoppas det går bra med Rs vaccinering, vi har skjutit upp den så jag har tyvärr inga kloka tips att dela med mig av.

• Stella Kardunn

Jag uppdaterar....

Nytt förslag på lunch hos Miss Star

Måndag 28/11
    Miss Star

Tisdag 29/11
    Miss Star
    Tarda

Mäh, då är det ju verkligen helt obegripligt Juristen Obestämd förstår verkligen din irritation!

• Vattuman

Nu har vi varit ute på en långpromenad och så sa att vi skulle iväg efteråt... Hrmmm

Meh, jag vill ju träffas nu ju! och sen såklart...

• Stella Kardunn
    Vattuman skrev 2011-11-20 15:11:31 följande:
    Nu har vi varit ute på en långpromenad och så sa att vi skulle iväg efteråt... Hrmmm

Meh, jag vill ju träffas nu ju! och sen såklart...
    Om det är någon tröst så får du gärna komma ändå på tisdag även om det inte blir någon gruppträff....
  • Vitsippa76

Äntligen har lilla E kommit till ro! Vi har fått lite problem med amningen och kvällen har varit lite av en mardröm. Tokhungrig tjej får panik vid bröstet och kan inte äta. Skriker, sväljer massor med luft, får ont i magen osv... Ikväll krävdes det att pappa klippte upp förpackningen med ersättning för att hon till slut skulle få ro att suga lugnt och få i sig något, då i nästan sittande ställning. Fy vad stressande! Nu snusar hon iallafall sött i mitt knä och vi går tillbaka till tätare amningar så att hon inte hinner bli så hungrig. Hoppas att det, och den nya ställningen kan hjälpa så att vi hittar tillbaka till lugnet.

Instämmer om förkylningar, folk tänker inte!

Liffan - skönt att höra att du piggar på dig!

Jag kommer gärna nästa tisdag, på måndagen skall vi till bvc.

• Tarda

Kom på nu att jag inte vet vad er E heter Vitsippa, har det nått med kemi att göra?

Det låter tufft men skönt att det löste sig. Tätare amning är toppen, som du säger är hungrig bebis inte toppen även om logiken säger att de ju verkligen borde vilja äta då. Det brukar bli enklare när de bli större som tur är, de är oftast inte lika känsliga då.

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?