• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Tarda

Absolut spara på krafterna och fyll på depåerna. Säva lockades ut med god mat så det är mitt tips. Sushi och massa kimschi, efter det en orgie i sött; paj, mazariner och chokladwienerbröd.

Hur har det gått för I och er Macpau? Det lät som en redigt avancerad apparat, kom ihåg att du inte är en sämre mamma om du går de 4 stegen över hallen och kikar in genom nyckelhålet Flört

• Vattuman

Tillbaka från bm...

1 cm till, men nu trodde hon inte att det fanns plats så mycket mer där inne (ligger mitt på mittkurvan ändå, så det är ju tur att jag inte ligger över). Huvudet ligger nu långt ner "nere vid knäna", och hon sa till bebben att det är dags att flytta ut från den trånga ettan och ut till oss där det finns mycket mer plats . Får hoppas att h*n lyssnar mer på bm än på oss...

Hon tyckte dessutom inte att jag skulle anstränga mig så mycket mer utan bara vila.
    Magen har ju varit konstant spänd hela helgen, vilket kanske indikerar att man ska ta det lugnt...

Jäpp jäpp, hon skulle ringa och boka tid för igångsättning nästa tisdag eller onsdag iaf.
    Sen bokade vi in ett nytt besök på måndag, hoppas verkligen inte att jag behöver gå dit igen.

Det där med god mat verkar ju inte heller ha hjälpt, i lördags åts det både fantastiska älgfärsbiffar (lunch) och himmelsk kungsflundra (middag), samt efterrätter efter båååda.

hoppas att ni får en härlig vecka!

kram

• Vitsippa76

Tyvärr Liffan, din aning stämde inte den här gången. Men den här veckan kan jag nästan lova att det blir, igångsättning senast fredag! Idag var sista besöket hos bm och på onsdag är det koll på Östra igen.

Sitter just nu på en bänk i solen och tittar på änderna i tjärnen, ganska mysigt faktiskt. Försöker att promenera så mycket fogarna tillåter, men volleyboll känns väldigt avlägset! :) imponerande att du klarade det!

• Liffan

Attans! Jag hade liksom en sån där transcendental känsla av att du födde barn... Och vad gäller volleybollen så ska jag i ärlighetens namn säga att det var mest C som kastade snälla bollar till mig som jag slog på, inte så mycket hårt spel mao... Lät mysigt med en bänk i höstsolen. Vi har en lugn dag hemma. A sover och jag läser bok. Det känns lyxigt!

• Macpau

Liffan- tja det är vad det är. Kunde säkert vara värre! Igår när hon skulle sova testade hon oss var 10e minut i ett par timmar. Sketunge

Tarda- jag kör på det bästa av två
    Världar; monitor och personlig kontroll, när längtan blir för stor Herregud vad man älskar de små trollen.

Vitsippa

• Liffan

Hej på er!

Macpau: fl verkar inte riktigt stödja din kommunikation med Vitsippa...

Höggravida kvinnor: hoppas ni mår ok, vad ni än har för er.

Miss Star: familjen juicar imorgon istället .

Kram kram

• Macpau

Amen vafan. Ok- jag skriver inga namn så kanske den inte raderar;-D. Ni två gravida- håll ut, snart har ni era små underverk i famnen!! Kram till er allihopa.

• Vattuman

Nu har det iaf hänt något, slemproppen har lossat. Men det behöver ju inte betyda att det händer något för det. Men ändå...man får glädjas åt det lilla...
    Hur går det för dig vitsippa? Blir det fredag tror du?

Kram på er!

• Macpau

Åh vad spännande Juristen!! Nu har det börjat röra på sig. Snart så!!!

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?