• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Stella Kardunn

God förmiddag,

Ny vecka och sista dagen med mamma på besök, både skönt och tråkigt.

Tänk va olika det är Kissie, ni övar för att få till det med flaska och här fick vi öva för att få till det med bröstet. Jag hoppas allt gick bra i lördags i alla fall. Napp är det väl egentligen bara bra om hon inte vill ha, såvida det inte innebär att hon vill använda bröstet som napp istället förstås, då kanske det blir lite väl jobbigt i längden.

Attans Liffan, annars hade du såklart varit välkommen en sväng, jag blir ju som sagt helt allena igen imorgon, men du får ta en tur igen vid tillfälle.

Hmm där gick min datumgissning på Vitsippa åt skogen...jag får fortsätta hoppas på kön, längd och vikt. Men Juristen nu får du hjälpa mig här så jag vinner på datum en gång Flört Jag hoppas allt är bara bra med er bägge två i alla fall. Kunde däremot inte låta bli att le lite när du skrev om förvärkar som hållit på länge Juristen...Det var ju vad jag trodde de skulle göra också så jag var hemma bra mycket längre än de flesta Cool

Hoppas allt är bra med Tarda och Macpau också...önskar alla en trevlig vecka!

• Vattuman

Nu är magen tillbaka på normalkurvan, känns bra.

Nu får ni som inte gissat skynda er så ni inte missar de sista chanserna att vinna en ärofylld seger!

• Kissie

Vad nervöst det börjar bli nu ;D Tänk nu på att de små har en vecka till på sig innan de behöver komma ut och se världen hihi

Jag hade en toppenhelg, mormor natta lillan som för första gången sov som en stock från 22-07. Så jag hann hem med råge. Nya yllebyxor hade hon med till M som ser ut som en liten köttbulle i dessa. Synd att det inte var de nya rutinerna med sovtid utan bara en tillfällighet. Även min syster var här på snabbvisit så vi körde på en riktig långfrukost, underbart! Blir så tomt när alla åker igen. Så Liffan det är härligt även om de är i stan för annat.. 

Idag fick jag dessutom min första egna sovmorgon då pappa T gick upp med lillan och sysselsatte henne tills det var matdags igen.. (fast jag kunde inte riktigt slappna av utan låg nog mest och slumrade och lyssnade till vad de gjorde) Sen kom han tillbaka med ett stort leende och sa nu är det mamma tajm jag är helt slut... Men nästa vecka kanske det går bättre, tisdagar ska bli min dag. 

Miss Star: Ja det kvittar väl med nappen egentligen men det är det sistnämnda som är besvärligt, att hon vill somna vid bröstet och då hade det känts lättare med något annat att ge henne.. 
    Ja nu får du återgå till dina vardagsrutiner igen Glad

Så fort oktober passerat förbi så hoppas jag hinna med vardagen igen, är så mycket födelsedagar och träffar i denna månad så man blir helt slut Cool Skulle egentligen varit med och gjort julost i vanlig ordning under oktober månad men då vill jag ju äta den också, dumt att utsätta sig för frestelsen...

Kramkram

• Macpau

Hej tjejer!

Hoppas ni alla mår bra i höstrusket.  Har vart rätt dålig på att kommentera sista veckorna här...lilla busan är rätt så bestämd och tar mkt av vår energi just nu...hon och Tardas lilla S. verkar vara rätt så lika . I. har också jättesvårt att sova på dagarna och den sista tiden har det kinkat på nätterna...hoppas det ger med sig snart.

Självklart måste jag vara med och gissa-nån gång ska man ju vinna! 
    Vitsippa & Juristen- vad skönt å höra att allt är bra med bebbarna i magen, trots lite extrakollar och så...de laddar för att komma ut nu! Hur känns det, nervöst nu eller?? sjukt spännande ju...tänk att vi har våra små sen! ...overkligt, inte sant?

Minns det som igår, när vi satt på Smaka och Tarda skulle precis ha äggplock. ..vi åt köttbullar och sallad...Det är ju sjukt länge sen! Nu blir det desto livligare träffar

Miss Star- grattis till att lilla R. slipper Frejkan! Måste vara underbart

Kissi- lilla I. vägrar också napp,men jag har märkt att hon gillar att hålla i den och, precis som din lilla busa, gnugga den mot tandköttet så det gnisslar som bara den....tror ju att det är för att det kliar (men det har jag typ trott sen I. föddes...)

Liffan- hoppas tjejhelgen var bra . Hur mår ni?

Tarda- hoppas allt är bra med dig gumman!

Vitsippas bebis:

Liffan: tjej ( ), 18 oktober, 50 cm, 3260 g
    Miss Star: Tjej, 16 oktober, 49 cm, 3 420 g
    Juristen: Tjej, 20 oktober, 51 cm, 3399 g
    Kissie: Tjej, 24 oktober, 48 cm, 3950 g
    Macpau: tjej, 22 oktober, 49 cm, 3190g

Juristens bebis:

Liffan: kille (jag hoppas ju på tjej men alltså...), 17 oktober, 52 cm, 3940 g
    Miss Star: Tjej (nu gäller det!), 20 oktober, 49 cm, 3 620 g
    Vitsippa: Kille, 18 oktober, 51 cm, 3530 g
    Kissie: Tjej, 25 oktober, 52 cm, 4025 g
    Macpau: kille (annars är det nåt skumt med SU:s utrustning...) 22 oktober( det vore superskoj om du och Vitsippan födde samma dag!) 51cm, 3450g

kram på er allihopa!

• Tarda

Ohoj på er. Det blir mest mobilsurf för mig och jag är lite för bekväm för att skriva inlägg då men läser gör jag.

Skönt att BVC har koll på magarna, hoppas lillan biffar på sig där inne Vitsippa. Passa på att äta mycket kakor, de kalorierna hamnar direkt hos bebisen.

Ja de verkar ha en del gemensamt Macpau dagsömnen här är oxå katastrof, vet inte om hon ställer om till att sova 1 gång/dag eller om det är en fas men det får gärna gå över nu. Ofta försöker jag natta över en timme innan hon till slut somnar. Kvällarna är likadana och sen är det uppvak och snutt omvartannat 04-08.

Men som tur är vägs det upp av att hon är så himla go o glad resten av dagarna, att kunna röra sig runt själv har verkligen gjort S nöjd och hon har börjat kunna sitta o pilla själv några min då och då, skönt. Ibland släpper hon handen och står och balanserar några sekunder, det ser så underligt ut, inte ska hon kunna sånt hon föddes ju nyss. Hon älskar att träffa andra barn och tar kontakt och ler mot allt och alla, underbara unge

Nån får gärna lägga in mina gissningar, tror som Macpau att de kommer samma dag.

Vitsippa; tjej, 21 oktober, 2780, 48 cm

Juristen; tjej, 21 oktober, 3720, 52 cm

Härligt att R blivit av med byxan, nog för att hon var den sötaste trafikkon jag sett men så skönt att kunna sprattla fritt med benen.

Kram

• Tarda

Kissie: härligt med tjejhelg och att du fick komma iväg en sväng. Skönt för mormor och M att det gick så bra. Min mamma kommer nästa helg o det ska bli så mysigt.
    Angående napp så tipsar jag om ett tyskt märke som finns på Ekostore, Mollis. S som vägrade napp gillade deras till slut och en annan kompis som hade samma problem lyckades oxå med dom. Nu är det bara tummen som gäller men innan hon hittade den använde vi napp när vi åkte bil.

• Vattuman

I fix...

Vitsippas bebis
    :

Liffan: tjej ( ), 18 oktober, 50 cm, 3260 g
    Miss Star: Tjej, 16 oktober, 49 cm, 3 420 g
    Juristen: Tjej, 20 oktober, 51 cm, 3399 g
    Kissie: Tjej, 24 oktober, 48 cm, 3950 g
    Macpau: tjej, 22 oktober, 49 cm, 3190g
    Tarda: tjej, 21 oktober, 2780, 48 cm

Juristens bebis:

Liffan: kille (jag hoppas ju på tjej men alltså...), 17 oktober, 52 cm, 3940 g
    Miss Star: Tjej (nu gäller det!), 20 oktober, 49 cm, 3 620 g
    Vitsippa: Kille, 18 oktober, 51 cm, 3530 g
    Kissie: Tjej, 25 oktober, 52 cm, 4025 g
    Macpau: kille (annars är det nåt skumt med SU:s utrustning...) 22 oktober( det vore superskoj om du och Vitsippan födde samma dag!) 51cm, 3450g
    Tarda; tjej, 21 oktober, 3720, 52 cm

• Liffan

Attans! Nu är mina datum passerade... Tänker så mycket på er vitsippa och juristen!

Tarda och macpau: kul att se er!

Återkommer senare men ville önska alla en fin dag!

• Stella Kardunn

Hej på i tråkvädret...

Hoppas allt är bra med Vitsippa och Juristen och magarna. Jag håller tummarna för en torsdagsbebis Juristen Flört

Va skönt att allt gick bra med mormor och lilla M Kissie, en härlig natts sömn på det kan inte ha varit fel, jag hoppas det var en försmak på vad som komma skall snart.

Såg alla fina cupcakes ni bakat Liffan, hoppas de smakade lika gott som de såg ut med!

Hoppas sömnproblemen är en kort fas både hos lilla I och S, brist på sömn är något man inte gärna vill utsätta sig för under några längre perioder.

Ja det är riktigt skönt att vara av med frejka byxan, blöjbytena går som en dans numera. Imorgon är dags för läkarbesök på BVC också, 8 veckors kontroll, måste nog ta en titt i boken och se vad de kan tänkas göra. Nu ska jag klä på lilla damen och ta bilen till affären och postutlämningsstället eftersom det attans vädret inte tillåter någon promenad med vagnen Obestämd

• Vattuman

Jag håller också tummarna för en torsdagsbebis, eller ännu hellre onsdagsbebis...

Blev sugen på cupcakes precis, undrar varför...

Igår inhandlades en amningsbh, så nu tror jag att det mesta är nerpackat...bara väntan kvar...känns låååång...

Hur snabbt tog ni emot besök förresten? Hade varit intressant att höra. Tycker det är svårt det där, just nu vill jag bara vara själv...

Kram och hoppas att alla får en härlig dag, trots ovädret...

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?