• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Tarda

Om man bortser från att svärmor våldgästade oss både på BB och hemma (en av anledningarna till att jag vägrar träffa henne nu) så väntade vi 2-3 v med besök och det kändes lagom. Vi hade redan innan förvarnat släkt och vänner om att det var så vi ville ha det och (nästan) alla var förstående.

Ett tips om man vet att besökarna kan bli kvar länge är att träffas på ett café/fik eller åka hem till dem, då kan man själv välja när man vill åka hem och behöver inte köra ut folk. Nu hoppas jag att ni har mer belevade besökare än så men i värsta fall.

• Tarda

Hmm, hoppas det gick det bra på Östra idag Vitsippa, ingen uppdatering sen i söndags så kanske är lillan redan ute?

• Vitsippa76

Nej, ingen lillan här än! Östra var nöjda med oss, flöde och fostervatten såg bra ut och skrutten försökte sitt bästa med att sparka iväg ultraljudsmojängen... Däremot fick vi veta att vi kommer att föda på specialförlossningen, det är rutin om man avviker mer än 21% från normalkurvan. Dessutom får man inte gå så långt över tiden så igångsättning senast nästa fredag om inget hänt då, men det hoppas jag verkligen att det har! Igår trodde jag att nåt var på gång, mycket förvärkar och molvärk däremellan, men idag har det varit lugnare igen. Nu hoppas jag också på torsdagsbebis!

• Stella Kardunn

Hej på er,

Inga bebisar på gång verkar det som...vänta, vänta, vänta Drömmer

Juristen vi höll alla borta en vecka (under delvis stora klagomål från svärmor) vilket vi hade sagt redan innan vi åkte till BB, men det var ändå mycket gnäll från vissa håll som sagt. Men mitt tips är att känna efter själv och strunta i vad alla andra tycker. Alternativt om ni inte kan/vill säga ifrån, låta dem komma under förutsättning att de går inom en timme eller vad ni nu känner för, om ni inte vill ge er ut som Tarda föreslog.

Va skönt att allt såg bra ut Vitsippa! men har jag missat att du legat under kurvan innan eller har det blivit nu på slutet bara?

Här var vi på BVC och fick ok stämpel i rumpan idag. R väger nu nästan 4,5 kg (4 415 g) och var 55 cm lång. Nästa gång är det redan dags för första vaccinationen.

• Liffan

godkväll i tråden!

Vad skönt att flöde och moderkaka ser bra ut Vitsippa! jag började tro att jag hade prickat rätt datum där ett tag...

Juristen: vi fick besök av familj de två första veckorna men inga andra. farmor kom redan samma dag som vi kom hem från bb och det var kanske lite väl tidigt men hon hade med sig mat iaf. jag kände inte alls att jag ville ta emot besök från vänner förrän efter två veckor. men det beror så himla mycket på hur man mår. och sen märkte jag att jag gjorde skillnad från person till person. väldigt intressant vilka känslor som seglade upp när det handlade om att visa upp sitt lilla barn, vissa ville jag inte skulle komma nära henne...

Miss Star: tveeggat med adjö till mamma. det var ju på bakuppdrag jag var i din stad, det var ungefär så gott som det såg ut...

Kissie: livet låter bra

Macpau: jobbigt med en sömnstrejkande liten dotter! hoppas hon hittar tillbaka till nattsömnen snart. vi mår bara bra! a är i en lite gnälligare period men det är nog ingenting om man jämför med många andra. hon måste brås på sin far, jag var ju en liten djävul som barn...

Tarda: kram på dig och stora S!   

Här har ni återigen njutit av en dag med en ledig pappa. nu ligger a och pappa och myser på sängen och förhoppningsvis blir det nattsömn för oss alla snart. 

kram på er!

• Vattuman

Här är det lugnt idag också...
    Hur är det för dig Vitsippa?

Tack för svar om besöken, känns som att det alltid finns vänner eller släktingar som tar illa upp om man nekar dem tillträde...

Kram

• Liffan

Juristen: ja, visst kan de ta illa upp och framförallt kanske familjen. Jag satte ju inga gränser gentemot dem men hade framförallt en vän som tog lite illa upp att hon inte fick komma tidigare. Det var faktiskt inga problem att skita i hennes känslor överhuvudtaget . Men som sagt, med familjen kanske är lite svårare...

Vi håller tummarna för helgen!

• Vitsippa76

Lugnt här också. Nu börjar det bli riktigt segt faktiskt...

Nu kommer M med sushi, skall bli gott!

Hoppas att alla får en härlig helg! Känns lite konstigt att önska att man själv skall spendera den på sjukhus...

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?