• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Macpau

Tjoho idag blir det bebis!! Kanske till och med två . Jättestort lycka till Vitsippa- tänker på dig .

Som nämnt ovan- visst vore det superskoj om det blev två bebbar samma dag!! Håller tummarna Juristen.

Kissie- ja den telefonen ger mig gråa hår

Kram till er alla!

• Stella Kardunn

Oj oj idag är det spännande, jag tänker på er båda Juristen och Vitsippa! Skickar all min styrka och önskar er allt det bästa Hjärta

Jag har inte testat såna kulor men har funderat på om det vore något, skulle någon av er prova får ni gärna göra en utvärdering sen. Min BM's tips var annars att göra övningarna varje gång man ammar/matar för att få in en rutin att göra det flera gånger per dag, som hon betonade ofta är det man missar, dvs man gör övningarna och gör dem rätt, men alldeles för sällan. Vilket jag måste hålla med om i mitt fall...

Kissie, jag håller med Tarda, du får nog testa ett par ggr för att vänja henne vid nappen (det där låter fel jag vet, men jag tror ni förstår), först åker nog alla ut, så det dröjer ett tag innan man ser om den "duger" eller inte.

Liffan, va gulligt Skrattande och vilket bra initiativ. Hoppas tågresan gått som på räls idag

Önskar alla en riktigt trevlig avslutning på veckan! Nu ska jag gå ut i köket och ta ut mitt alldeles splitternya Skiphop Splash torkställ för flaskor ur diskmaskinen Drömmer japp, man kan bli glad av ett torkställ tydligen.

• Vitsippa76

Kort uppdatering: här går det trögt, väntar fortfarande på att ballong med koksaltlösning skall trilla ut, då är man öppen 3 cm och kan ta hål på hinnor. Så idag lär det inte bli bebis här...

Juristen, hur går det för dig, hinner du före?

• Macpau

Juristen du föll bort i mitt förra inlägg. Vitsippa- skönt med en uppdatering! Kämpa på! Snart har ni en liten nyfödd bebis i famnen .

Juristen- heja heja!

• Liffan

Tack för uppdatering Vitsippa! Stort lycka till nu! Tänk att du faktiskt är på fl nu och snart får hålla i din lilla tjej! Underbart!

Juristen: jag gissar att ni är inne, annars hade du väl inte låtit oss gå här ute och bita våra naglar .

• Kissie

Jag får gåshud av bebisväntan :)) Nu kommer de nog snart!!

Liffan: Vi kan se hur linsen flyttar runt i ögat, men så tycker jag inte man ska vara så knusslig, den kommer och går... Jo MVC gruppen är toppen men BVC gruppen var allt lite "torr", kanske blir bättre när vi träffats några gånger..

Lilla M väger nu 6170 och är 61 lång.. så nu växer hon inte så fort... Kanske beror på att hon inte äter om nätterna längre... vem vet...

Tarda: Köp inte för dyra kulor ifall du inte använder dem sen... Och köp inte de små guldäggen för då fååår man knipa, de är bättre när/om man väl får till det nån gång Flört 
    Halvstora kulor där den ena ligger och tynger på den andra så får man lite lagom träning, Sen kan man ju promenera runt med dem ett tag.. Fast jag har hört att man bara ska träna runt 15 min per gång i början..

och allt detta har jag bara hört Cool

Imorgon ska jag på studiebesök på botaniska trädgården och se hur man arbetar med grön rehab, skall bli mycket spännande, hoppas M tycker likadant...

Nattinatti

• Tarda

Åååh är de ute nu tror ni? bebisväntan gör mig alldeles nipprig. Nu är det såklart lite tätt inpå men jag vill verkligen föda barn igen, allt förlossningsprat gör mig sugen.

Inget konstigt att bli glad av ett flaskställ heller, jag blir glad av begagnatköp på tradera och nya reflexer till vagnen.

Det var ju en hel del matnyttigt du hört Kissie har du hört nått om enskilda kulor vs såna på snöre? Eller de på snöre kanske mer en leksak?

• Vattuman

Det blev en... tjej!!!
    Hon kom igår kväll. Allt har gått bra, var lite kaotiskt i början bara. Kommer med mer info sen.
    Hur går det vitsippa???
    Nu blir det vila på bb...
    Kramar

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?