• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Tarda

Stort Grattis Vitsippa, äntligen är fotbollslaget komplett. Hoppas du känner dig piggare och återfår krafterna snart. Är så nyfiken på vad hon heter och hur stor/liten hon är. Ta hand om er men glöm inte att uppdatera oss snart

• Tarda

Angående resor. Har man ett barn som trivs i bärsele hade jag skippat vagn alt. försökt låna av någon på plats. Hur mycket använder man egentligen vagnen under en dag, är det värt att släpa på den eller klarar man sig utan några dagar?

När jag åkt tåg har vi stuvat och packat i vagnen och burit S, då kan några snälla medpassagerare ta vagnen o mamma har koll på det viktigaste.

• Macpau

Hej allihopa! Hoppas ni och era tjejer mår bra .

Imorgon är det av
    Med tåg till min mans hemstad. Resan tar ca 2,5 timmar så det blir lagom. Hållet med Tarda, är det bara en dag o börsspel funkar så hade jag lätt kört på det jag med. Vi ska vara borta i tre dagar så vi ska ta tåget. Ska bli roligt att se hur det går! Googlade lite och förstod det som att Intercity är smidigare än x2000 då de har barnvagn och mer utrymme för barnvagnar. Vi åker med x2000 så jag hoppas det funkar smidigt ändå!

Hoppas alla mår bra. Glöm inte att uppdatera den andra tråden med datum. Kul att kolla .

Kram kram

• Vitsippa76

Vi har det bra, sitter just och ammar. Ebba är duktig och är hon bara med på noterna och inte halvsovande så tar hon rätt tag med en gång och hon ger inte mamma några sår.

Vi är hemma sedan i måndags kväll, så det blev tre nätter på bb. Vilka änglar det finns där! Blodet jag fick gjorde underverk och nu mår jag riktigt bra även om sömnbristen gör sitt....

Härligt att höra om era resor och att det funkar. Här är vi nöjda med att ha tagit oss fram och tillbaka till Östras storkenmottagning. :) Vikten ökar som den ska, snart är vi uppe i födelsevikten (2710) igen, men har fortsatt order om amning var tredje timma. Tänk att det skiljer så, ett helt kilo och 7 cm mellan våra tjejer Juristen. När man vant sig vid vår skatt blir alla större barn jättebebisar :)

När jag kommit ur den här "bubblan" lovar jag att skriva mindre egoinlägg...

Kram!

• Macpau

Vilket fint namn Vitsippa! Ebba är en gammal favorit sen "Ebba o Didrik" skönt å höra att ni mår bra och att blodtillskottet hjälpte. Klart man får vara ego i såna tillfällen! Det har vi alla varit kram

• Tarda

Härligt det låter Vitsippa, skönt att höra att det går så bra för er. Ebba är jättefint, när jag jobbade som barnflicka tog jag hand om en Ebba så det namnet kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta.

Jag känner mig förövrigt hyfsat nöjd med mina gissningar, om vi bortser från datumen

• Stella Kardunn

Ja efter att bara ha kikat lite snabbt så verkar det faktiskt som Tarda är den som sammanlagt var närmast i den här sista dubbelomgången Skrattande

Vitsippas bebis
    :

Liffan: tjej ( ), 18 oktober, 50 cm, 3260 g
    Miss Star: Tjej, 16 oktober, 49 cm, 3 420 g
    Juristen: Tjej, 20 oktober, 51 cm, 3399 g
    Kissie: Tjej, 24 oktober, 48 cm, 3950 g
    Macpau: tjej, 22 oktober, 49 cm, 3190g
    Tarda: tjej, 21 oktober, 2780, 48 cm

Juristens bebis:

Liffan: kille (jag hoppas ju på tjej men alltså...), 17 oktober, 52 cm, 3940 g
    Miss Star: Tjej (nu gäller det!), 20 oktober, 49 cm, 3 620 g
    Vitsippa: Kille, 18 oktober, 51 cm, 3530 g
    Kissie: Tjej, 25 oktober, 52 cm, 4025 g
    Macpau: kille (annars är det nåt skumt med SU:s utrustning...) 22 oktober( det vore superskoj om du och Vitsippan födde samma dag!) 51cm, 3450g
    Tarda; tjej, 21 oktober, 3720, 52 cm

• Stella Kardunn

Ja det var en lång tjej Juristen, men passar nog bra ihop med vikten tror jag! Va skönt att det vänt och börjat gå uppåt också, det känns så bra när man får en liten bekräftelse på att det går åt rätt håll.

Ebba, jättefint namn tycker jag med! och visst känns det som vi har små pysslingar när man jämför med de större bebisarna, det ska bli kul att se hur det ser ut när de blivit runt ett år kanske om det har jämnat ut sig då eller om det håller i sig.

• Liffan

Vitsippa: NEJ, jag vill ha mer egoinlägg! Jag vill höra allt om förlossning, ingångsättning och lilla Ebba! Jättefint namn! Skönt att höra att hon går upp i vikt och jag minns väl hur en utflykt till storkenmottagningen var mer än tillräckligt för ett dagsverke. Men man hämtar sig förvånansvärt snabbt. Skönt att blodet hjälpte!

Macpau: lycka till på er tågresa!

Tarda: grattis till gissningarna då...

Miss Star: Ja, det ska bli väldigt spännande att se hur de växer nu under det kommande året. Du hojtar väl om du har vägarna förbi Gbg?!

A är förkyld och har lite feber. Visserligen bara 37,6 vilket enligt 1177 inte räknas som feber men ändå. Tycker så synd om henne även om hon är rätt glad ändå. Jag får inte till den där nässugen och c jobbar så jag känner mig lite handfallen... Hon bara slänger med huvudet och spjärnar emot. tur att det inte är värre...

• Tarda

Stackars Alma och dig. Är hon helt täppt så att hon inte kan amma? Vi har enbart använt den när vi varit tvungna, den är hemsk och är hon bara snorig men får luft låter vi det vara.

Har du en näsfrida eller liknande Liffan? Det otrevliga med nässugen är dessvärre att man måste hålla fast barnets huvud, enklast om man är 2 men det går att göra ensam. Jag brukar ta S i knät och ha henne i någon sorts upprätt amningsposition, ena armen låser jag i min vänstra armhåla och den andra håller jag i med vänster arms hand. Sen försöker jag vara snabb som attan med högerhanden. På skötbordet kan oxå funka men jag inbillar mig att hon känner sig mer hotad när hon ligger på rygg.

Några droppar koksalt i näsan 5-10 min innan underlättar, är det inte så illa kan det räcka för att få lite snor att rinna ut o så slipper man suga.

Hoppas hon tillfrisknar snart och att C kommer hem o tar hand om er.

Håller med dig om mer egoinlägg, vi vill veta allt

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?