• SJosefine

Mammor i Borås

Håller på att bli tokig utav att gå hemma hela dagarna. Känner ingen med barn och ingen som går hemma på dagarna.

Någon mamma i Borås som vill umgås med mig och min 3månader gamla dotter? =)

• Svar på tråden Mammor i Borås
  • Preface

Haha, vi har också haft våra små borräventyr här när varenda jäkla hylla skulle fast i väggen. Edgar klättrar som vilken liten apa som helst ^^

Herregud vad dom ska växa fort då! Jag börjar nästan bäva inför Edgars födelsedag, han är ju min BEBIS för alltid!!

Hoppas att det fixas ihop någon liten träff snart, börjar bli väldigt rastlös av att gå här hemma.

• HemmaHosSofi
    SJosefine skrev 2010-04-29 22:23:49 följande:
    Åhh vad roligt :)Sofi- våra mammaträffar tog slut förra veckan så vi har bestämt att fortsätta träffas på onsdagar nästa gång på ÖF. Blir du inte kallad till en mammagrupp nu då?
    Tyvärr är det inte alltid man blir det när det är andra barnet. Fast jag umgås ju som sagt med mammorna från dottens bebistid fortfarande Och ett par av dom går hem nu i sommar igen.

Jag kommer gå dit bort tis em, ons och tor fm som jag skrev om det är någon som vill kika dit
    Joline 080219 ♥ Love 100214 hemmahossofi.blogspot.com/
  • ankilii
    Rocktroll skrev 2010-04-30 10:00:31 följande:
     jag kollade lite efter möjliga pojknamn nyligen iom att vi bakar syskon och då läste jag Elvin någonstans utan att tänka på att du sagt innan i tråden att din pojk heter det. Och det är superfint  Folk brukar oftast undra hur vi kunde döpa ungen till Vilda men vem bryr sig vi gillar det och det passar vårat energiknippe..hon försöker rymma så fort man sätter ner henne haha.Promenad låter supertrevligt  babyöppet är ju inte så aktuellt för er så man får väll kompromissa lite  kanske träffas på norrby en annan dag än babyöppet med?
    Jag tycker Vilda är fint också. Jag är så van vid att man döper sina barn till annorlunda namn nu för tiden men det är häftigt.
    Nej babyöppet är ingenting för oss. Jag brukar förresten aldrig besöka öppna förskolor. Har jag missat någonting kanske?

Preface hej på dig med. Hoppas allt är bra med er. Jo det planeras lite på någonting, vi får väl se vad som händer.
  • SJosefine

Men tjejer nu har jag varit där två veckor i rad men inte sett er, halllååå {#lang_emotions_laughing}

• Rocktroll
    SJosefine skrev 2010-05-12 21:36:09 följande:
    Men tjejer nu har jag varit där två veckor i rad men inte sett er, halllååå
    Haha hej :) vilda är sjuk och var vart det i 2 veckor så är nog därför vi iaf lyser med sin frånvaro. Hur är allt med er?
    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::.
  • HemmaHosSofi
    SJosefine skrev 2010-05-12 21:36:09 följande:
    Men tjejer nu har jag varit där två veckor i rad men inte sett er, halllååå
    Vi var faktiskt där idag, fast på 3mån kontroll Hade lite för mkt att stå i här hemma för att kunna stanna. Men om du är där nästa vecka kan vi absolut kika bort!
  • Rocktroll
    HemmaHosSofi skrev 2010-05-12 21:40:50 följande:
    Vi var faktiskt där idag, fast på 3mån kontroll Hade lite för mkt att stå i här hemma för att kunna stanna. Men om du är där nästa vecka kan vi absolut kika bort!
    Om Vilda äntligen är frisk då så kommer säkert vi med {#lang_emotions_smile} vi hade också kontroll idag, lillan hade knappt växt på 3 mån men tur inte läkaren flög i taket över det. Hon är helt enkelt liten fick vi höra. Snart 13 mån och vägde 9 kg.
  • HemmaHosSofi
    Rocktroll skrev 2010-05-12 21:44:09 följande:
    Om Vilda äntligen är frisk då så kommer säkert vi med  vi hade också kontroll idag, lillan hade knappt växt på 3 mån men tur inte läkaren flög i taket över det. Hon är helt enkelt liten fick vi höra. Snart 13 mån och vägde 9 kg.
    Min dotter är också liten och har alltid varit.. sonen därimot är en ca 7kg klump på 3mån De ni! Tyckte väl att han börja bli lite tung nu.
  • Rocktroll
    HemmaHosSofi skrev 2010-05-12 21:46:49 följande:
    Min dotter är också liten och har alltid varit.. sonen därimot är en ca 7kg klump på 3mån De ni! Tyckte väl att han börja bli lite tung nu.
    Oj sikken liten tjockis {#lang_emotions_sealed} Vildas kusin är 6 mån och vägde 11 kg häromdagen {#lang_emotions_surprised} Vilda har alltid varit ganska tunn och nu springer hon ju t.om så vi är inte direkt oroliga men hon ser ju så liten ut jämfört med jämnåriga {#lang_emotions_tongue_out}
  • HemmaHosSofi
    Rocktroll skrev 2010-05-12 21:58:58 följande:
    Oj sikken liten tjockis  Vildas kusin är 6 mån och vägde 11 kg häromdagen  Vilda har alltid varit ganska tunn och nu springer hon ju t.om så vi är inte direkt oroliga men hon ser ju så liten ut jämfört med jämnåriga
    {#lang_emotions_surprised} min 2åring väger 12kg.. fast så är hon mini också
Svar på tråden Mammor i Borås