• SJosefine

Mammor i Borås

Håller på att bli tokig utav att gå hemma hela dagarna. Känner ingen med barn och ingen som går hemma på dagarna.

Någon mamma i Borås som vill umgås med mig och min 3månader gamla dotter? =)

• Svar på tråden Mammor i Borås
  • Rocktroll
    HemmaHosSofi skrev 2010-04-20 12:37:44 följande:
    Hittade du något kul? Velat här fram och tillbaka om jag orkar gå ner. Skall snart hämta dotten på fsk också, så får jag släpa med mig två vilket just nu känns tungt.
    Lite kul blev det :) köpte tights och body i katvigs rosaränder och en miniapple body. Hoppas bara dom passar för har inte testat på Vilda än. Vet inte hur dom är med att byta storlek på rean.

Så förresten att dina små fyller nästan samtidigt :) praktiskt med att ärva kläder efter årstid och så kan man ju ha ett enda stort kalas ^^
    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::.
  • HemmaHosSofi
    Rocktroll skrev 2010-04-20 14:31:48 följande:
    Lite kul blev det :) köpte tights och body i katvigs rosaränder och en miniapple body. Hoppas bara dom passar för har inte testat på Vilda än. Vet inte hur dom är med att byta storlek på rean.Så förresten att dina små fyller nästan samtidigt :) praktiskt med att ärva kläder efter årstid och så kan man ju ha ett enda stort kalas ^^
    Åh fiiint! Kommer säker passa tjejen perfekt Prova det imorgon eller jämför bara med en body som du redan har.
    "Tyvärr" är dottern en smalfis och sonen är en liten klump Men ett kalas, ja det kommer det få bli med sådär 20 släktingar som skall fira.

Båda barnen har somnat och jag kan äntligen dricka en hel kopp varmt kaffe.
    Joline 080219 ♥ Love 100214 hemmahossofi.blogspot.com/
  • Rocktroll
    HemmaHosSofi skrev 2010-04-20 18:48:59 följande:
    Åh fiiint! Kommer säker passa tjejen perfekt Prova det imorgon eller jämför bara med en body som du redan har."Tyvärr" är dottern en smalfis och sonen är en liten klump Men ett kalas, ja det kommer det få bli med sådär 20 släktingar som skall fira.Båda barnen har somnat och jag kan äntligen dricka en hel kopp varmt kaffe.
    Åh skönt med barn som somnar så tidigt :) Vilda är inne i er period nu när hon ska vara uppe sent och ha sovmorgon...en riktig "kan själv" period så hon somnar nog inte förrän 21-22 tiden. Sambon är inte hemma förräns 21 tiden så då hinner han iaf säga god natt till henne. Var mindre kul när hon brukade somna kring 19 tiden då träffade han henne inte på flera dagar ibland :(

Kläderna passade superbra jag är sååå nöjd :) men hon fyller inte ens ut dom så smal är hon. Tänkte ha ränderna under meandis kalastunika på sitt kalas, kommer nog bli jättefint ihop.
  • ankilii

Jag trodde att tråden hade dött ut så jag har inte vart inne, men nu har det kommit igång så smått ser jag. Jag kan presentera oss igen kanske, heter Annica o är 20 år, har en liten pojk, Elvin som är 1 år och två månader.  Vi har varit med på en träff som var väldigt trevlig, men sedan så missade vi de andra. Flyttade till Borås för ett år sen och har inte lärt känna några mammor här, det är lite trist. Hoppas vi kan ordna nåt nytt. :)

• Rocktroll
    ankilii skrev 2010-04-25 22:49:38 följande:
    Jag trodde att tråden hade dött ut så jag har inte vart inne, men nu har det kommit igång så smått ser jag. Jag kan presentera oss igen kanske, heter Annica o är 20 år, har en liten pojk, Elvin som är 1 år och två månader.  Vi har varit med på en träff som var väldigt trevlig, men sedan så missade vi de andra. Flyttade till Borås för ett år sen och har inte lärt känna några mammor här, det är lite trist. Hoppas vi kan ordna nåt nytt. :)
    Hej igen :) tycker förresten din son har såååå fint namn. Vi får väll styra upp en träff snart igen när det är några som inte vart med på någon träff, några som fallit bort och kommit till :)
  • SJosefine

Yes det låter bra :) Någon som har energi till att komma på något bra?

• Theres

Vad roligt att ni skriver igen, har inte varit inne på länge, men träffas gärna..=) Vi kan i princip när som, stora tjejen går ju inte på dagis än så vi kan när som! =) Är dock förkylda för tillfället men nästa vecka är vi nog friska! =)

• HemmaHosSofi

Hej!

Idag har vi varit på öppna fsk på norrby. Var sådär lagom mkt folk..
    Som det ser ut nu tänker jag gå förljande tider nästa vecka: Tisdag em, onsdag(på babyöppet), samt tors fm. Om det är någon som har lust att kika dit
    Givetvis är vi öppna för andra förslag också.. är det fint väder passar det väl utmärkt med en picknick?

Joline 080219 ♥ Love 100214 hemmahossofi.blogspot.com/
  • Rocktroll

Jag och Vilda är öppna för det mesta, picnic eller öppa förskolan :) nästa vecka har vi inga planer alls än så länge men jag är usel på att planera med så om några bestämmer en tid är vi där :P

• SJosefine

Jag träffar min mammagrupp på babyöppet norrby onsdag så jag kommer vara där :)

Svar på tråden Mammor i Borås