-
-
Svar på tråden Utredning september 2008 tråd 7
-
Hej tjejer!
Kul att läsa om mejas framsteg..:)
hur mår du aqua?
här går man och väntar på mensen om inte vill komma igång efter mf. Fick ju en pytte blödning men den räknas knappast som mens. Fick ju äl utslag 2 ggr efter mf men då var sambon bortrest så vi kunde inte pricka in det. Känns surt.
Men jag har en tid till Sofiahemmet i sept och hoppas på det eller att allt löser sig innan.
Dom skulle skicka papper till mig för blodprover och sambon ska lämna spermieprov men dom har inte kommit än så det är lite konstigt. Måste nog ringa igen, har ju gått flera veckor nu.
vad ska ni alla hitta på i sommar? Nyfiken i en strut. för oss blir det 1v på västkusten och 1v på landet. Sen dom andra 2 veckorna blir det åka runt till kompisar och hälsa på. -
Myra:tråkigt att mensen inte vill komma igång ordentligt, d blir ju ett störningsmoment i sig...tråkigt. Hoppas den kommer igång NU!! Jodå jag mår bra..kan få en "spykänsla" på kvällen när jag lagt mej, om jag nyss käkat eller druckit o d trycker på magen..annars mår jag gör bra. Har bleve mkt piggare oxå! . Innan kunde jag sova hela dygnet om jag fick! ha ha...Vi har börjat berätta för folk nu...lite svårt, men ändå kul!
-
Ja det är kul att läsa om Mejas framsteg. Känns som om det är lika med Viggo. Allt händer på en gång, mycket rörelse, han är aldrig still och sen så är det mycket ljud också. Han säger faktiskt "mamma" och "pappa" men jag tror inte att han vet vad det är han säger och vad det betyder.
Myra: Det är ju tråkigt att mensen ska börja strula igen men jag hoppas att den rättar till sig. Har inte din sambo fått lämna spermaprov förrän nu? Det var ju det första som skulle göras när man började en utredning. Vad är Sofiahemmet?
Aqua: Så kul att då mår bra och va spännande att ni börjar berätta. Nu börjar du väl att kunna börja njuta av graviditeten om du inte mår illa längre. -
Ja just det Myra, du frågade ju om semestern också. Den blir nog lugn för våran del. Vi ska åka bort en helg i Augusti för att fira 1 årig bröllopsdag. Lämna bort Viggo över natten för första gången. Sen kommer det nog att bli några korta turer upp över landet för att hälsa på några kompisar. Annars så håller vi ju på att fundera på hus köp eller på husbygge så det är många sånna tankar som snurrar runt. Men jag hoppas i alla fall på härligt väder.
-
Hej tjejer. Sitter på landet och njuter nu. Laddar för värmebölja i helgen.
Goklumpen: Ja sambon ska få lämna spermaprov och jag blodprov. dom skulle skicka hem alla papper men jag ahr inte fått ngn är. Det var flera veckor sen jag ringde.
Sofiahemmet är ett privat sjukhus (tror jag) som b.l.a har fertilitetshjälp. Har aldrig varit där men´vad jag vet så har dom flera olika spacial avdelningar i olika områden. Har gått till en annan läkare som hjälpt mig med pergotime men det finns andra äl stimulerade medel som han inte får skriva ut. Han skickade en remiss till sofiahemmet eftersom jag börjar bli gammal. dom har även IVF. -
Men oj, blodprov & spermaprov var som Goklumpen sa det första vi fick lämna...
På semestern ska vi fira lillans födelsedag, sola och bada, och så ska vi åka på en campingtripp =) Jag är ju ledig hela sommaren, så fram till sambons semester blir det sol & bad här hemmakring!
-
Var iväg och tittade på ett hus i söndas och det kommer nog att bli så att vi köper det. Är ett gammalt hus som kräver lite renovering men det är ett fint hus. Eftersom min man har problem med ryggen så kände vi att vi hellre köper ett hus som vi kan renovera eftersom istället för att köpa en byggsats som vi själva måste resa upp och göra allt invändigt själv. Det huset som vi kollat på är ju beboligt men vi kommer nog att bo kvar i den lilla stugan tills vi har renoverat köket och ett sovrum till oss och ett till Viggo. Känns i alla fall bra att vi äntligen har bestämt oss hur vi ska göra med hus.
-
Grattis goklumpen..:) vad roligt med hus. Följer med spänning renoveringen.
mailade sofiahemmet ang prapprena som inte kommer. Så jäkla typiskt, dom har semesterstängt enda fram till 9/8. vilken osis. jag som har tid 1 sept. hoppas dom himmer med spermie provet, har för mig att det tar lång tid att få svar på det provet.
Någon som vet? -
Har för mig attt de sa max 3 veckor här, vi hann ju aldrig få reda på vårt eftersom jag blev gravid.
-
För oss tog det inte alls så lång tid att få svar. Inte mer än två veckor. Hoppas att du det går bra för er.