-
-
Svar på tråden Utredning september 2008 tråd 7
-
Hon låter så fin Aqua.
Ja jag kämpar på här. Mensen kom i tisdags men det är jag glad över, var lite orolig att den skulle strula. Kämpar på här med promenader för att få ner i vikt. Har varit sjuk med svullen hals och svullna lymfkörtlar och inte vågat gå på spinning. Så jag nöjer mig med promenader istället just nu. Måste ju gå ner i vikt.
Har min tid till läkaren i början på Mars.
Kram på er alla -
Hur går det för er här innen?
aqua: hur mår du och den lilla?
Kram på er alla -
jag har haft psykbryt ett tag nu. 1 v efter att vi kom hem från bb, fick jag lunginflamation och blev inlagd 2 nätter på sjukhus, när penicillinkuren va över trilla jag på uppfarten med Ellie i stolen när vi skulle till bvc så jag fick en spricka i handleden så nu har jag gips...och under veckan har jag haft världens förstoppning...häller nu i mej katrinplommonjuice och vatten. Det bästa med gipset är väl att sambon får va pappaledig då jag blev sjukskriven för att jag inte kan ta hand om Ellie. O mitt i allt går farmor bort oxå...men d vänder...Myra skrev 2011-02-09 21:59:37 följande:Hur går det för er här innen?
aqua: hur mår du och den lilla?
Kram på er alla -
Ohhh när herregud vilken tid ni haft. Måste varit jobbigt för er. Hur mår du nu?aqua84 skrev 2011-02-11 22:18:58 följande:jag har haft psykbryt ett tag nu. 1 v efter att vi kom hem från bb, fick jag lunginflamation och blev inlagd 2 nätter på sjukhus, när penicillinkuren va över trilla jag på uppfarten med Ellie i stolen när vi skulle till bvc så jag fick en spricka i handleden så nu har jag gips...och under veckan har jag haft världens förstoppning...häller nu i mej katrinplommonjuice och vatten. Det bästa med gipset är väl att sambon får va pappaledig då jag blev sjukskriven för att jag inte kan ta hand om Ellie. O mitt i allt går farmor bort oxå...men d vänder...
Som du skriver att det positiva att din sambo får vara hemma med lillen och umgås mera.
ja nu har ni gjort eran beskärda del och det kan bara bli bättre.
Min mormor gick också bort för ngn vecka sedan, SÅ nu är det 3 dödsfall på ite mera än 1år.
Stor kram till er.
-
Oj här har det hänt en hel del.
Ett STORT grattis till dig Aqua och er lilla tjej. Den där första tiden hemma är ju så härlig. Men det låter som om ni haft det lite jobbigt. Men precis som du skriver så kan det ju bara bli bättre. En stor kram till er i alla fall.
Myra: Så bra att mensen kommer i alla fall. Förstår att det är jobbigt att vara sjuk nu när du vill göra allt för att gå ner i vikt. Du får väl fortsätta med dina peromenader och sen när du är frisk köra sten hårt igen. Håller tummarna för att det ska gå vägen.
Sussey: Oj så du har snart pluggat klart. Måste ju vara härligt, sen så måste det ju vara skönt att dottern trivs på förskolan också.
Vi ska skola in vår lille son i slutet at mars, Känns helt sjukt att tiden har gått så fort. Men det kommer nog bli bra tillslut även fast jag hade kunnat tänkt mig att haft honom hemma ett tag till, men det handlar ju lite om pengar också.
Sänder en alla hjärtans dags kram till er alla. -
Lycka till på inskolningen Goklumpen!
Hoppas att mensen håller sig igång nu Myra och att det kanske äntligen kan ta sig! Träna på :) jag har äntligen kommit igång med träningen på riktigt nu och det är ju så kul när man väl är igång och börjar känna resultat.
Hoppas det är bra med er Aqua!
Just nu har jag mest sommarjobbspanik, vårt landsting backade typ 250 miljoner förra året och skär ner på allt som kan skäras ner på, så det blir få sommarvikarier i år. Får väl se hur det blir :/ det sägs i alla fall att krisen ska ha vänt tills nästa år när vi går ut... -
Hej tjejer!
Kul att höra från er alla igen.
Sussey: hoppas att du hittar ett sommar jobb. Även om landstinget går backa så måste ju dom ha ersättare när ord personal ska ha semester. Sjukhusen kan ju inte stängas. Om du inte får sommarjobb i landstinget så kanske det finns jobb inom ett annat område.
Goklumpen- oj vad tiden går snabbt. Kommer att gå bra att skola in honom ska du se..:) Kanske lite skönt för dig att träffa jobbarkompisarna och vuxna igen?..,9
Blev ingen äl nu senast, sitter och väntar på menen.
-
Aqua: hur mår du nu? Har det blivit bättre för dig.
Själv ska jag tillbaka till sofiahemmet på måndag. Hoppas på att jag får sätta igång med behandlingen..:)
Hur är det med er andra.
kram kram -
Jo här är det bra. Denna terminen är supertråkig bara, men det går framåt! Jag har i alla fall fått ett sommarjobb :D på en kirurgiavdelning. Ska bli så roligt!
För Meja går det med framåt, hon pratar mer och mer för varje dag nu :) -
Hej alla!
Det var väldigt länge sen jag var inne här.
Hur mår alla och vad har hänt sen sist? Hur är det med Meja och Ellie? Myran hur går det för dig?
Själv jobbar jag och sliter, men jag jobbar bara 80% och är ledig varje fredag vilket är jätteskönt. Viggos inskolning gick jättebra och vi har inte haft nån dålig period än, men det kan ju komma. Sen har han ju varit sjuk lite till och från, men det får man ju räkna med när de börjar på förskolan.
Vi har i alla fall börjat fundera på syskon. Tänkte att vi skulle få en 2012. Så vi började i tid för vi tänkte att det kanske skulle ta lika länge den här gången. Men jäklar va paff vi blev när jag blev gravid första månaden. Allt var frid och fröjd fram till vecka 11 då jag började småblöda lite. Kontaktade gyn och sjukvårdsrådgivningenmen de sa bara att jag inte skulle vara orolig utan att man kunde blöda under graviditeten. Men den 6 april (på min 30 årsdag) fick jag i alla fall ett missfall. Det var tufft men samtidigt kändes det bra att det hände då och att man inte hade gått längre i graviditeten. Nu är det väl bara att ta nya tag.