-
-
Svar på tråden Utredning september 2008 tråd 7
-
Ja precis. Ledsen jag blir Myra :( jag vill så gärna att det ska gå vägen för er nån gång!!
-
Tack vännen, vad gullig du är. Ja det vore trevligt om man lyckades någon gång.sussey skrev 2011-11-23 20:41:08 följande:Ja precis. Ledsen jag blir Myra :( jag vill så gärna att det ska gå vägen för er nån gång!!
Hur går det för dig?? -
Jadu, mensen i Egypten kom ju den 4e eller nåt sånt så är mellan nu. Hade lite ÄL/menskänningar i magen igår så får väl se vilket det blir.
-
Hej hur är det med alla här inne?
Med mig är det väl ganska bra, fast bara ganska. Vi fick vårt tredje missfall den 14 dec.
Det känns hur tungt som helt, man kan inte fatta hur det är möjligt att få tre MF på ett år.
Men läkarna säger ju att det är helt normalt. Så fasen heller sa vi och krävde faktiskt
en utredning den här gången. Känns som om nåt måste vara fel.
Nu har jag fått tid den 22 feb för provtagning så får vi väl se vad den visar.
Jag tror inte läkarna fattar den psykiska påfrestningen det är för en att få MF. Läkaren frågade ju om jag hade återhämtat mig mentalt innan jag blev gravid igen, fa fasen menar han med det? Mentalt blir man ju aldrig återhämtad oron finns ju där hela tiden.
Jag hoppas i alla fall att allt är bra med er. Och att det här nya året bjuder på många fina ungar. -
Fy vad tråkigt Goklumpen, lider med er! Hur långt har ni gått?
Taskig timing att avslöja, men jag är gravid! Plussade 12 dec och är i vecka 14 nu.
Kram på er alla! Och hoppas på lite uppdatering från er andra :) -
goklumpen: Fy vad tråkigt vännen. Det är bra att du tjatade till dig en utredning så dom får kolla upp det där. Du ska se att snart så är du gravid igen och då kommer det att gå hela vägen i 9 mån. Hur fort att du blivit gravid igen efter missfallen??
Sussey: Vad roligt, super grattis till nya bebisen.
Här kämpar man på med sprutorna igen, BIM på Tisdag. Äggen växte rekord snabbt den här gången. Sprutade i 6dagar och fick en blåsa på 26mm. Normalt så brukar jag ha 9-11mm vid första kontrollen. När man stimulerar så brukar man få ta äl sprutan när blåsan är rnt 18mm men nu blev den 26. Hoppas inte det är en tom blåsa..:(
Om det inte går vägen den här gången så blir det troligen IVF nästa gång.
-
Så kul Sussey att du är gravid igen. Jag tycker verkligen att det är roligt men ändå så skär det lite i hjärtat. Men även fast det känns jobbigt så kan man ju glädjas åt andra.
Jag har fått mina missfall i v. 12. Det är det som jag tycker är konstigt att alla tre kommit i v. 12. Fast fostren kan ju ha dött vid olika tidpunkter ändå. Den sista gången så trodde läkaren att det dött väldigt tidigt efter som det var så litet på ultraljudet.
Myran jag håller verkligen tummarna för er och hoppas att det går vägen den här gången. På din fråga om hur snabbt det gått för mig att bli gravid efter missafallen så måste jag säga att det gått väldigt snabbt. Första månaden efter. Just nu tar vi det lugnt och skyddar oss vid sex eftersom jag vill vänta och se vad utredningen visar.
Kram till er alla. -
Tråkigt att läsa om dina mf Goklumpen, gör ont i hjärtat. Bra att ni stod på er om utredning. Håller fullstänfigt med dej att det inte är normalt att få 3 mf på ett år....hoppas testerna visar nåe förklaring på det hela! Stooor kram te er! Tänker på er!
Grattis Sussey...alltid kul att läsa om folk som plussar! Stort lycka te!!
Myra: Hoppas att det funkar för er denna gången nu. Annars blir det IVF...men du är ju redan "halvvägs" inne i den svängen..det är nässpray och sprutor, äp och et...Går väldigt smidigt.
Här har vi bestämt oss för att göra syskonförsök i maj/juni...."bara" 2-3 mensar kvar dit....vi är grymt taggade!!! Skulle det (hoppas inte) inte passa in då så kör vi direkt de öppnar i Falun igen i augusti... -
Aqua: Kul att se dig igen och att ni ska köra på med syskon. Hur gammal är lillen nu?
Ja just ja du har ju gjort IVF. Försöker ni själva i börja?
Hade tur, fick en återbudstid i morgon till IVF avdelningen och är på CD 4då. Jag kan inget om sprayande mm.
Hoppas det går fort iallafall.
-
Tackar!Myra skrev 2012-02-14 06:00:22 följande:Aqua: Kul att se dig igen och att ni ska köra på med syskon. Hur gammal är lillen nu?
Ja just ja du har ju gjort IVF. Försöker ni själva i börja?
Hade tur, fick en återbudstid i morgon till IVF avdelningen och är på CD 4då. Jag kan inget om sprayande mm.
Hoppas det går fort iallafall.
Lilltösa är 13 månader nu!! Stora bumman! Och redan vart med om möe. Vi opererade ju hennes tumme för 4 veckor sen, och i möra ska gipset av, vi är såå förväntansfulla att få se hur tummen blev!! (hon hade en dubbeltumme). Så te hälja blir det tårtkalas för att fira tummen!! *ler*
Vi måste gå via ivf eftersom jag har opererat bort bägge mina äggledare och kan därav inte få barn via naturligväg, tyvärr...Så nu blirre att öppna upp den "stora" plånboken som eg inte är så stor...sucka...Ok, dir för info nu då lr? Va snabbt man glömmer....Tror man börjar att spray på dag 21..så man ska få en "sprayblödning" som en mens...efter det sprayar man 1 v till, och sen börjar man med sprutor i ca 10 dar och får gå på reglebunda vul för att kolla storleken på öggblåsorna så man vet om man ska öka lr sänka eller behålla dosen i sprutorna...men samtidigt man sputar ska man ta nässpray oxå..fast bara 1 puff....möe att hålla koll på!! men det kommer gå toppen och du kommer få all info typ 17 000 ggr..!! Lycka te!