• Myra

Utredning september 2008 tråd 7

Här är vi ett gäng som går under utredning och olika behandlingar sen September 2008.
    Här får vi mycket stöd, råd och peppning från varandra. Vi alla längtar starkt att bli gravida och få ett efterlängtat barn. Många har lyckats bli gravida under tiden här i tråden. Vi har alla olika problem att bli gravida men vårat mål är det samma.

Historiken hittar på på:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m35063871.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m38103115.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m39914256.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m42698514.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m45070905.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-34/m48102819.html

Välkommen hit alla gamla och nya vänner.
  • Svar på tråden Utredning september 2008 tråd 7
  • Myra

Hej tjejer!

Ja det var länge sen man var här inne. Himla tur att trådarna inte går ut längre som det gjorde förr.
    Vad roligt att ni hann få till renoveringen innan jul så ni kunde flytta in och fyra första julen där.;)
    Ohhh blir så sugen också men vårat hus projekt liggerer på is just nu.  
    Ja tiden går verkligen fort och lillkillen blir stor. Dags att fixa till ett syskon kanske?..;)

Ja aqua vi skulle ju köra tillsammans och vara gravida. Tar bara lite tid för mig.
    Jag hade strulig mens efter pergokuren sen hösten. Fick äta en kur provera för att få stopp på blödningen men det hjälpte inte så det blev primulotnor också. Efter dom kurerna så ska ju mensen komma själv efter ett par dgr. Hade varit mensfri 1v när vi var på sofiahemmet. Han undersökte mig och jag frågade om jag kunde få äl efter dom kurerna men han sa nej. På annandagen så fick ajg en annorlunda flytning, äggvite aktig och jag ahr aldrig flytningar. Tog ett äl test och fick fullt utslag. Har BIM på söndag. har haft ont i frösten flera dagar och dom känns lite fylligare och inte lika hängiga som dom kan göra när man snart är 38...*S* Hade lite småhugg i vänster sida igår kväll men ingen nämnvärt. 
    Så det är bara att hålla tummarna. Men som sagt läkare sa att man inte kan få äl efter provera så man kanske inte ska ha för stora förhoppningar men fick ju fullt utslag på äl testet så man bli ju lite förvirrad.
    Men jag har iallafall en tid i början på mars till sofiahemmet och då kanske jag ska börja med äl sprutorna.
    Jag måste även gå ner i vikt för vikten hindrar mig med äl. bukfettet lagrar östrogen och då tror hypofysen att det finns tillräckligt i äggstockarna och slitar producera mera. slipper spola äggledarna eftersom jag lyckats bli gravid en gång.  
    Så nu är det gi modellen och träning. ska gå på spinning i morgon vid lunch, första på länge så jag kommer ju att döööö....*S*

Sussey: hur går det med lilltjejen och skolan?

• Myra

här är mitt äl test, vad tror nu. Lika starkt eller är det för svagt. Kan det ge så starkt utslag fast det inte varit äl? Trodde att det gav svagare utslag när hormoner finns men att inte ägget släppt. Hoppas på att pergo kuren mån innan fortfarande kiunde hjälpa till och putta ut ett ägg..;)
  • sussey

Ser ju ut som äl Myra! :) håller alla tummar jag har!

Ja det går jättebra för oss, termin fyra klar nästa vecka och meja trivs hur bra som helst. Hon pratar mer o mer nu :)

• aqua84

hej brudar!
    Jag har bf i möra...spännande! Har mkt svårt att sova på nätterna och ont i "musbenet" (blygdbenet) när jag vänder mej om i sängen..får sammandragningar då och då..vet ej om d är förvärkar oxå...men d spörs...Jag bara väntar och hoppas på att det ska dra igång SNART!

Myra:
    Ja det ser ut som äl! Hmm..symptomen låter lockande!!*blink* Lycka te!

Gravid i v40
  • Myra

Herregud Agua är det redan dags för dig. Vad tiden ahr rusat iväg. känns som det var förra veckan du plussade. Vad spännande, vet du vad det blir?
    Då måste bums berätta vad det blev för ett litet knyte..:)

Sussey: då har du inte långt kvar i skolan och sen klar. Hur många terminer till ska du gå?¨

Ang min äl så har jag BIM runt söndag. Nästan all ömmane i brösten är borsta, bara lite kvar. Så det blev nog inget den här gången heller. Strecket kanske inte är tillräckligt starkt för att det skulle ha blvit äl. Läkaren borde ju sagt något också när jag var där. Men tänkte i min fantasi att han inte ville ge mig förhoppningar om han sa något och sen kanske det inte blev något.
     kanskew testar i morgon.

• aqua84
    Myra skrev 2011-01-07 15:33:03 följande:
    Herregud Agua är det redan dags för dig. Vad tiden ahr rusat iväg. känns som det var förra veckan du plussade. Vad spännande, vet du vad det blir?
    Då måste bums berätta vad det blev för ett litet knyte..:)

Sussey: då har du inte långt kvar i skolan och sen klar. Hur många terminer till ska du gå?¨

Ang min äl så har jag BIM runt söndag. Nästan all ömmane i brösten är borsta, bara lite kvar. Så det blev nog inget den här gången heller. Strecket kanske inte är tillräckligt starkt för att det skulle ha blvit äl. Läkaren borde ju sagt något också när jag var där. Men tänkte i min fantasi att han inte ville ge mig förhoppningar om han sa något och sen kanske det inte blev något.
     kanskew testar i morgon.
    Nej vi vet inte va d blir för ngt ännu. D får vi se när den kommer ut! Vi tyckte bääge 2 att det va/är halva spänningen att inte veta! Har börjat känna av förvärkar/värkar nu..så vem vet,d kanske är dax snart?!

Klart jag talar om vad och när vi fått!!!
    Gravid i v41
  • aqua84

Hej brudar!
    Tisdag 11/1-11 kl 14.56 kom äntligen våran lilla DOTTER Ellie till världen. Förlossningen tog 14 tim från att vi kom in te förlossningen tills hon va ute!
    Nu är vi hemma och myser för fullt..hela familjen...sambon har t om 2 veckor kvar hemma, skönt!!

stolt mamma till Ellie
  • Myra
    aqua84 skrev 2011-01-18 15:03:43 följande:
    Hej brudar!
    Tisdag 11/1-11 kl 14.56 kom äntligen våran lilla DOTTER Ellie till världen. Förlossningen tog 14 tim från att vi kom in te förlossningen tills hon va ute!
    Nu är vi hemma och myser för fullt..hela familjen...sambon har t om 2 veckor kvar hemma, skönt!!
    Ohh Super grattis till lilla tjejen. Vilken fint namn hon har. Så glad för dig, ni som kämpat så.

Vikt, längd, hår mm?

Hoppas vi får se en lite bild snart.

Stor kram till er alla
  • aqua84
    Myra skrev 2011-01-18 15:37:11 följande:
    Ohh Super grattis till lilla tjejen. Vilken fint namn hon har. Så glad för dig, ni som kämpat så.

Vikt, längd, hår mm?

Hoppas vi får se en lite bild snart.

Stor kram till er alla
    tusen tack! NU är det din tur gumman!!!! Hon va 50 cm lång och vägde 3225 g och har väldigt mkt hår, mellan brunt typ! Hon va har vart super snäll på dagar och nätter (sovit som en stock, så man har fått väckt henne för att amma)...men i natt har hon gnällt 80% av natten, inget har vart bra. Så vi är super trötta..o även under dagen idag har livet inte vart allt för toppen för henne...magknip kanske??
    stolt mamma till Ellie
  • sussey

Åh grattis Aqua! Stort, jag bara ryser! Efter allt detta kämpande! Bara myra kvar nu :)

Ja, det är näst sista terminen nu så man börjar se slutet!

Svar på tråden Utredning september 2008 tråd 7