-
-
Svar på tråden Utredning september 2008 tråd 7
-
jag håller tummarna för dej nu gumman!Myra skrev 2010-08-25 20:14:08 följande:Oj vad jobbigt, stackars dig. Skönt att du och bäbisen mår bra. vilken vecka är du i nu?
Hur mår du med bäbismagen annars?
Grejen är att det ser lite starkare ut i verkligheten. Jag kan inte minnas att fått så här starkt ens under mina år vi försökt. tror det är lika starkt som när jag blev gravid.
Bara hålla tummarna att det verkligen är ngn äl och att jag plussar.
Jag är i v21 (20+4) nu...så har gått mer än 50% av tiden nu! Jo det va lite jobbigt innan man kom te operation o sen efteråt innan de kom o sa att bebis mår bra..då kunde man andas ut igen! Men det finns inga hinder för att det ska bli en normal graviditet o förlossning nu sa igår när vi va på extar krontroll på gyn..skönt! Jo magen den växer, o bebis är en riktig gymnast! ha ha...Håller tummarna för er nu!! -
Hej!!!
Myra : Va skönt att du fått igång mensen igen och att testen visar på ägglossning. Håller tummarna och tänker på er och hoppas.
Aqua: Usch va jobbigt med tarmvred...måste ha varit oroligt för er med tanke på barnet och så. Men det var ju tur att det gick bra och att det inte var någon risk för barnet och att graviditeten kan fortlöpa som vanligt.
Är fortfarande mammaledig även fast jag skulle ha börjat jobba i måndas. Men det är så att min man är sjukskriven till 15 sep. så då måste jag ju vara hemma tills dess. Måste erkänna att jag inte klagar. Blev i alla fall husköp för våran del. Skrev på papperen igår och får tillgång från 1 sep. Så nu blir det renoverig framöver, ska ju in med ett helt nytt värmesystem och ett helt nytt kök + lite nya tapeter och så. Men det känns jätte kul. Med lillkillen är allt jättebra, han har börjat gå så nu får man passa honom, det blir ju lite bulor och blåmärken så här i början när de är lite vingliga, men det får man ju ta.
-
Goklumpen: stort grattis till nya huset..:) även om renovering är jobbigt så är det skönt att få bestämma själv hur man ska ha det..:) <få lite eget och sen inte leva med andras val.
Hujja vad tiden går. Är mammalefigheten nästan slut redan. Dags att skaffa en till så du får börja om..;) -
Grattis till husköpet goklumpen! :)
Nu har förskolan dragit igång här, haft inskolning nu i 2 veckor, så idag börjar det på "riktigt". Det känns så klart jättejobbigt, men samtidigt väldigt bra, eftersom jag är så himla nöjd med just vår förskola :)
Skolan har även startat igen för mig, började förra måndagen. Känns väl sådär :P Mycket att göra nu med en gång, tenta om 3 veckor! Fördelen är väl att man får in lite rutin i vardagen igen :)
Duktig han är som går Goklumpen :) Meja fegade ju och började inte gå själv förrän hon var "helt säker" så det har inte blivit så mycket fall här. Men det är skönt när de väl går tycker jag, det blir lite "friare" ;)
-
Oj...tiden går. Renoverar på all ledig tid så man hinner inte ens sitta vid datorn som man gjorde förut. Men det är verkligen kul att se hur små förändringar kan göra så stor skillnad. Det är verkligen roligt att renovera och se till att man får det precis som man vill, samtidigt längtar jag tills vi är färdiga och kan flytta in. Vi skitar på att flytta in nån gång i november, senast december. Vi ska alla fall vara inne där till jul.
Nu har jag börjat jobba. Man kommer ganska snabbt in i det men jag måste säga att jag hellre hade varit hemma med Viggo. Det är ju stor skillnad på att ta hand om andras ungar.
Nu är Viggo hemma med pappa istället och det går ju jättebra. Nyttigt för både pappa och son.
Hoppas allt är bra med er andra. -
Förstår att det är massa att göra med huset fast samtidigt kan jag tänka mig att det är roligt också..:)
Jätte kul att lillkillen får vara hemma med pappa lite och att dom också binder lite band.
Jag har köpt en fertilitetsmonitor och testat den 1 mån men den gick inte upp på max så ingen äl för mig. väntar på mensen nu så jag kan ta pergotime.
jag skulle ha tagit pergotime till cykeln jag hade men den var slut i hela sverige sen maj/juni. Helt otroligt att den kan vara slut så länge. Så jag missade mina chanser och det är sååå surt. Jag hoppas verkligen att mensen kommer av sig själv nu och inte börjar strula. jag har tid till sofiahemmet i slutet av okt -
Men vad sjukt att det bara kan ta slut så :S
Meja går på förskolan nu och älskar det :) Det går jättebra både att lämna och hämta, aldrig nåt gnäll :) Så skönt! Jag pluggar på för fullt och sambon jobbar. Nu är det verkligen vardag på riktigt! Meja går ca 20 timmar i veckan just nu, men vi har plats för 30 timmar egentligen som vi satte upp henne för. Men än så länge behövs det inte mer så då har vi henne hemma så mycket vi kan =)
-
Hej tjejer!
Aqua: hur mår du, vilken vecka är du i nu?
Sussey: kan tänka mig att lilltjejen gillar dagis, dom brukar tycka det är såååå roligt med att leka med kompisar.
Goklumpen: vad roligt att viggo och pappa får lite tid tillsammans. En jobbarkompis börjar jobba någon dag lite då och då när pappan har ledig dag. Hon säger nu kommer jag till semesterna..;)
Jag fick mensen i torsdags, cykeln har gått ner till 29 dagar. Har fått 3 egna menser nu efter missfallet. Tog 2,5 mån att få första mensen och sen hade jag en cykel på 38 dagar och nu 29 dagar så det går verkligen åt rätt håll. Är nog inte så ovanligt att det blir så efter ett mf. Men ni vet ju hur struligt jag haft med mensen, fick den ju aldrig och dom få gångerna jag fick så håll den på i flera veckor. Men nu jäklar så verker det funka.
Tog min första tablett i pergotime kuren. Nu hoppas jag verkligen att det ska ta sig igen. -
Myra: Hoppas pergo funkar för dej nu vännen!! Vi skulle ju va gravida tesammans, va d inte sagt så?!
Här rullar tiden på, är i v27 (26+2) redan..Hålle dock på att bråkar med fk om hp...har fått halv bara...så har skrivit en överklagan nu och HOPPAS att jag får full hp. Har 2 veckor kvar på sjukskrivningen sen operationen..känns inte som att jag vart hemma i snart 8 veckor, känns mer som drygt 4! ha ha..!!
-
OJ....Här var det länge sen man var in.
Hur är det med alla?
Myra hur går det????
Aqua är det snart dags för förlossning? När går tiden ut?
Sussey går det fortfarande bra för lilltjejen på förskolan?
Vi har i alla fall flyttat in i huset, Hann renovera det mesta före jul så vi flyttade in i början på december. Känns jätte bra att ha lite större och Viggo kan ju röra sig på lite större yta. Jag jobbar på för fullt nu. Viggo är fortfarande hemma med pappa, ska vara hemma till slutet av mars då han ska börja på förskolan. Känns lite jobbigt att tiden gått så fort men det kommer säkert att gå bra.
Hoppas allt är bra med er och att ni haft en bra jul och nyårshelg.