-
-
Svar på tråden Utredning september 2008 tråd 7
-
Hejsan!
Sussey: jag tycker du gör det bra som både ska plugga och jobba i sommar.
Själv ska jag bara njuta av min ledighet och pyssla på på tomten.
Myra hur går det för dig???
Själv försöker jag ta ett steg i taget efter missfallet. Det går ganska bra men ibland kommer det över en och då kan man bli så lessen. Somm för någon dag sen då jag kom på att om allt gått vägen skulle jag ha gått mer än halva tiden nu. Men man får väl se framåt och hoppas att man snart bär på en liten igen. -
Goklumpen: Kommer alltid att gå upp och ner efter missfall och man tänker hela tiden. Du ska se att du snart är gravid igen.
Jag tog spruta nr 3 av 6 idag. Ska på Vul på Torsdag och då får jag se om det behövs flera sprutor eller om det blir äl sprutan. JAg tror på att det blir flera sprutor. Är ju första gången jag tar sprutorna och dom vet inte hur min kropp reagera så dom börjar på låg dos.
Jag lekta lite med datorn och satt och räknade om jag nu blev gravid när jag skulle bf. Samma dag som mamma gick bort. Blev ju gravid precis efter mamma gick bort förra året och fick veta ett par dgr efter hennes begravning att jag var gravid. Öde eller tillfälligheter. Kan inte låta bli. -
Nu har jag tagit mina sprutor och var på vul i Torsdags. Hade en fin äl blåsa på 20,4 och jag behövde bara ta sprutorna i 5 dagar. var så säker på att jag skulle få köra en omgång till. SÅ på kvällen tog jag äl sprutan, doktorns order sex torsd och fred. Tur vi fick till det i onsdags också och det är likabra att köra i kväll också.:)
Så nu är det 2veckors lååååååååååång väntan.
Goklumpen: hur går det för dig?
Aqua: Hur mår du och lillen?
Sussey: Du som jobbar och pluggar på så duktigt i den här värmen. -
heej.Myra skrev 2011-06-11 23:07:11 följande:Nu har jag tagit mina sprutor och var på vul i Torsdags. Hade en fin äl blåsa på 20,4 och jag behövde bara ta sprutorna i 5 dagar. var så säker på att jag skulle få köra en omgång till. SÅ på kvällen tog jag äl sprutan, doktorns order sex torsd och fred. Tur vi fick till det i onsdags också och det är likabra att köra i kväll också.:)
Så nu är det 2veckors lååååååååååång väntan.
Goklumpen: hur går det för dig?
Aqua: Hur mår du och lillen?
Sussey: Du som jobbar och pluggar på så duktigt i den här värmen.
gör du ivf, eller bara "hjälp på traven"?? Har en kompis som gjorde "hjälp" på traven men sprutor och sånt.
Jodå med oss går d bra, Ellie är redan 5,5 månad...tiden springer iväg...börjar jobba igen i september och då ska sambon va hemma till årsskiftet...ångrar mej redan och börjar stressa..men men...
Goklumpen: beklagar ditt missfall..*kramar om*
Vi har börjat prata lite om syskonförsök (blir ju ocå ivf), så kanske nästa vår alt efter semestern nästa år...vi får se. -
Oj vad tiden går fort Aqua. Hua mig jag förstår att du ångrar dig att börjar jobba. Roligt med syskonförsök.
Jag fick sprutor för att få hjälp på traven. Jag behövde bara 5 sprutor och då var ägget 20,4 i storlek och då tog jag pregnyl äl sprutan. Mensen kom i onsdags 13 dagar efter äl sprutan så det gick inte vägen den här gången. Nu får jag snällt vänta till augusti när dom öppar igen efter semester uppehållet. Jag började med puregon 50ie, den lägasta dosen. fattar inte varför det inte gick vägen den här gången.
Nu är jag på landet med värsta mens floden..:(
Goklumpen: hur går det för dig??
Jag önskar er alla en glad midsommar
Kram kram -
jo det är fett mkt ångest just nu..vi har även börjat fundera på ev syskonförsök...blir ju IVF då jag inte har några äggledare kvar..men vi får se om vi försöker redan under hösten eller väntar te våren...hhmm...Hur går d Myra??
-
Hej Aqua: hur går det med den lille där hemma??varför har du ångest över syskonförsöket?
<kommer att gå bra ska du se.
<jsg väntar på augusti så vi kan börja om efter semester ledigheten. Dom har semesterstängt nu.
-
för din del hoppas jag tiden till augusti kommer gå fort!!
Nej nej, inte ångest för syskonförsök, utan ångest för att börja jobba så tidigt..när hon bara är 8 månader...ha ha, så fel det kan bli!
Vi får väl se hur d blir med syskonförsök eller ej,,
-
Ahhhh jag förstår ångesten. Vem vill jobba när man kan vara hemma o gossa m en guldklimp där hemma. Klart ni ska ha ett syskon. Är i Tylösand med en kompis o hennes 2 barn som det skilljer 2 år mellan. Slipper tjat o har ingen att leka med mm dom leker o roar varandra så det verkar bli lättare när dom blir större.
-
Hejsan alla!
Ser att det går framåt här. Myra det var synd att det inte gick på första omgången men vi håller tummarna och hoppas att det fungerar nästa gång. Har du kommit igång nu eller, du skrev ju att du skulle sätta igång i augusti igen.
Aqua: Jag förstår att det känns jobbigt att börja jobba när lillan är så liten, men du får tänka att det är positivt att pappan får vara hemma medan hon fortfarande är liten. Men det gör ont i hjärtat att inte få vara hemma med de små. Va roligt att ni funderar på syskon, du får berätta hur det går.
Sussey: Jag hoppas att sommaren inte varit alltför jobbig med jobb och pluggning.och att du hunnit umgås lite med din familj.
För mig har sommaren varit lite upp och nervänd. Som ni vet så fick jag ju ett missfall i april. Jag blev sedan gravid på första försöket igen. Det var en oerhörd stor glädje för oss, kändes skönt att det gick så lätt. Men glädjen byttes till sorg även denna gång. Vi fick ett missfall sista juli. Det blev riktigt tungt och det känns fortfarande jättejobbigt, speciellt eftersom en av mina jobbarkompisar är gravid. Nu är det med väldigt blandade känslor man fundera på nästa graviditet. Hur kommer det att bli? Rädslan för missfall kommer nog att finnas där hela tiden. Vet inte hur jag skulle klara av ett missfall till. Det är ju så psykiskt nedbrytande. Men man får väl blicka framåt.