-
-
Svar på tråden Utredning september 2008 tråd 7
-
Nu har jag varit på första vul Efter spray och sprut start. Är på sprutdag 5. Hade 7/8 äggblåsor, några runt 3 och 4-5 runt 11. Allt såg bra ut. Ska vänta på provsvar i em för att se vilken dos jag ska fortsätta med. Nytt vul till helgen. Troligen ägg plock måndag/tisdag. Var lite orolig hur det ska gå och att vi ska misslyckas. 40% chans att lyckas sa läkaren. Hoppas chansen ökar när vi väljer att sätta in 2 ägg. Fy fan vad jag är nervös. Även om vi haft mycket att göra och tänka på senaste tiden så känna det endå skönt att distraheras och inte tänka, fundera och Nojja sig med det här.
-
Tackar! Ja det känns "kul" att få försöka igen! Hmm...jadu...första äp 5 ägg...3 blev befruktstde..1 till mej 2 i frys (men blev bara ett FET för 1 ägg klara ej upptining), andra äp 7 el 8 ägg...odlades i 4 dar...1 te mej...3 ägg odlades vidare till 7-8 dar...2 i frysen...så dessa ska vi försöka med nu!Myra skrev 2012-04-15 16:15:54 följande:Kul att höra att ni kör igång igen aqua.
Nu har jag börjat med sprutorna efter sprayandet. Förr körde jag å 50ie7dag och nu kör ajg 300ie i 3 dagar och 250ie i 2 dagar innan första vul. Lite skillnad, hoppas att jag får massa massa ägg som växer fint. VUL i morgon bitti. Lite nervös.
Aqua: hur många ägg fick du när du gjorde äggplock??
Det går bra ska du se!! Man är nervös..men sen går det toppen! De är så duktiga!
sussey
Jo klart man kan va mammaledig från båda..men känns lite tråkigt om man börjar plugga och får ta ledigt det första man gör...men det går ju...hhmm...tror ej jag kommer in..men det vet vi ju inte ännu. -
Vad har du tänkt läsa? Jag var ledig efter första året i skolan med Meja, det fungerade jättebra! Är inte lika jobbigt att börja plugga igen som att börja jobba kan jag tycka, är hemma lite mer oftast och så. Du lär ju ändå hinna läsa ett år om ni skulle försöka i höst :)
-
VI ska göra ett fet försök nu i maj, sen får vi se om det lyckas, annars blir det augusti. Jag har sökt sjuksköterska och förskolelärare...två heelt olika utbildningar! Men bägge låter så himla roliga!sussey skrev 2012-04-16 21:10:04 följande:Vad har du tänkt läsa? Jag var ledig efter första året i skolan med Meja, det fungerade jättebra! Är inte lika jobbigt att börja plugga igen som att börja jobba kan jag tycka, är hemma lite mer oftast och så. Du lär ju ändå hinna läsa ett år om ni skulle försöka i höst :)
-
Hej alla.
Vad kul att det händer massa för er.
Var på mitt andra vul och äggen var inte riktigt färdiga och jag ska tillbaka på söndag för en ny kontroll.
Så tidgast på tisdag blir det äggplock, kanske onsd eller torsdag. Men det känns som det blir på Tosdag.
-
Dags för äggplock på Onsdag. Hade bara 6 blåsor, hade hoppats på flera.
Men men, som min läkare sa, här satsar vi på kvallitet, inte kvantitet.
-
Ja, de är nog höjdarkvalitet ska du se! :)
Vad spännande Aqua! Både försök och skolsök ;) Vilka skolor har du sökt, vart var det ni bodde? -
heja Myra!!! Det kommer gå toppen ska du se!!! Vem vet, vi kanske får ruva/vara gravida ihop?!?!
Jag har sökt te Karlstad, då jag bor 3 mil norr om stan i en byhåla, Deje -
Ja då ruvar man på två toppen ägg. Ett var super super bra. Hade jag varit 6mån yngre så hade jag bara fått ett ägg. Min högra äggstock kom dom
Inte åt, den låg högt upp o var fast vuxen i livmodern. Beror troligen på ngn infektion jag haft. Så äggen från den kunde dom inte plocka. Men fick 2ägg som blev befruktade o började dela sig. Så nu är risken att det blir tvillingar. -
Äsch, risk och risk, blir det barn så blir det :) hoppas allt vad jag bara kan Myra, det är er tur nu!!