-
-
Svar på tråden Utredning september 2008 tråd 7
-
Japp, i slutet av jan är det vul. Känns som en evighet dit. Vet att man inte kan se hjärtat slå än men något måste man kunna se. Livmodern borde man kunna se och en plutt.
-
Hjärtslag brukar man kunna se runt v7.
-
Jag tar progesteron vaggiatorer varje morgon. Det är som en plast grej man för upp och sprutar in. Nu har jag blött ett par dagar väldigt lite men börjar se ett mönster. Tar progesteronet varje morgon och det är ju som gelé och lite åker ut på fm. Då föjer det med ut torkade blod flagor. Senare på em kommer det lite blod vid toa besök som sen slutar. Sen samma sak dagen efter. Måste ju vara att vagiatorerna retar slemhinnorna och först på morgonen kommer det lilla torkade blodet och sen har det blött lite inder dagen men eftersom det är så lite tar det ett tag innan det kommer ut på em. Det är oftare lite mörkare i färgen.
Låter det logiskt eller konstigt?
Försöker hitta alla förklaringar till blödningarna så man känner sig lite bättre och mindre orolig. -
Myra..det låter som det skulle kunna va så, absolut!
-
Blödningen följde mönstret även i dag. Vid missfallet så blödde jag först lite och som ökade, hade inget uppehåll.aqua84 skrev 2013-01-17 19:03:06 följande:Myra..det låter som det skulle kunna va så, absolut!
Det känns bättre när man hittar en förklaring. Andas ut en stund och hoppas på att inget annat dyker upp och skapar oro.
-
Hur länge ska du ta gelén? Fram till vul? Tänkte ifall du kunde testa någon/några dar att inte ta och se resultatet?!
-
Ska ta det fram till Vul den 30/1. Vet inte om jag vågar ta uppehåll från dom 1 dag.
-
Men du behövde inte ta det eg va? Utan tog det extra?
-
Nej det behövde jag inte men eftersom man haft mf o vet inte vad de beror på så kände jag att det var värt att ta det. Ringde endå o dubbelkollade m Sophiahemmet om det var ok. Jag har ju haft ägglossning tidigare o misslyckat IVF o massa fertilitsbehandling. Vet inte varför äggen inte fäster. Hade inget att förlora att med att ta progesteron o det kunde inte bli för mycket.
-
Låter definitivt som det är dem det beror på
Myra! Tror inte ett missfall kan "vara på gång" så länge, utan blir det så blir det typ. Förstår dock att du är orolig efter allt ni gått igenom. Jag håller tummarna för er allt jag kan och är så glad att det äntligen blivit ngt i alla fall! Du måste skriva sen efter VUL!