-
-
Svar på tråden Utredning september 2008 tråd 7
-
Oj redan v 29!?! Fasiken va tin går fort!! Tack tack
-
Hej tjejer.
Hade mitt sista samtal med läkaren ang misslyckat IVF.
Jag frågade om det är lättare att bli gravid själva efter IVF och han sa att det är lättare men glömde fråga varför. Aqua, vet du varför?
-
Då hoppas vi med allt vi har att det går av sig självt under sommaren :)
Ja Aqua, tiden rusar på denna gången! Samtidigt som jag bara vill att det ska bli augusti NU! Eller både och, en lång härlig sommar längtar jag också efter förstås ;) nu jobbar jag bara 2 1/2 v till! -
Myra: nej jag vet inte precis hur det funkar..men kan kanske va alla hormoner man har i kroppen efter IVF, för de sitter ju kvar ett tag...annars vet jag inte...tyvärr...
Sussey: Jo jag förstår dej...Man längtar, även fast man vill njuta av sommarn och allt..ha ha...För min del får det gärna gå SAKTA!! Jag jobbar 1 period nu (fre-fre) sen är jag ledig i 9 veckor!! Ska bli så himla skönt!! -
Hej. Hur går det sussey??? Myra? Nu IVF omgång i höst? Då hänger jag på!
-
Jo det går framåt! Har gått hem från jobbet nu sen en vecka tillbaka på havandeskapspenning. Känns skönt! Är nu 6-7 veckor kvar, tiden rusar på och förberedelserna är i full gång här hemma.
-
Halloj halloj.
Jag har precis fått första mensen efter misslyckade IVF, tog tid innan den kom. Hade nog 44dagas cykel. Kanske normalt. Men nu är mensen över och kör med clearblue fertilitets monitor för bättre kontroll. Jag vill köra igen med IVF men det kostar ju mycket, sambon är tveksam att göra igen. Mycket pengar och inga garantier. Så jag ska försöka övertala honom. Har börjar med LCHF för ett par veckor sedan, tar tid att göra det 100%rätt. Går ganska ok med maten och godis suget går upp och ner. Tyvärr dålig på att träna.
Sussey, oj vad tiden rusar iväg. Tänk snart dags igen, vad spännande. Vet ni vad det blir den här gången?
Aqua: när kör du igång igen? Jag önskar att jag också hänger på om jag nu inte lyckas själv i sommar. JAg hoppas att LCHF gör att något händer i kroppen med både vikten och att jag plussar.
-
Nope, vet inte vad det blir! Var på tillväxtultraljud förra veckan men såg inget då heller! Spännande :) fast hade gärna vetat med. Spelar dock ingen som helst roll!
-
Spännande Sussey!! Inte så långt kvar nu, även om dessa veckor känns lika länge som de som redan gått!! Myra, synd att det inte funka. Mina menscykler har kommi som vanligt med ca 28-30 dar efter IVF, men det är ju så individuellt. Får inte ni landstingsbekostade IVF? För ni är väl "ofrivilligt barnlösa"? Vi kör vi denna mens, dom kommer till veckan, då är det spraystart på dag 21 ca 25/7...och prel äp blir V35....Visdt kostar d möe pengar, men som vi, som inte har ngt annat val får helt enkelt ta den kostnaden om man vill försöka. Vi har blivit godkända för ett 3-pack nu...och det är nästan graviditetsgaranti på 3 försök...det säger ju inte att alla blir gravida men ca 80% blir det inom 3 IVF försök.
-
Hej!
Jag har haft ett litet uppehåll från familjeliv. Har kännt att jag inte riktigt orkat.
Det som har hänt här hos mig sedan sist är att det gjordes en utredning där inga fel hittades. Lite synd tyckte jag, hade ju hoppats att de skulle hitta något fel som var lätt att åtgärda. Så efter att jag fick provsvaren har jag börjat med akupunktur och hälsokost preparat.
Får se hur det går.
Hoppas att alla har en bra sommar.