• Myra

Utredning september 2008 tråd 7

Här är vi ett gäng som går under utredning och olika behandlingar sen September 2008.
    Här får vi mycket stöd, råd och peppning från varandra. Vi alla längtar starkt att bli gravida och få ett efterlängtat barn. Många har lyckats bli gravida under tiden här i tråden. Vi har alla olika problem att bli gravida men vårat mål är det samma.

Historiken hittar på på:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m35063871.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m38103115.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m39914256.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m42698514.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m45070905.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-34/m48102819.html

Välkommen hit alla gamla och nya vänner.
  • Svar på tråden Utredning september 2008 tråd 7
  • Myra

Hej vänner!

Goklumpen: skönt att bara jobba 80% och få mera tid till lillkillen. Ohhh så tråkigt med ditt missfall.  Tyvärr så får man alltid sådana där svar när man ringer sjukvårdsupplysningen. Ficka samma råd jag också. Så tråkigt att det blev på din 30års dag. Men måste säga att det var kanon att du blev gravid så snabbt, finns ju jätte stora chanser att det ska gå vägen och du blir gravid snabbr igen. Sägs ju att man lättare blir gravid efter ett mf, som kroppen redan var inställd på graviditet.

Själv så väntar jag på menen och ska börja med hormonsprutor. Trodde jag skulle gjort det förra cykeln men då hade jag en cysta (ingen fallit) som jag var tvungen att vänta till nästa cykel innan jag kunde fortsätta.

• sussey

Vi har med funderat på det här med syskon (trodde jag var gravid trots spiral då mensen var EN MÅNAD sen!), men har efter mycket övervägande bestämt att det får vänta tills jag är klar i skolan och har fått jobb. Hade bara haft 2 chanser eller något på oss nu annars, så hade inte varit så stor chans ändå!

• Myra

Vad roligt att ni börjar försöka med syskon, jag kanske lyckas pricka in mitt första med ärat nr 2..;)

Goklumpen: Hur har din mens kommit igång efter ditt mf?

Jag längtar så efter min mens så jag kan börja med hormonsprutorna. Man är så otålig och har nog aldrig längtat så efter menen.

Hur mycket är ni är innen på fl??

• Goklumpen

Myra. Min mens kom igång nätan direkt. Några veckor efter missfallet.

Jag är inte inne så där jätteofta. Nån gång i veckan kanske.

• Myra

vad skönt att det kom igång bra efter missfallet. Hoppas du blir gravid nu efter missfall. många som blir det direkt efter. 

• Myra

Hej tjejer!

På Lördag så börjar jag med mina hormonsprutor. Håll tummarna för mig.
    Hoppas ni alla har det bra. Ska njuta av långledigheten över krisihimelsfärds helgen.

• sussey

Håller tummarna allt jag kan myra! :)

Nu är skolan slut för denna terminen, sista tentan igår. Så skönt! Dock sätter de snart igång med sommarkurs och sommarjobb, så ingen lugn sommar här inte!

• Myra

Syssey: Men lite ledighet måste du ju ha mellan kurs och jobb. Vad är det för kurs du ska gå på i sommar?
    Jag Tillbaka för vul torsdag nästa vecka för att kolla äl blåsorna 

• sussey

Kursen jag ska läsa kommer jag läsa parallellt med jobbet, så nej. Ska läsa en i idrottsvetenskap/hälsobedömning, för att få en extra merit på mitt cv tills jag är klar i januari. Hoppas det funkar! Ska jobba 85% och läsa den på 50%, så vi får se! :) fullt upp i sommar mao.

• Myra

Ojoj imponerad att du orkar nu över sommaren. Men det är bra att få extra på cv och sen när dom ser att du är så ambitiös att du både pluggar och jobbar över sommaren så får du extra plus poäng..:) 

Svar på tråden Utredning september 2008 tråd 7