-
-
Svar på tråden Utredning september 2008 tråd 7
-
Missfallet fick jag i onsdags och jag var till läkaren på tisdagen. så efter läkarbesöket fick jag för mig att ta ett grav test för att se om hcg hormonet hade gått ner ifall jag hade fått missfall. Proverna visade att hcg låg på 500. Sen fick jag missfallet på onsdagen. Vid återbesöket på fredagen så kunde läkaren konstatera att jag fått missfall. Tog ett nytt grav test på em för att se skillnade. Vill följa upp kroppen så jag har koll på hur den återhämtar sig. Då var den fortfarande stark men lite svagare. Tog ett nytt idag och då var den nästa borta och man såg den bara svagt. Hoppas bara kroppen återhämtar sig lika snabbt så hcg går ner.
Goklumpen: vart är du? Hur går det för dig och lillkillen. -
Hej tjejer, hur går det för er?
Aqua: hur mår du?, massa grav känningar?
Har tagit grav test och sett att hcg hormonet är borta i kroppen för en v sen. Tog äl test och den ger utslag så hoppas på att det händer något. 1,5 v sen missfallet. Men hört att många blvit gravida direkt innan dom fått en mens mellan.
Så vi får se vad som hände. Låter lite väl opotroligt om äl kommer så snabbt efter missfallet men kroppen är ju en konstig manick och man vet inte hur kroppen reagerar efter missfallet. -
får hoppas du får äl direkt nu vännen, för vi skulle ju göra detta tesammans!Myra skrev 2010-05-16 21:41:42 följande:Hej tjejer, hur går det för er?Aqua: hur mår du?, massa grav känningar?Har tagit grav test och sett att hcg hormonet är borta i kroppen för en v sen. Tog äl test och den ger utslag så hoppas på att det händer något. 1,5 v sen missfallet. Men hört att många blvit gravida direkt innan dom fått en mens mellan.Så vi får se vad som hände. Låter lite väl opotroligt om äl kommer så snabbt efter missfallet men kroppen är ju en konstig manick och man vet inte hur kroppen reagerar efter missfallet.
Jodå jag mår ok, äter jag inte efter ordning blir jag o må lite kasst...ibland kör det igång nere i magen, men mestadelen är det lugnt...har hälsosamtal o vul nästa vecka...spännande! -
Fick missfallet för 2 veckor sen igår. HCG grav hormonerna är borta i kropppen. jag fick faktiskt utslag på äl testset i helgen. Kört på lite hemma. har en patient som har jobbat på en fertilitets mottagning och hon rekomenderade att gå dit ajg gick för att få pergotime.
Hon sa att det var fullt möjligt att få äl direkt efter missfallet och att missfallet räknas som mens. Graviditeten kan kicka igång kroppen så det är många ggr störra chans att bli gravid efter ett mf.
Så jag hoppas verkligen att det blir så. Håll alla tummarna nu för mig.
Kram -
kul att du fick utslag nu direkt! det kanske funkar direkt, hoppas hoppas!Myra skrev 2010-05-20 11:05:40 följande:Fick missfallet för 2 veckor sen igår. HCG grav hormonerna är borta i kropppen. jag fick faktiskt utslag på äl testset i helgen. Kört på lite hemma. har en patient som har jobbat på en fertilitets mottagning och hon rekomenderade att gå dit ajg gick för att få pergotime.Hon sa att det var fullt möjligt att få äl direkt efter missfallet och att missfallet räknas som mens. Graviditeten kan kicka igång kroppen så det är många ggr störra chans att bli gravid efter ett mf. Så jag hoppas verkligen att det blir så. Håll alla tummarna nu för mig.Kram
-
ja det är lite lustigt att det funkar direkt. Hoppara att vi sexade i tid och att det blir något.
-
hoppas hoppas!Myra skrev 2010-05-20 12:20:13 följande:ja det är lite lustigt att det funkar direkt. Hoppara att vi sexade i tid och att det blir något.
-
fick ju äl förra helgen, 1,5 vecka efter missfallet. det är helt otroligt att det kan bli så direkt efter missfallet. Men tydligen så räknar man mf som mens. Vi jufflade på och jag hoppas vi träffade rätt. Lyckades inte få till det innan äl utslaget men precis vid äl tror jag.
Igår kände jag ett litet hugg i sidan. Idag känner jag det Svider/brinner i bröstet och jag jag har lite halsbränna. satt och funderade på om jag ätit något stark och det hade jag inte. Brukar inte reagera på stark mat med halsbränna och jag äter mycket stark mat. Sen gick det upp för mig att precis så här hade jag ca 1v innan BIM också förra gången när jag blev gravid. Tänkte precis samma sak om jag hade ätit något starkt vilket jag inte hade gjort då heller. Hade ju väldigt mycket halsbränna till ett par dagar innan jag började blöda innan missfallet. Gissar på att fostret dog då och symptomerna försvann direkt. Men sen tar det ett tag innan kroppen reagerade och ville stöta ut. Bara en gissning att kanske kroppen fungerar så.
Sambon kommer hem på fredag så vi får göra ett grav test till helgen -
Hållerna en tumme Myra!
-
Hejsan!
Sorry att jag inte skrivit på länge, men det har varit så mycket. Vi mår i alla fall bra både jag och Viggo. Han växer och frodas. Just nu är han lite gnällig eftersom han har tand nr. 9 pågång.
Här hade det i alla fall hänt en hel del medan jag varit borta, både tråkiga och roliga nyheter.
Myra: Så lessen över att du fick missfall. Måste ha känts jobbigt eftersom ni kämpade på så länge. Hoppas nu att de känningar du har är de rätta. Håller tummarna och tänker på dig. Men som du skrev så vet du ju nu i alla fall att du kan bli gravid.
Aqua: Får gratulera till +. Så jätteskoj. Hoppas att din graviditet flyter på som den ska och att du slipper må dåligt. Håller tummarna även för dig.
Sussey: Hur är det med din lilla tjej och hur går det med pluggandet?