• Myra

Utredning september 2008 tråd 7

Här är vi ett gäng som går under utredning och olika behandlingar sen September 2008.
    Här får vi mycket stöd, råd och peppning från varandra. Vi alla längtar starkt att bli gravida och få ett efterlängtat barn. Många har lyckats bli gravida under tiden här i tråden. Vi har alla olika problem att bli gravida men vårat mål är det samma.

Historiken hittar på på:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m35063871.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m38103115.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m39914256.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m42698514.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m45070905.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-34/m48102819.html

Välkommen hit alla gamla och nya vänner.
  • Svar på tråden Utredning september 2008 tråd 7
  • Myra

Hej vänner!

Varit bortrest ett par dagar i Sankt Petersburg. Skulle igentligen kommit hem i kväll men efter allt strul med flyg och aska så vågade inte vi vänta. Vi tog tåget till Helsingfors och sen båten till stockholm. Tur vi kollade upp det i tid för sen var allt fullbokat.

Aqua: jag håller alla tummarna för dig att det lyckas den hår gången.

Jag har själv mått väldigt bra. Bara kännt massa hugg som blivit spänningar i magen. haft lite ont i svaken att par ggr men det vet jag inte om det har med grviditeten att göra. Annars har jag inte känt ngt annat.  I morse så kände jag mera som mens kramp precis när mensen ska komma. Blev lite orolig att det var mf på gång. Men nu är det borsta så jag är bara lite nojjig.

Vad händer annars för er tjejer. Förutom att Aqua ruvar. Hur gamla är era barn nu? Tiden bara rusar iväg och svårt att komma ihåg. Enligt fl uträknare s ska jag ha 21 dec.

• Myra

Glömde säga att jag tog ett nytt grav test med cleasblue när jag var bortrest. Tog det 4 dagar efter första testet. Det var myyyyyyyyyycket starkare än första testet. Det var starkare än kontroll strecken.

Nu får ni hjälpa mig tjejer. vad ska jag göra nu? när ringer man barnmorskan? Är ju bara i v 5.

• aqua84

du kan ju ringa bm o berätta att du är gravid, sen får du kanske inte någon tid förens om några veckor, men då är du ute i god tid iaf!
    Gud sååå kul för dej..är sååååååå avis, men jag önskar dig detta o all lycka, o hoppas jag får uppleva samma sak nångång!

ur form
  • Myra
    aqua84 skrev 2010-04-19 11:50:48 följande:
    du kan ju ringa bm o berätta att du är gravid, sen får du kanske inte någon tid förens om några veckor, men då är du ute i god tid iaf!Gud sååå kul för dej..är sååååååå avis, men jag önskar dig detta o all lycka, o hoppas jag får uppleva samma sak nångång!
    Det är inte frågan om du kommer att bli gravid utan när. Jag tror att du har något på gång nu. Tror på dig och känner på mig att du kommer att plussa nu.
    jag har inte fattat att ajg är gravid. Har blivit så besviken så många ggr. har ju inte heller fattat att mamma inte finns längre. Det är jävligt tungt att inte få berätta för henne. Just nu så slits jag i sorg och glödje. sorgen över mamma och glädjen över det här. Känns som jag slits åt två håll och vet knappt vad jag ska känna.
  • aqua84
    Myra skrev 2010-04-19 13:14:57 följande:
    Det är inte frågan om du kommer att bli gravid utan när. Jag tror att du har något på gång nu. Tror på dig och känner på mig att du kommer att plussa nu.jag har inte fattat att ajg är gravid. Har blivit så besviken så många ggr. har ju inte heller fattat att mamma inte finns längre. Det är jävligt tungt att inte få berätta för henne. Just nu så slits jag i sorg och glödje. sorgen över mamma och glädjen över det här. Känns som jag slits åt två håll och vet knappt vad jag ska känna.
    förstår att de könns jobbigt, men din mamma ser dig o finns med dig nu, o kommer hjälpa dig..men förstår din tanke.

Va snällt av dig att säga så, jag hoppas det stämmer!!!{#lang_emotions_laughing} Kommer inte ihåg hur d känndes sist jag ruva på ett färskförsök...
    ur form
  • sussey

Meja är nästan 9 månader nu, tiden går så FORT! Bara väntar på att hon ska börja stå/gå själv, känns inte så jättelångt borta. Full fart framår här hemma :P

sussey.blogg.se ~ Meja 090723 ~
  • sussey

...& Myra, ring tidigt så får du tid när de tycker. Eftersom det har varit som det har kanske du kan få ett VUL med för att se så allt är bra nu i början. Annars får du ju tid för inskrivning & hälsosamtal brukar man ha så tidigt som möjligt, tror jag hade i v 6

sussey.blogg.se ~ Meja 090723 ~
  • Myra

Oj vad tiden går fort, är hon redan 9 månader.

jag går in nu i vecka 6, är 5+1. Ska ringa på måndag. 

• aqua84
    Myra skrev 2010-04-21 12:54:49 följande:
    Oj vad tiden går fort, är hon redan 9 månader. jag går in nu i vecka 6, är 5+1. Ska ringa på måndag. 
    ring ring direkt!!
    ur form
  • Myra

har så svårt att ringa när jag jobbar, har ledig dag på måndag. Vill inte sitta och prata med Bm på jobbet ifall någon hör. Man har ingestans att gå coh vara ostörd heller. Bättre att ta det i lugn och ro hemma.

Svar på tråden Utredning september 2008 tråd 7