• Myra

Utredning september 2008 tråd 7

Här är vi ett gäng som går under utredning och olika behandlingar sen September 2008.
    Här får vi mycket stöd, råd och peppning från varandra. Vi alla längtar starkt att bli gravida och få ett efterlängtat barn. Många har lyckats bli gravida under tiden här i tråden. Vi har alla olika problem att bli gravida men vårat mål är det samma.

Historiken hittar på på:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m35063871.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m38103115.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m39914256.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m42698514.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m45070905.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-34/m48102819.html

Välkommen hit alla gamla och nya vänner.
  • Svar på tråden Utredning september 2008 tråd 7
  • aqua84
    sussey skrev 2010-02-24 12:08:57 följande:
    Ja det händer saker VARJE dag just nu här med. Hon sitter kanonstadigt, lägger sig och kryper runt och ska ha allt och reser sig mot allt hela tiden. Inte många lugnastunder här inte :P På 6-månaders vägde hon 7040, så kanske 7½ lite drygt nu. Aqua - vad suuuuuurt i så fall =(
    ja visst är det det...men man får gilla läget då..finns inge o göra åt saken.
    kan tänka mej att d händer grejjer! Oj vilken "kloss"...!!!*ler* Men skönt att de växer o frodas
    ur form
  • Myra

Hej tjejer!

Har varit lite mycket senaste tiden. Helt slut på kvällarna och somar halv tio av utmattning. Bytt jobb och det tar på krafterna innan man kommer in. Vi har vårat huspaner som vi håller på med som tar tid. Sen äär det lite andra problem i bådas familjer som tar både kraft och energi.
    det är himla tur vi har det bra tillsammans så vi kan få tröst, stöttning och trygghet i varandra. men vi är trött.
    mensen strulade lite för mig så jag fick gå på en omgång provera igen. Inget hopp om äl.
    Fått utskrivet pergotime av läkaren, såg att det bara var en enkelkur igen så jag ringde och frågade om jag inte kunde få en dubbelkur vilket jag fick. Trodde då at hans skulle skriva ut en enkelkur igen så det blev en dubbelkur, han hade redan skrivit ut förra receptet och det går inte ta ta det tillbaka. Till min förvåning så såg jag när jag skulle hämta det att det var 3 enkelkurer pergotime, alltså ajg ka äta en enkelkur och en dubbelkur pergotime. Blev jätte glad.
    Frågan är om jag ska ta en enkel kur först och om det inte fungerar så kanske vänta ett par mån och då ta dubbelkuren när mina chanser har ökat och jag gått ner mera.
    Vad tiden går snabbt fram och era barn växer och blir stora. roligt att höra.
    Aqua: Så surt att det inte  blev nu helgen och att det var stängt. Typsikt. Hoppas att det inte blir så nästa månad.

• Myra

har ni funderat på syskon till era små guldklimpar..;)

• sussey

Här blir det inte syskon på ett tag. Jagska plugga klart först och helst få ett fast jobb (om det finns några då) innan det blir. Så kanske börjar försöka när lillan är 3 eller så. Men vill gärma ha en till!

sussey.blogg.se ~ Meja 090723 ~
  • aqua84

myra:
    Jag vet inte om d blir te häljen ännu..ska på vul i möra..o börja testa med äl-stickor..hoppas på omslag ons lr fre!!! ha ha...

Oj mkt att stå i, slit inte ut dej vännen..

ur form
  • Goklumpen

Håller tummarna för dig Aqua.

Myra: Jag kan säga att jag inte börjat fundera på syskon riktigt än eftersom sonen bara är 5 månader. Jag har frågat barnmorskan hur man ska göra om det inte går av sig själv nästa gång heller och då var det bara att prova samma sak som fungerade sist, man behövde i alla fall inte göra någon ny utredning. Vill väl inte vänta alltför länge heller innan vi skaffar syskon. Kanske när Viggo blivit 2 år eller nåt sånt.

• sussey

Fick veta igår att en kompis till mig är gravid igen, hon har en son som är född typ samtidigt som din goklumpen ;) Hon har oxå haft svårt att bli gravid innan + ett sent missfall, nu tog det sig typ direkt! Inte planerat dock, men hon är glad ändå =)

• aqua84

tack. goklumpen! Tummhållningen funka...fick omslag igår..så i möra lbir d fet..! spännande...nu hoppas man de klarar upptiningen oxå.

ur form
  • sussey
    aqua84 skrev 2010-03-04 10:09:47 följande:
    tack. goklumpen! Tummhållningen funka...fick omslag igår..så i möra lbir d fet..! spännande...nu hoppas man de klarar upptiningen oxå.
    Faaasen vad kul! Lycka till!!
  • aqua84

tack, men d sket sig...börjar med omgång 2 nästa vecka...spraystart 12/3..

ur form
Svar på tråden Utredning september 2008 tråd 7