• Myra

Utredning september 2008 tråd 7

Här är vi ett gäng som går under utredning och olika behandlingar sen September 2008.
    Här får vi mycket stöd, råd och peppning från varandra. Vi alla längtar starkt att bli gravida och få ett efterlängtat barn. Många har lyckats bli gravida under tiden här i tråden. Vi har alla olika problem att bli gravida men vårat mål är det samma.

Historiken hittar på på:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m35063871.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m38103115.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m39914256.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m42698514.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m45070905.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-34/m48102819.html

Välkommen hit alla gamla och nya vänner.
  • Svar på tråden Utredning september 2008 tråd 7
  • Myra

Ahh trodde det var förra veckan. Vad roligt för pappa att vara lite hemma också. Kommer att gå bra.

Måste fråga, har ni fått lite blödning vid äl?

• Myra

Goklumpen: hört ngn annan nämna blödning vid äl och var tvungen att fråga. Har ju inte heller äl. Blev bara så förvånad att det kom pytte pytte blod men jag fick heller inget utslag på äl testet. Så det är nog bara kroppen som jäklas.
    Hade totalt glömt bort att du åt pergotime också. Lyckades du på första kuren?

• Myra

Hej tjejer!

har inte varit så aktiv senaste tiden. varit lite mycket på jobbet och bytt arbetsplats. Har varit så trött att inte orkat skriva på fl så jag ahr gått och lagt mig 20:00 på kvällar..*S*

vad era bäbisar väser och frodas. Vad roligt..:)
    Tänk vad dom är lättroade som nöjer sig med att suga på stortån hela dagen..*S* vänta tills han blir större då ska det vara dyra tv spel och mobilder..*S*

har haft lite småblödningar som startade ca 2 efter min försenade mens efter pergotime. Äter provera igen för att få stopp på blödningarna.
    ringde läkaren förra veckan och frågadfe om det var ok att äta provera (jag hade kvar hemma) för jag ville inte laborerar själv. Jag frågade öven om ajg kunde få en kur pergotime igen. Han sa att han skulle skriva en remiss för IVF eftersom jag bara blir äldre och det är kötid. Han tyckte inte det var etiskt att skriva ut pergo mån efter mån om det inte hjälper. Jag har ju bara ätit en enkelkur pergo. man börjar ofta med den svagaste dosen för att se hur kroppen reagerar. Nu fick jag tjata mig till en kur till vilket han skrev ut. Men jag såg att det bara var en enkelkur så jag lyckades tjata mig så han ändrade till en dubbelkur. *pust*
    Jag vill gjärna ge det ett par chanser till.

• Myra

Aqua: vad härligt med en stor fin äggblåsa..:)

ja man borde igentligen vara glad över IVF remisse, det skadar ju inte att den är skickad. Jag är bara lite sur på mig själv som inte klarar av att ta tag ordentligt i träningen så jag går ner i vikt. Är ju vikten som är boven i att jag inte blir gravid. Så det hänger igentligt på mig. IVF tar ju inte i mot mig ifall jag väger för mycket heller. Fixar jag inte vikten så spelar det ingen roll med remissen.
    Måste ta tag i det här nu.

• Myra

Men hallå, varför gör dom så. det borde dom ju ha räknat ut innan så du slipper böka.
    Stackare, hoppas det inte känns allt för tungt. Tur det kommer en ny cykeln ganska snart.

• Myra
    sussey skrev 2010-02-06 19:07:56 följande:
    Jag är i Sthlm nu, har varit på barnsångledarutbildning idag, och bor här hos en kompis. Det är riktigt jobbigt att vara utan Meja såhär länge, jag känner mig typ halv. Är ju så van vid att alltid ha henne nära =(
    Välkommen till mina trakter..:) (fast jag är inte född i stockholm)Förstår att det måste vara jätte jobbigt att vara ifrån lilltjejen. Men det är lite mysigt och nyttigt för både dotter och pappa att vara lite själva ibland. Hur länge är du i stockholm?
  • Myra

Hej tjejer!

Har varit lite mycket senaste tiden. Helt slut på kvällarna och somar halv tio av utmattning. Bytt jobb och det tar på krafterna innan man kommer in. Vi har vårat huspaner som vi håller på med som tar tid. Sen äär det lite andra problem i bådas familjer som tar både kraft och energi.
    det är himla tur vi har det bra tillsammans så vi kan få tröst, stöttning och trygghet i varandra. men vi är trött.
    mensen strulade lite för mig så jag fick gå på en omgång provera igen. Inget hopp om äl.
    Fått utskrivet pergotime av läkaren, såg att det bara var en enkelkur igen så jag ringde och frågade om jag inte kunde få en dubbelkur vilket jag fick. Trodde då at hans skulle skriva ut en enkelkur igen så det blev en dubbelkur, han hade redan skrivit ut förra receptet och det går inte ta ta det tillbaka. Till min förvåning så såg jag när jag skulle hämta det att det var 3 enkelkurer pergotime, alltså ajg ka äta en enkelkur och en dubbelkur pergotime. Blev jätte glad.
    Frågan är om jag ska ta en enkel kur först och om det inte fungerar så kanske vänta ett par mån och då ta dubbelkuren när mina chanser har ökat och jag gått ner mera.
    Vad tiden går snabbt fram och era barn växer och blir stora. roligt att höra.
    Aqua: Så surt att det inte  blev nu helgen och att det var stängt. Typsikt. Hoppas att det inte blir så nästa månad.

Svar på tråden Utredning september 2008 tråd 7