-
-
Svar på tråden Utredning september 2008 tråd 7
-
hej brudar! Ja det gicm bra, fråga en massa frågor o sånt. Ska gå o ta endel prover o sånt oxå. Däremot glömde jag fråga om man får bada ute i sommar, lr om d blir för kallt? Och...får man äta matjesill? Det står sill (även inlagd) i pappren..räknas matjesill dit??
-
Aqua - jag badade fram till typ vecka 38 och frågade bm om det - det var ingen fara alls så länge det känns bra för dig =)
Hmm inlagd sill hade jag för mig inte var ngn fara :S Jag åt det vid jul och har för mig att det var så. Men står det så i pappren så ska du kanske kolla! Sen som min bm sa om den rökta ålen, ät lite med måtta, och kanske inte vräka i sig.
-
Ok. För det är ju nu som ute säsongen börjar. Inne simmar jag hela tin..men tänkte mest på kallt vatten ute. Jo det står att d är ok med inlag sill, men tänkte om matjesillen räknas dit?!sussey skrev 2010-06-01 16:20:23 följande:
Aqua - jag badade fram till typ vecka 38 och frågade bm om det - det var ingen fara alls så länge det känns bra för dig =)
Hmm inlagd sill hade jag för mig inte var ngn fara :S Jag åt det vid jul och har för mig att det var så. Men står det så i pappren så ska du kanske kolla! Sen som min bm sa om den rökta ålen, ät lite med måtta, och kanske inte vräka i sig.
-
Ja allt konserverat ska gå bra att äta =)
Ja, det var ute jag badade, gick ju höggravid förra sommaren när det var så varmt :)
-
så bra!sussey skrev 2010-06-01 20:51:05 följande:Ja allt konserverat ska gå bra att äta =)
Ja, det var ute jag badade, gick ju höggravid förra sommaren när det var så varmt :) -
Hur går det för alla här. Har varit så tyst ett tag?
Aqua: Hur mår du?
Myra: Vad händer?
Sussey: Hur mår lilltjejen?
Här är allt bara bra. Viggo kryper för fullt och ställer sig upp mot allt han kan hitta (stadigt eller ostadigt). Vi har i alla fall haft första turen in på Akuten med honom. Han ramlade och slog huvudet och en timme senare kräktes han som bara den. Men det var ändå lugnt men de vill ju gärna att man kollar upp sånt när de slagit huvudet och kräks. Men gud så rädd man blir som mamma...är ju ens ögonsten det handlar om. Tur att allt gick bra. -
Goklumpen (och ni andra) - Jo, det är bra här, vi håller på och planerar lite för 1-årskalaset i sommar och Meja utevecklas för fullt. Just nu är det ganska lugnt på den motoriska delen, det är mer prat och sånt som gäller nu ;) Det är dock inte långt ifrån att hon går nu, står själv en kort stund om hon inte märker det, kommer hon på det sätter hon sig direkt ;)
Fy vad otäckt med slag i huvudet just =/
Håller även på att irritera mig på vår vagn som börjar kännas klumpig nu när hon är lite större... Ska få en paraplyvagn av mina föräldrar i födelsedagspresent, men vill ha en vanlig sulky/mindre sittvagn nu. Jag har hittat några på Blocket och tänkte att vi kunde sälja vår duo-vagn och tjäna lite pengar genom att köpa en billigare sån sen. Sambon tyckte dock att vi skulle behålla den till nästa barn, så ikväll är det operation övertalning ;) -
Hej tjejer!
Goklumpen: usch vad läskigt att han ramlade och sen kräktes. Bra att ni kollar upp det.
Sussey: Ja dom är såååå söta när dom börjar gå sina första steg. Vingar på som dom vore på lyset..:)
Ja efter missfallet så fick efter 1,5 v fullt utslag på äl testet. Försökte köra på men sambon var sen bortrest. När jag trodde jag hade BIM 2 v senare så fick jag igen fullt utslag på äl testet och neg grav test. Jag köra grav test efter missfallet och vet att hcg försvann ur kroppen. Så jag fick helt enekt äl med 2 veckors mellanrum. sista äl så var det fullt utslag i minnst 5 dagar och det är ju lite ovanligt. Ska ha BIM nu. Var till läkaren i fredags och han sa att man kan få äl sådär men det är ovanligt. Ja här har man haft brist på äl och nu bara sprutar det ut massa ägg..*S*
Men vi har haft svårt att pricka när sambon varit borta väldigt mycket. Han tog ett hcg prov och jag skulle få svar idag men han har inte ringt. Fick lite blödning i går och trodde mensen skulle sätta igång, Var inte så förvånad att det inte blev ngn efter som det varit svårt att pricka äl. Men mensen kommer inte riktigt igång utan det bara är små fläckar.
Tog grav test senast i fredags som var neg. ville vänta ett par dagar eftersom jag inte är säker på exat BIM är när jag fick utslag på många dagar sist. Spann mellan Söndag-torsdag och vi fick bara till det på tordagen..:(
Men nu när det knappt kommer ngn blod så kanske en nidis... ska avvakta ett par dagar.
Grejen är att innan helgen så hade jag skit ont i tuttisarna, ondare än när jag var gravid. Känt små hug i sidorna lite då och då men sen svarsvann det ömmande svullna tuttarna.
Läkaren ringer nog i morgon så då får jag svar. Blodprovet ger 100% säkerhet. -
Läkaren ringde inte förrens idag. Men jag visste redan svaret att jag inte var gravid. Alla jag kände innan helgen försvann endag och mensen kom aldrig igång.
Kände mig aldrig gravid. Han vill att jag väntar till Slutet av juli för att se om mensen kommer. VIll ge kroppen en chans att själv komma igång innan jag tar provera för att få igång den.
Bara hålla sig till tåls igen. -
myra va tråkigt att kroppen inte vill funka för dej, hoppas den kommer i fas under sommarn så du slipper ta en massa mediciner.
Goklumpen och Sussey: fasen va d händer grejjer med era busbarn! Kul!!!
jag mår bra, har mått lite illa te o från. Så jag har nog tuggat nonstop i ca 4 veckors tid innan det avtog, är i v12 nu..så det går sakta framåt. Har problem att sova på nätterna, men när kl börjar bli framåt 06 på möran, DÅ sover jag som en stock.
Nu har jag dessutom draigt på mej världens förkyldning...Är uppe x antal ggr/natt å snyter mej, hostar, dricker vatten och pinkar...kul!