Pyttis - Jag glömde säga att jag gjorde din laxrisotto i förra veckan. Det blev jättegott, men dessvärre inget barnen gillade något värst.
Drutten - Vårt hus är 125m2, lite mindre än vad vi hade önskat från början men såhär ett år efter inflytt känns det riktigt lagom. Det vi saknar mest är något rejält förråd/klädkammare för alla innegrejer som ska stuvas undan - kläder som är för en annan säsong, väskor, symaskin etc. för det är trångt i garderoberna. Vi har ett separat förråd ute, än så länge oisolerat men planen är att isolera och då kommer det bli bättre för förvaring, och kommer då också att kunna användas som hobby-/snickarrum. Tomten är bara drygt 700m2, men är väldigt välplanerad så vi har 3 äppelträd, 2 päronträd, 1 plommonträd, 1 körsbärsträd, 2 vinbärsbuskar, rabarber, blåbär och en massa blommor och grönt. Dessutom en stor öppen del av gräsmattan där vi kan ha plaskpool, spela fotboll etc. Men visst har vi fått tulla en del på ursprungskraven, det går ju helt enkelt inte att få precis allt man vill ha. Eller, det kanske går, men det är nog svårt iaf.
malinkatarina - Ha det gott i Danmark!
Milla - Jag känner igen det där med att det bara låser sig, inga argument eller metoder biter utan det är bara att vänta ut gråten. Jag tror det är som Gabriel säger, att det liksom måste ut, de kan/vill inte sluta innan det är färdiggråtet.
Ingen resa för G, maken och mig. Gustav var lika illa imorse, hostig och febrig, så vi åkte till läkaren. Han är så illa i halsen att det t om är sårigt, och har öroninflammation på båda öronen. Inte så konstigt att han inte vill äta eller sova! Nu kör vi på med penicillin, och hoppas på snabb förbättring.