• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • asap

Mandra - Haha, nej jag gick väl inte precis igång på tanken att vandra runt på museet ett par timmar och kolla på gamla korgar...
    Vi får se hur det blir med att åka imorgon. Om Gustav är som han var idag kommer vi inte åka, inte kul att sitta några timmar i bil för en så eländig krake. Fortsatt febrig, en hosta som man hör hur den river ont i bröstet, snoren rinner och två geggiga ögon.

Siggan - Jobbigt att röja för fotografering, minns hur det var när vi hade visning och skulle sälja lägenheten för ett år sedan. *Ryser*

Vi4 - Vågar mig på ett grattis, även om det inte är helt klart förrän på måndag.
    Jo, jag kom ut i solen på egen hand en liten stund i em, förutom att jag också har varit och handlat själv och dessutom gått ensam från dagis vid lämning och till dagis vid hämtning! Så jag har laddat batterierna lite med välbehövlig solenergi.

Milla - Fina konstverk!

• Siggan

Vi4. *viskar* grattis Ego: Jo, det är jobb som hägrar. Flyttar tillfälligt till Trondheim. Så det blir nytt dagis för A. Jättebra idé med vattenfärger i snön. Vi har faktiskt inte vattenfärger kom jag på. A har inte varit så uthållig när det gäller att rita. håller på i ca 30 sek, så då orkar man inte köpa så mycket material.

en svensk tiger
  • Gladhannapanna

Vi4: Spännande! Hoppas att det går i lås!

Milla: Fina konstverk! Jag ska nog testa det där jag med vid tillfälle.

Vi blev ju påkörda förra veckan, idag var jag på verkstaden och visade upp bilen för bedömning av skadan. Han konstaterade att dragkroken måste bytas och att det var lackskador. Jag hann inte riktigt reagera på det förrän efter en stund, lackskadorna är nämligen gamla... MEn inte gör det oss något att få spoilern eller vad det heter omlackerad gratis. Vi blir av med bilen i en dryg vecka, men får hyrbil under tiden så det blir nog bra det med.

Annars är det så himla svårt att inte lyfta! Maken har sagt till mig två gånger idag, ena gången bar jag ner en korg med torr tvätt, andra gången tömde jag vattenbehållaren på tumlaren.

Agnes vill fortsätta sova med trosor så det får hon göra, var ju flera torra nätter före dessa så jag hoppas at det blir så igen. Köpte engångs underlägg på ICA idag, som draglakanen de har i vården med lite stoppning på. BLev lite prassligt med den plastade frottén hann inte torka. Dessutom smarta att ha när man sover borta.

• malinkat

Mandra, vilken obetalbar kommentar av arbetskompisen, hahahaha!

Och Milla, vilka fina bilder!
    Mini, glasögon blir nog något man bara vänjer sig vid. Och på tal om linser, Thorstens snart 90 årige morfar har linser Hahaha!
    Nu orkar jag inte mer, slut efter en intensiv dag med ettårs vaccination, lunch med kompis, Svenska kyrkans föräldra-barn träff (uppåt 40 ungar idag, HÖGljutt!) och träning på kvällen. Så nu ska jag SUSSA!
  • lia76

Gokväll kära vänner, det var inte igår

Nu har jag en liten OT fråga till er.
    Nu ÄNTLIGEN ska vi få en gravsten till min pappas grav (som gick bort november 2003).
    Men det har varit sådant tjafs med hans syskon hit och dit, och missförstånd från deras sida. Iallafall så ska vi få en gravsten nu som VI fixat och skiter fullständigt i hans syskon nu.
    Kruxet är att vi vet inte riktigt vad det skall stå. Så jag vore tacksam om ni har några tips. Jag har ju aldrig upplevt dte här med att ordna gravsten till någon närstående förut, eller någon annan över huvudtaget.
    Vi hade funderingar på bara enkelt skriva: "Käre far" eller "Här vilar jag" och så en pil nedåt ;)
    Min pappa var väldigt komisk och han skulle inte bry sej så mycket om han fick en gravsten eller inte.
    Men tips mottages =)

Kram på er!

=)
  • Mandra

Milla c > Vilken liten konstnär du har hemma, så fint det blev!  När blev Lucas så stor då? det där är ju inte ngn liten nyföding

AssarP > Jag undrar om det är samma förkylning som Tyra har. Hon är helt igentäppt hon med. Hon kollar just ny ett avsnitt Nycke Fiken som hon säger (nicke nyfiken) . Extra mycket kyra på sig till Gustavgos.

Siggan > Spännande. Trondheim skulle jag vilja se. Blir det hus där med? Kommer du också jobba där?

pyttis > Åh, så svårt det där med att lyfta. Kan jag förstå. Det är verkligen då man kommer på hur mycket man smålyfter i vardagslivet, inte minnst som du beskrev vätskan från kondenstumlaren. Sånt man tar så för givet och inte ens tänker på. En kastrull med pastavatten.
    Huga så lätt att glömma av sig. När får du börja bära lite igen?

• Mandra

lia 76 > Åh, du jag vet inte heller vad man skriver. Trots av vi begravt båda våra pappor,min och sambons, nyligenn. Dom ligger i minneslundar.
    Jag hoppas ni kommer på något som passar för er syskon. Och ja, blir det inget konstruktivt av släkten så lös det mellan er syskon, bra gjort. *kram till er*

• Gladhannapanna

Mandra: 6-8 veckor innan jag får lyfta som vanligt igen!

Lia: Vet inte vad man ska skriva, men bra att ni tog tag i det!

• asap

Pyttis - Skönt att det löser sig så smidigt med bilen i alla fall.
    Och så svårt att inte lyfta något, det gör man ju hela tiden utan att tänka på det! Alla hushållssysslor är alltså uteslutna, det går ju inte att handla, städa, tvätta eller tömma diskmaskin utan lyft. Bara sitta still och läsa.

malin - Vilken dag!

lia - Jag har heller aldrig ordnat med gravsten, så jag har inga tips. Skönt att ni tar tag i det och struntar i tjafset med släkten. Så synd att det ofta ska behöva bli så när någon går bort.

Mandra - Stackars lilla T. Bra med lite Nycke Fiken, det har blivit mycket film här med de senaste veckorna. Det roliga är att bådas favoriter är gamla filmer med Piff och Puff, i samma stil som den som är på julafton. Moderna datoranimationer göre sig icke besvär!

Vi skjuter upp resan till imorgon, hoppas alla är tillräckligt pigga för att åka då. Vi åker med mina föräldrar, så de och Ida åker enligt planen idag och så får Gustav och maken krya på sig ett dygn till innan vi andra åker. Jag skulle ju kunna följa med friskingarna idag, men jag klarar inte av att lämna Gustav när han är sjuk. Inatt har han hostat och hostat och hostat, ända tills han kräktes, och lite till. Han somnade inte förrän vid 3-snåret. Jag är helt vimmelkantig efter tre nätter med minimalt med sömn, så det känns lite trafikfarligt att sätta sig vid ratten. Vi hoppas på en god natt inatt istället.

• Gladhannapanna

Assar: Stackars både dig, maken och lillkillen! Hoppas att det vänder! SKrev några tips i andra tråden.

Jag kan ju stå och diska och får lyfta lätta saker, men det är svårt att lyfta lagom.

Försöker avlasta maken så mkt jag kan, men han får ju helt klart göra nästan allt! Jag kan byta på Julia, men han får lyfta upp henne innan och ner henne efteråt. Han får lyfta upp henne i mitt knä när hon står där på golvet och skriker av ilska av att mamma inte fattar vad hon vill!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*