• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Mandra

Minimalla > Vet du va, min svägerskas dotter, 12år har fått linser och sköter det jättebra efter några turer med, det skaver, jag sakanr glasögonen osv.
    Om glasögonen är i vägen för S och hon blir retad så går det ju ganska tidigt att byta ut det mot linser.
    I deras ålder nu, så är ju glasögon spännande tänker jag med. Dom barn som har det.. Vilya frågar ALLTID om hon får pröva dem. Är dom för starka så blir hon så besviken för då gör de ont så hon måste ta av dem direkt.

*varm kram till Agronom*

M73 > Hur går det med miniskrot?

Drutten74 > Jo det är jag. Fast jag är sånna mil bättre så det knappt känns som jag när jag ser tillbaka. Jag låg i ett mörkt rum med alla lampor släckta, ingen TV, inget närminne, totalt trasig kropp, jag har inte gått en dag på 10år under 38,2 i feber förutom när jag varit gravid, då har den sjunkigt till 37.7
    När jag vart gravid så var vi ju endel oroliga men det gick hur fint som hällst. Det går i skov och det sista skovet var jobbigast, slog ut mig helt.
    Hade inte sambon pluggat däremot så hade barn inte varit ett allternativ. Tack vare hans flexibilitet pga skolan som det funkat så bra.
    Sen har föräldraskapet i sig gett mig ytterligare mening och glöd och pushat mig ytterligare och går allt som det ska så pluggar jag på heltid till höst och prövar om jag är där jag tror jag är.
    Jag lever, jag är högst levande och så tänker jag låta det förbli
    Vad gott att  jobba och vad tråkigt att ni också har sådär lång sjukdomsperiod. Hoppas de kryar på sig nu. Hur trivs maken annars att vara pappaledig?

Vi 4 > !!!   så spännande. Tänk om du är husägare innan kvällen är slut {#lang_emotions_sunny}

• asap

Mandra - Vad är det för sjukdom du har? Fy så jobbigt att gå med ständig feber sådär, blir du inte trött av det? Men din inställning är underbar och ack så viktig, vare sig man är sjuk eller frisk!
    Hur mår tjejerna idag? Hoppas ni har slutat försöken att bli mer sjuka på kortare tid..

Vi4 - Det låter ju bra! Har de inte engagerat sig hittills är väl risken rätt liten att de tänker lägga några bud.

sirre - Ja, det stod väl inte så väldans mycket om Lönsboda, men jag såg i alla fall någon bild på mannen i fråga. Och så läste jag att det finns ett korgmuseum. Spännande!

Lägesrapport här hemifrån - Igår var det ju jobbigt och jag räknade minuterna tills maken skulle komma hem och erbjuda lite avlastning. Men så dyker han upp och har insjuknat under jobbdagen! Så nu dras han med en sådan där hemsk förkylning som bara drabbar män..... Och jag fick tre "barn" att ta hand om istället för avlastning. Men det som är positivt är att han är hemma idag, så jag kunde iaf ta Ida till dagis medan maken och G var sjuka ikapp hemma. Alltid något. Nu hoppas vi på mirakulösa tillfrisknanden till imorgon lunch då vi har tänkt åka iväg på en skidhelg.

• Mandra

AssarP > Hehe, korgmuseum. varför fick jag känslan av att det inte är din grej?
    Vilya är på dagis och superglad för det. Tyra vaknad ejust efter 45minuter lunchsömn, hon brukar sova i närmare 2 timmar så kvällen blir nog skoj. Hon har fått en ögoninfektion, slemmar, hostar och snorar men är vid gott mod och har en del energi så febern är nog slut nu? hoppas jag. Hon är hemma såklart resten av veckan och då är vi uppe i nästan 3 veckor hemma i streck med sjuka barn
    Jo febern gör en trött som busingen men efter så lång tid så är det mitt 'normaltillstånd' men familj och vänner påmins så här års när de är sjuka och ringer och frågar/beklagar, är det så här du har det? jämt?
    Heh
    Esch typiskt, du får väl ta en stund ikväll. Ta en skön promenad när banrnen somnat och maken ändå är hemma och vilar. Åh nej, jag hoppas verkligen ni blir friska till imorgon! Åker ni ändå?

Milla > Kom maken hem igår föresten?

• kaz

Hjälp vad alla är sjuka! Stora krya på er kramar! Vi har också sjukstuga. Båda barnen har feber men jag tycker Simon börjar repa sig. Är dock lite orloug över om Sara får i sig tillräckligt med vätska... Men men, i mrose var hon ändå relativt pigg och försökte härma sin bror i det mesta. Hon är en riktig "copy cat"

Mandra: jag beundrar så din inställning. Jag önskar att jag kunde ta till mig det lite mer...

Vi4: Håller tummar och tår stenhårt!

Mini: Simon kommer troligtvis att behöva glasögon. Vi var på koll i somras för jag började misstänka att han inte såg ordentligt och vi fick återbesök om 1 år. Känns inte så kul men det viktiga är ju såklart att han ser ordentligt!

Aggis: Styrkekramar!

• Gladhannapanna

Mandra: Usch så jobbigt med ständig feber! Jag får nästan aldrig feber och är jättesjuk om jag har över 38, min normaltemp ligger på 36,3-36,5. Men vilken fantastisk inställning du har till livet, jag är jätteimponerad!!!

Vi4: Vad jättespännande med huset!!!!

• Siggan

Vi4: Spännande med huset. Väntar på uppdatering.

syn: Lite jobbigt med glasögen på små barn. Men jag tror alla vänjer sig snabbt? Blir man verkligen retad för glasögon nuförtiden?? Jag var i och för sig 15 år när jag fick glasögon men jag har aldrig blivit retad för dem. {#lang_emotions_sunny}

Ego: Vi ska ju flytta om 2 månader och bo i en annan stad i 2 år och och sen enligt planen flytta tillbaka igen. Vi har ett hus som vi tänkte hyra ut under tiden. Dagen idag har gått åt till att fota huset invändigt. Det som tog tid var att röja så det inte såg ut som ett rövarnäste. Men jag har ett rum kvar. Får ta det imorgon..

en svensk tiger
  • Vi 5

Mini, det är ju jättebra att hon själv tycker att det är fint med glasögon! Säger som milla det var nog mycket vrre när det bara fanns någon enstaka modell, nu finns det ju jättefina. Minns när jag fick glasögon när jag var 12, det var rätt jobbit och jag smög på mig dom sittande längst fram i klassrummet.  

Mandra, du är en fantastisk människa, som har den inställning du har fast livet varit svårt mot dig! Jag hade också konstant feber under ca 2 år i 20års åldern, sedan dess kan jag inte få feber, verkar ha blivit någt fel med termostatet

Assar, kan du inte få åka iväg en stund själv då om maken kan vara hemma lite med barnen iaf. Ibland kan det ju räcka att få ta en liten fika med en vän eller komma utanför väggarna.

Pyttis, hoppas kissandet bra var tillfälligt då. Det kan väl vara så i början. Hoppas hennes självförtroende om förmågan att klara nätterna utan kiss ändå kvarstår, tror att det spelar in en del.

Siggan, vad duktigt att röja så mycket. Spännande med flytt för er med.

Uppdatering; Det är nu nästan klart men ännu inte helt, tyvärr. Alla andra har hoppat av, men vi kommer inte att kunna skriva kontrakt förrän måndag em eftersom att dels är R är borta på konferens från i morgon och dels jobbar säljaren kväll i kväll och är bortrest under helgen när R kommit tillbaka. Mäklaren tar bort det från Hemnet nu, men det kan ju i värsta fall dyka upp någon av de som tackat nej. Lite jobbigt, men jag ska nog köpa en inredningstidning för första gången i mitt liv. 

• Mandra

<!-- @page { margin: 2cm } P { margin-bottom: 0.21cm } -->

Haha, vad goa ni är och ni ska veta att ni verkligen stärker mig att min inställning är rätt och att jag inte kämpar för jävels även om det i mitt huvud inte igentligen finns ett allternativ.
    Heh, som ni kanske förstår så pratar jag inte så gärna om det, innan folk känner MIG. Jag tyckte väl att vi, efter upp till 5 år med vissa av er, känner varandra.
    För när folk vet det tidigt så är det bara det de ser. Då är jag den sjuka Lisa och inte Lisa (som råkar ha lite krämpor).

Just nu är jag i en bra period bara, jag gör det jag vill och rör mig mot saker jag vill och får så fin respons på det överallt.
    Jag har bestämt att jag kan göra precis vad jag vill, nå dit jag vill bara jag lägger mitt fokus där. Jag är den Lisa jag tycker om att vara. Jag har slutat tumma på vem jag är, i den mån det går. Jag gör sånt jag kan stå för och som får mig att må bra. När jag måste ta jobbiga svåra beslut så ser jag till att stärka mig med vad jag ändå vinner på att ta dom också. Jag har en del att ta igen , jag har ju ofrivilligt slumrat ett tag och nu vill jag vara jag igen, hela jag.
    Jag ska ju bli statsminister

Nu ska jag sluta egoa mig.

Siggan > Oj, vad spännande att byta stad ett tag. Det är ju de vi gjort nu, fast vi vet inte riktigt var vi hamnar när vi läst klart. Är det jobb som lockar i den andra staden? Norge fortfarande också?

Vi 4 > Åååh, så nära så nära. Det är väl första gången jag önskar att folk inte är aktiva haha Det är ju högst troligt att huset blir ert, så så så otrooooligt spännande! (vad roligt, jag brukar säga exakt samma sak om termostaten i kroppen )

• Mandra

vilken intresant första rad ?
    och jösses så många smileys det blev. {#lang_emotions_embarassed}

• Milla C

Maken kom hem som han skulle igår. Just nu har jag "barnfritt" eftersom de är i badet allihop.

Vi 4: Grattis! Förhoppningsvis vet ju inte de som har hoppat av något annat än att affären redan är i hamn, även om ni inte skriver kontraktet förrän på måndag.

Mandra: Idag provade vi ditt förslag med vattenfärger i snön. Så här blev det:

DSCF2109.jpg

DSCF2110.jpg

Lucas ville också vara med:

DSCF2111.jpg

Har lagt lite fler bilder i mitt galleri under "Vinterlek".
    Det var första gången Lucas var ute "på riktigt" eftersom han var så liten i somras att jag inte tycker att det räknas. Först var han inte så förtjust, men när vi gick in blev han sur för det .

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*