• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Milla C
    asap skrev 2010-03-11 13:13:55 följande:
    Min systerdotter som är lika gammal som Ida sade en dag: "Mamma, när jag får barn kommer du bli deras mormor." "Ja, det stämmer." "Och min moster [dvs jag, dårå] kommer bli deras farmor." "Nej, lilla gumman. Hon kommer att bli deras gammelmoster, heter det." "Nej, för jag ska gifta mig med Gustav!"
    Klockrent!
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C

Hmm, försökte mig på en variant av Mandras "fuskrisotto", fast med korv. Korven funkade inte ihop med curry, riset tog slut så att det blev för lite och äggen blev inte hårdkokta (sista gången jag går efter vad kokboken säger när jag vet bättre själv ). Så... Ingen hit!

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Minimalla

Siggan: Stella gillar också Mammamia så den går varm här hemma. Precis efter sommarlovet gifte hon sig med Oscar på dagis, men nu är hon inte kär i honom längre och ska istället gifta sig med kompisen Amanda.

♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Minimirakel BF 100813 ♥
  • asap

Siggan - Sorgligt nog finns det ju många som gifter sig med någon de aldrig har träffat, för att det har blivit bestämt åt dem. Men det är nog inte så A menar.

Milla - Ja, min systerdotter hade koll på läget, trots att det inte verkade vara så från början. Nog är det väl tillåtet för kusiner att gifta sig med varandra, har jag för mig, men vi får för allt i världen hoppas att det inte blir så!
    Synd att middagen inte blev bra, det är bara att försöka igen en annan dag! (Utan kokbok)

Ida och hennes morföräldrar är lyckligen anländna till den hyrda stugan i Dalarna. Det verkar inte så troligt att vi kommer efter, med tanke på hur Gustav har varit idag. Men man vet aldrig, om det börjar vända kanske jag klarar av att åka utan sjuklingarna, men det klarar jag inte så länge han är så här. Men nu *peppar peppar* har han faktiskt sovit utan ett knyst i 45 minuter!!

• asap

Äsch, fasen också att man aldrig lär sig! I samma sekund jag postade inlägget vaknade han såklart och var jätteledsen, helt svettig och låter tät i bröstet. Lille plutten.

• Piggley Wink

Var finns recept på Mandras fuskrisotto? Jag älskar risotto, H också. Men vi har bara gjort på arborioris med vin, buljong och parmesan. Finns det nån snabbare som är god?

Assar: Hoppas alla blir friska nog att åka, eller iaf att sjuklingarna blir så bra att de klarar sig själva. Skönt för Ida att få lite kvalitetstid med morföräldrarna iaf. Tänk vad härligt att få rå om dem själv, utan föräldrar och syskon som stör!

Härliga kommentarer från alla barnen. De får mig att le och tilloch med skratta högt fast jag ligger hemma och tycker synd om mig själv. Har feber och ont i halsen, maken är bortrest och jag måste till skolan imorgon. Dessutom har blodtrycket rasat för jag håller på att däcka varje gång jag reser mig, det blir helt kolsvart även om jag bara suttit på huk i 10 sekunder och hjälpt H på med skorna???

• Mandra

Milla C Escha da.

juni 07 > Det är fuskrisotto för att man inte kokar riset i risotton utan för sig. Det går snabbare också. Den är mild och barnvänlig smakmässigt. Jag trodde att alla barn gillade den men Milla bevisade att jag hade fel

koka ris, jag brukar köra på basmatiris
    koka ett paket torsk med 1 lagerblad, 1 hyvlad bit citronskal
    3 hårdkokta ägg som hackas i bitar
    hacka en gul lök, fräs i lite margarin/olja och lite curry, kanske 2tsk tills den är mjuk och häll på en 3a matlagningsgrädde, rör ner fisken ägget och riset, kommer inte ihåg exakt mängd.. tror det är 6-8 dec färdigkokt
    smaka av med salt och peppar
    blanda i hackad persilja och servera

jaghittade inte receptet men litade till mitt minne, tror jag fick med allt

• Drutten74

Lite sena kommentarer, men...

Mandra - Jag blir mer och mer imponerad av din inställning, bara så du vet!
    Jag är en riktig "negativ tänkare", och vet att det inte gynnar mig, så jag jobbar på det. Men det är svårt.
    Sambon gillar att vara hemma. Nåja, kanske inte just dessa sjukveckor, men annars så. Han är så mycket duktigare än mig på att hålla ordning och laga mat. Jag kunde knappt göra något husligt för barnen hängde mig om benen och gnällde hela tiden, men så gör de inte med J. Bra för både honom, dem och mig.

Här har det vänt på sjukdomsfronten för Anton och Elis är lite bättre han med.

Vi4 - Hoppas att ni får huset!! Vi är också på husjakt, men det är helt sjukt här där vi bor. För det första finns det knappt några hus till salu inne i stan (där vi vill bo), och sedan verkar folk tycka att de har råd med vad som helst. Vi ska gå och kolla på ett hus på lördag som är alldeles för dyrt, men tänkte att det kanske inte kom så många på visningen då det var så dyrt, och ibland kan man ju har tur och att det inte går för så mkt ändå. Idag ringde mäklaren och ville flytta oss till en annan tid då det blir så otroligt mkt folk. Urk. Känns som om vi aldrig kommer att få något hus. *Lyxproblem och gnäll*

• Mandra

Drutten 74 > Ja det ultimata är väl igentligen att se saker som dom är men från den ljusa sidan. Du och jag blandade.. haha
    Det svåra är ju att agera på det, då man inte är nöjd med det man ser. Jag menar agera på det, göra något åt det, så man får det som man vill och blir nöjd med det man ser. haha, nu är jag igång igen.

Så är det här hemma också, barnen beter sig så himla olika när de är med bara mig, när de är med bara sin pappa och har ett tredje sätt när de är med oss båda.
    Spännande med husjakt. Hur stort tänker ni er?

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*