kaz - Jag minns att du letade efter en mattermos för ett tag sedan. Hur gick det, hittade du någon? Jag såg en som verkade bra idag, på Barnens Hus. Den var i rostfritt och hade en liten hoppfällbar sked i locket, märket var Vildmark, tror jag.
Roligt med alla hustankar, och alla olika preferenser vi har. För oss var det viktigt att det inte låg för avsides, hatar att vara tvungen att ta bilen för minsta grej man ska göra, det känns så onödigt. Här går bussen rätt bra, var 15:e minut som oftast, men jag hade ändå önskat lite bättre service i närområdet. Tex en ordentlig mataffär, postutlämning,apotek och bankomat, typ. Men vi har gångavstånd till dagis, och en liten affär och pizzeria ett par kvarter bort och nära till bussar och tåg, både till Uppsala och Stockholm så det är ok. Huset är som jag har önskat, ganska nytt (2004), klassisk stil med 1½-plan och i trä. Hade bara kunnat vara lite lite större.
Gustav sover så gott nu, han har inte vaknat en enda gång sedan han lade sig för 1½ timme sedan! Första gången han sover så sedan i söndags, så nu måste det verkligen ha vänt. Vår lilla hjälte var så duktig imorse när vi skulle ta medicinen också. Han brukar protestera å det vildaste, och vi fick tvinga i honom medicinen igår. Men så imorse när vi sade att han måste ta medicinen nickade han så förståndigt och gapade självmant, trots att han samtidigt visade hur otäckt och jobbigt det var. Lilla hjärtat.