• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • malinkat

Förresten Mandra, har du någon åsikt om www.bigpoint.com? Tänkte att det är ditt gebit De söker folk till att översätta spel till olika språk här, tänkte se om jag ska söka?

• Mandra

malinkatarina > Jag ska kolla in det men jag kan kolla lite med min expertpanel ikväll och se vad de tycker så återkommer jag då.

• Vi 5

Hej allihop, det har gått bra, kikar bara in lite snabbt för att säga att kontraktet är skrivet. Känns jätteskönt oh jag har inte ångrat mig, glädjane nog fick vi även förskoleplats till Edvin på det ställe vi hört så gott om i det området, 100m från vårt nya hus, det kan bli redan i maj, iså fall får vi skjutsa E tills vi flyttar, men det gör vi gärna. Om ni minns har vi superdåliga förskolor här där vi bor nu.

Men jag har fått akut magkatarr på (hus)köpet   Fick så extremt ont i magen häromkvällen just när jag klagade för maken om att jag inte hinner både ta hand om allt hemma, Edvin, alla telefonsamtal och möten inför försäljning av vår lägenhet, offerter till nya boendet, koll av förskolor och två deadlines på jobbet -som jag inte ens hunnit åka till. :-O
    Så sedan har jag fått gå dubbelvikt i två dagar, och det blev ännu värre efter kontraktsskrivandet så jag fick ligga på soffan hela kvällen i går. Hittade nu lite gammal magsårsmedicin här hemma och nu känns det lite bättre, fick dessutom migrän i morse, men lyckades häva den direkt med medicin. Är nog liiite stressad. Nu ska jag inte klaga mer, ska iväg till jobbet nu och så kommer min mamma i kväll för att hjälpa oss i några dagar när R är borta -igen. Tack och lov att hon kommer, E älskar henne verkligen, även om jag och hon ju har en speciell relation efter min uppväxt.

Kramar till alla sjuklingar, ska läsa mer här sedan när jag hinner.

• Milla C
    Vi 4: {#lang_emotions_flower} Grattis till husköpet och till förskoleplatsen ! {#lang_emotions_flower} Men oj! vad mycket du har haft (och har) att göra på en gång ! Inte undra på att du får amgkatarr .

Pyttis: {#lang_emotions_flower} Grattis på födelsedagen! {#lang_emotions_flower} Vad fyller du? 21?
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Gladhannapanna

Åh vad kul att läsa om huset och dagisplatsen! Men du ska vara rädd om dig vännen!!!

Nu har jag smaskat i mig min after eight tårta som maken och Agnes bakade till mig igår. SUPERGOD!!!!

• Mandra

Pyttis  > Jamen super GRATTIS {#lang_emotions_flower} på födlingsdagen! Oj vad gott det lät. Har ni recept? sambon här hemma älskar after eight. Perfekt överraskning för honom någon dag.

Vi 4 > Yey, grattis då husägaren. Vad skoj! Nu får du nog slå ner på takten lite. Vad gott med förskolan där i närheten. Så lyckat allt blir och så rätt det känns då på en gång. fast magkatarren den får allt ge med sig. Du har ju inte tid med sånt nu
    Varma kramar, massor med grattis igen.

malinkatarina > Du, jag kände faktist inte alls till dom. Jag kollade lite på flashback men fick inte upp nåt dåligt om dom i alla fall. jag spelar inte riktigt den typen av spel. Sambon kände inte heller till dom och itne heller min gejmande vän jag hörde med. Så så mycket mer har jag nog inte att säga om det av den anledningen MEN
    Låter inte ett översättningsjobb i staden där du bor som ett skitbra startjobb? Du kommer ju komma i kontakt med mer människor osv . Jag tänker att ett översättningsjobb borde vara hyfsat fritt inom deadlinens gränser, som hittat med småbarn?! Sök det alla gånger, verkar dom oseriösa eller pankakiga eller om jobbet känns helt fel så kan du ju alltid tacka nej
    Tuut tuut SÖK!!
    Jag kom på en annan sak. jag har en vän som länge jobbade för ett game-företag här i svea. Det han gjorde var att leta upp miljöer och tog foton som företagets programerare hämtade inspiration i till sina spel sen.
    Vill du fota så kan du kanske ringa runt till gameföretag och fråga om de letar miljöbilder? och en bra fotograf som tar bilderna åt dem?
    Det finns väl ngn typ av bildbyråer också. Kan ju också vara ett sätt att få fota annars.
    Kolla nu satte hjärnan igång igen , undra hur länge det håller i sig

Jag kom just in med tjejerna, vi har varit ute på promenad och letat kottar i snön och kastat snö med hjälp av spadar på varandra. Sen cyklade vi en stund. Så jag räknar åter minuterna till nästa värktablett men det var det värt. Tjejerna och jag tyckte det var så skönt så att komma ut i friskluften efter gårdagens innesession och det märktes på dom. Dom blir så mycket nöjdare inne efter att vi varit ute.

• Milla C

Maken och Gabriel är ute i lekparken. De ringde just in "Mamma, jag gungar i den stora gungan. Jag ligger ner. Och så har jag gungat på två gungor och så..." Han är så underbar vår äldsta son{#lang_emotions_heart}. Den lille ligger och sover och är ganska underbar han också .

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Gladhannapanna

Tackar för grattis! SKa skriva in receptet imorgon eller på torsdag.

Visst är det mysigt när de berättar själva om sina upplevelser!

• lia76

Grattis Pyttis =)

Vi 4: Grattis till husköpet och till förskoleplatsen. Tråkigt med magkatarren bara, det är inte trevligt att ha.

Var till BVC idag med Ida så doktorn fick prata lite om Idas "lilla" huvud. Inga konstigheter där inte, precis som vi visste. Hon utvecklas ju precis som hon ska, och kan mycket för att vara 1½ år.

Stella följde också med och hon blev vägd och mätt... 18 kg och 105 cm =)

=)
  • Mandra

Milla C > Så gulligt

lia76 > Vad skön bekräftelse om hennes huvud

juni07 > Jag kommer inte ihåg om man får länka till komeriella sidor här inne. Så för säkerhetskull så skickar jag länken till näskannan till din inbox istället. Direkt till den kannan jag har. Den kostade bara 149 kr där. var ju inte så farligt. Jag vet inte om den är billigast där med frakt och sånt. Du kan ju kolla runt om du orkar annars.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*