• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • asap

Mandra - Hoppas ni alla mår bättre idag!

Gustav är mycket piggare nu fast näsan rinner konstant, men vi har sovit hela natten! Gott! Och det var skönt att få hem Ida igår, underbart att se barnen krama om varandra och höra att Ida hade saknat Gustav. {#lang_emotions_heart} Tycker ni också att era barn blir så stora när de har varit borta några dagar? Det känns som hon vuxit och blivit typ ett halvår äldre sedan i torsdags. Är det möjligt?

• Mandra

AssarP > Jag blev alldeles tårögd av din stoa Ida. Vi har ingen som tar våra barn så länge. Vi har ingen som tar dom alls i princip. Bor ju i fel stad från släkten, men det lät himla mysigt.
    Svärmors nya man bor ju i Öret så han ska få ta med sig V till farmor någon helg har vi pratat om.

malinkatarina > Har ni ventolin?, det är luftrörsvidgande. Det körde jag på Tyra när hon var liten och tät, det kör jag än om hon är tät vid förkylning. Men som nu, har hon fått sån där skällande hosta, vilket hon oftast får om hon får hosta och då är mollipect bättre sa dom på öra näsa hals när vi sökte med den sist.
    Skönt att hon.  verkar bättre idag. Lät som helgen blev bra. Så skönt. Blir intensivt sådär med släkten

Ang, grannen ovanpå så vet jag inte hur det är. Jag tror han är utslängd igen, tredje gången sen det där stora bråket med polisen och så.
    Igår satt han med dottern i bilen utanför vår dörr och spelade musik i 2 timmar. Vet inte om de väntade på henne eller vad det var frågan om men jag har slutat fråga.
    Han ser elak och arg ut jämt utom när han är själv  med dottern. Då brukar han lé. När han är med dom båda och möter oss så vallar han dom fort vidare för vi är uppenbarligen nåt/någon han inte vill möta. Han gör tom allt för att inte ens säga hej, försöker att inte se oss typ, fast vi står brevid varandra.

Hon brukar berätta det senaste när vi stöter på varandra och han inte är med och mitt hjärta ömmar för henne. Hennes och hans familj är på henne att hon ska ta tillbaka honom när hon försöker stå på egna ben.
    han uppvaktar henne som aldrig förr när han åkt ut också så jag räknar nog med att han är tillbaka vilken dag som hällst.
    Det är för många som trycker på henne. Jag har berättat om kvinnojuren och jag brukar krama henne och säga att bara hon kan leva sitt liv och göra sina val och veta vilket liv hon vill leva. Jag brukar försöka säga att hon ska stå på sig, men jag är en mot 20 ?

Jag är riktigt kass, jag räknar timmarna till jag får ta nästa alvedon/ipren. Snorig näsa, snoriga ögon, öm hals och ont i kroppen. Tyra har vaknat och hostat ngn gg i timman inatt och likaså jag.  Nu tycker jag att det är dags att vända däremot.
    Båda får vara hemma och jag försöker få barnen att nöja sig med pysselaktiviteter.
    Vilya är frisk dock men hennes imunförsvar precis efter en pencilinkur känns som det är öppet mål nya bakterier/virus så hon får vara hemma några dagar.
    3 veckor i sträcks VABande nu. Helt sjukt.

• Gladhannapanna

Mandra: Hoppas verkligen att ni blir friska allihopa snart!!! Jag  hade ju sjuka barn i tre veckor, det är verkligen påfrestande!!!

Just nu är maken och barnen på bibliotekets sagostund. Sedan ska maken baka tårta till mig för jag fyller år imorgon. Jag tänkte nöja mig med att baka en kladdkaka men han tycker inte att det är tillräckligt!

• Frk Kanin

Assar P: jag var i dina kvarter i lördags.. Födelsedagskalas hos min brors lilla dotter.

Jag har tagit hand om en kompis 3½ åring hela helgen och är helt slut. Jag hämtade hnne i fredags eftermiddag på dagis och lämnade henne i söndags.  Lillstumpan saknade sin mamma jättemycket i fredags men hon somnade när jag la mig bredvid henne. Sedan vaknade hon igen och var ledsen då fick hon liga bakom oss i tv-soffan där hon somnade. Sedan vaknade hon mitt i natten och då fick hon sova i min säng. Det är ju hjärtknipande att höra ett barn sakna sin mamma men eftersom min kompis inte brytt sig om att komma hem med flickan till oss före sin resa så är det ju inte så konstigt att hon är lite orolig. Natten till lördag sov hon dock som en stock bredvid mig. Ärtis och hon lekte jättebra och sjöng hitte-på-sånger så det ekade i kvarteret när de gungade... Men trött är jag. Man vill ju göra det så bra som möjligt för "låne"-barnet.

mamma till ärtis 060608 och Adèle 090221-090302
  • asap

Mandra - Men vad jobbigt att vara så sjuk själv! Då blir det ju ännu svårare och jobbigare att stå ut med alla veckor av sjuka barn. Vi börjar nu på v.5 av sjukor, men tack och lov verkar det vara på upphällningen med Gs sjuka, och nu ska det väl ändå vara nog för den här säsongen! (Ja, jag har sagt det förr, men nu måste det vara så!)

Frk Kanin - Jaha, så du har en bror här i krokarna? Hur mycket fyllde brorsdottern?
    Förstår att du är trött efter helgen, det är ju så stort ansvar att ta hand om någon annans barn.

• BackinBlack

Hej hej!

Hinner inte läsa ikapp nu, kanske mer på onsdag. Imorgon är det dotterns födelsedag och jag ska iväg och visa upp mig på rekryteringsträff på Arbetsförmedlingen i stan. Hinner inte mer än en bråkdel av var jag vill/borde om dagarna.

Hoppas ni har det så bra ni bara kan. Och att våren äntligen är på väg.

Kram

• Milla C
    Mandra: Krya på dig gumman!

Assar: Jag håller med. Det räcker för er också nu! *Nickar bestämt*

Frk Kanin: Ja, man vill som sagt var göra det så mysigt som möjligt för "Lånebarnet". Ganska opedagogiskt av kompisen att inte komma på besök hos er ett par gånger innan resan tycker jag.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Mandra

tack för sympatier,

Igentligen är det inte så himla jobbigt tycker jag, har liksom fått in flytet. Fast idag, första dagen vi inte varit ute på alla dessa sjukdagar blev lite segare.
    En sak tycker jag dock är drygt och det är att jag inte får något gjort, allt man får ställa in osv.

Denna förkylning har jag testat en nässköljare. Det var riktigt skönt. Dom sägs ju kunna korta av en fökylning *håller tummarna*

naturligtvis så har allt åkt i golvet idag och jag har behövt städa bort efter mig, helt onödiga saker för att jag känner mig så trött
    På förmiddagen skulle jag slänga ut en spindel. Vilya satt inlindad i ett täcke och tyckte att det kröp på henne hela tiden och säkert 20 minuter efter. Tyra stog vid terassdörrens framsida med skorna på och ropade efter spindeln och att vi skulle hämta in den igen. Hon berättade också att hon tyckte om spindeln. Kan barnen bli mer olika?
    Naturligtvis så kastade jag sönder ett glas när jag skulle slänga ut spindeln för såklart gled den ur handen.
    Barnen gapade och tittade förvånat på mig som om jag gjort det med flit medans jag uppgivet stog och skrattade och bara drog igen dörren och orkade inte ta upp efter mig. (fixade det på em när iprenen satt in)

Nu är äntligen sambon hemma och han sköterläggningen så fick jag en stund här.

AssarP och Pyttis > Ja mitt i eländet så har jag ju inte haft dom så sjuka samtidigt. När det har blommat som värst på ena så har det lugnat sig på andra. Ni har ju haft det värre! Hur äre med lillpyret nudå  Assar?

• asap

Utteröga - Grattis i förskott till dottern!

Mandra - Haha, så olika reaktioner på en liten spindel!
    Tackar som frågar, det är rätt bra med G nu. Näsan rinner konstant och han har låtit riktigt illa i bröstet/halsen idag, men jag tror att det är för att det börjar släppa som det låter värre. Han verkar hålla på och sova ikapp förlorad sömn, sov middag i 2½ timme idag, och var ändå helt förbi av trötthet nu ikväll. Men humöret är rätt gott så länge orken finns där och han fortsätter att vara sammarbetsvillig vad gäller medicineringen.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*