• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Piggley Wink

Härligt för Ida att hänga med mormor och morfar istället för sjuk lillebror!

lia: Jag har inte heller någon aning om vad man ska skriva, kan ni inte göra ett studiebesök? På vår väns gravsten (dog genom en olyckshändelse vid 24 års ålder) finns ett foto. Jättefin när någon dött ung, men kanske inte lika vanligt för äldre?

• Milla C
    Mandra skrev 2010-03-11 08:55:18 följande:
    Milla c > Vilken liten konstnär du har hemma, så fint det blev!  När blev Lucas så stor då? det där är ju inte ngn liten nyföding
    Nä, jag vet! Jag har ingen aning om när han blev så stor, men fort har det gått . Gabriel kommer nog vilja vara ute och måla idag också skulle jag tro .

Assar: Hoppas verkligen att ni får en bra natt i natt. Jag har haft i mitt tycke jättejobbiga nätter de senaste tre nätterna eftersom Lucas är dundertäppt i näsan - men inte ens i närheten av dina nätter märker jag.

Pyttis: Jobbigt både för dig och Julia . Jag antar att det inte är så enkelt för dig att sitta på golvet med henne heller...

Lia: Min mammas gravsten blev bara namn och födelse- resp. dödsdatum eftersom hon ligger i familjegrav. Gör en gravsten som ni tycker passar. Tänk bara på att den ska stå där länge, så att ni inte väljer något som ni "tröttnar på". "Käre far" eller "Älskade pappa" kanske?
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Mandra

AssarP > Men usch och stackars liten. Jag hoppas det blir bättre inatt. Tyra somnade just , hon som aldrig sover fm. Hon har också hostat massor inatt men inte som ditt pyre.
    Du får sova när han sover idag? för att ladda lite om natten inte blir helt lugn.

• asap

Mandra - Hoppas en förmiddagsvila är vad Tyra behöver nu då, så att hon vaknar pigg och frisk!
    Gustav (typ) sover nu, men det är dessvärre inte läge för mig att sova. Han sover så oroligt och vaknar till och skriker var 5:e minut eller nåt, bara hostar hela tiden. Så jag springer dit och stoppar om, ger vatten och nappar och hoppas att han ska få lite vila i alla fall. Han är vanligtvis en matglad kille, men han bara puttade undan tallriken när han skulle få lunch. Ville inte ha macka, tomat eller banan heller, inte ens smaka. Åh, vad jobbigt det är!

• Mandra

AssarP > Men fy, lilla vännen. Har ni varit på VC med honom? Jag vill inte skrämma men kanske kolla så det itne går ner i lungorna? Det kan ju vara värt att ge han en omgång alvedon för att se om han har lite aptit med dess hjälp efter ngn timma?  eller äter han redan det?

Tyra vaknade bara lite kladdig i ögat , det var det bra. Det dåliga när hon vaknade nu var att hon ha rmer hosta och att den gått lite djupare, fast kanske den bara låssnat riktigt. Hon har däremot druckit 2 dec vatten ur en dockpipmugg för att den är så rolig att dricka ur

• Minimalla

Lia: När vi skulle välja gravsten åt Lilly började vi med att traska runt på kyrkogården för att se hur det kunde se ut, på det sättet kom vi fram till vad vi inte ville ha och till slut också vad vi ville ha. En återkommande fras verkar vara "Älskad - Saknad".  Man kan ju också välja en bild/symbol och måste ju inte skriva något särskilt mer än namn och datum. Kanske han hade något särskilt intresse som kan symboliseras av någon bild? På Lillys gravsten står det "Efterlängtad". Och så är det en bild av en knubbig liten ängel.

♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Minimirakel BF 100813 ♥
  • Piggley Wink

mini: Så vackert med "efterlängtad".

Pyttis: Jag ställde fram pallar i flera höjder så H kunde klättra upps jälv till skötbordet eller bytte på henne på golvet när jag inte fick/kunde bära. Har ju haft både långa och många såna tillfällen tyvärr Men nu är det väl "bara" typ fem veckor kvar? Hjälpa henne upp i soffan borde du ju snart klara, eller ställa fram en IKEA-pall. De där 19-kronors är toppen till soffan och sängen

• oyra

har inte läst allt men:

Vi4, jag köpte lägenheten vi bor i med en fullmakt från sambon att skriva på för honom också (han var bortrest), skulle det funka för er? Det är ju så jobbigt att vänta i det där läget!

• malinkat

Assar, hoppas ni har en frisk Gustav snart!! Och maken förståss! Klokt att skjuta fram resan lite tycker jag.

Lia, jag tänker lite som Pyttis; något enkelt men fint som känns "hållbart". Lång tid att vänta sen 2003, skönt att det går åt rätt håll nu!
    Pyttis, det är nog inte förrän man är i din sits som man märker hur självklara saker känns för oss i vardagen i vanliga fall!
    Nu sover E och A sitter i badet. Vid lunchen sa han; "Mamma, jag älskar dig så häääär mycket, så det får inte plats i hjärtat..." ååhhhhh min gulleplutt! Jag vet ju att Älska just nu är ett favoritord hos honom, men ack....man smälter
  • Mandra

malinkatarina > Haha, så himla sött! man kan ju smälta för mindre.

Tyra fortsätter att svara mig, när jag säger att jag älskar henne med orden -Nä, ja äckar Matin. {#lang_emotions_undecided}
    sambons kompis

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*