• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Mandra

Just ja, glöm inte att ha oömma kläder eller plastpåsar som förkläden, för kladdigt blir det.

• Gladhannapanna

Oj vad jobbigt med alla sjuka barn!

Grattis Assar!!! Vi är många som fyller i mars!

Vi4: Spännande med husbudet!

Mandra: Alltid lika klok!

Vi var med A hos barnläkare och kollade halsen imorse, blev två remisser. En till öron-näsa-hals och en för att röntga strupen och leta efter fickor mm. Väldigt stora mandlar har hon iaf. Skönt att bli tagna på allvar!

Jag var hos gyn på förmiddagen och har mycket riktigt en infektion i stygnen (inte livmodern). Fick antibiotika vagitorier att prova i första hand, om de itne hjälper blir det två sorter i tablettform. Känns nästan bra att jag hade rätt när jag ringde och pratade med dem igår, bm som svarade var inte så pigg på att ge mig en tid nämligen, de har ju fullt upp! Jag var rätt nervös över att bli tittad på, det är ju trots allt ett operationssår, men hon var väldigt försiktig.

Vad jag älskar våren! Det är så himla härligt med solen och fåglarna!!!

• Milla C
    Mandra skrev 2010-03-09 12:53:01 följande:
    Assar P > Ta med vattenfärger och penslar. Välj ut någon del av trädgården hon får måla snön så det inte stör er sen eller ta med det ut på gatan så får alla njuta av färgad snö . Det kanske kan dra ngn halvtimma till på eftermiddagen?!
    Vilket kanontips! Jag satt just och funderade på vad man kan göra ute nu när Gabriels pulka har gått sönder. Vattenfärger i snön kommer han tycka massor om. Han ääälskar att måla.

Pyttis: Skönt att bli tagen på allvar, och skönt att du hade rätt och förhoppningsvis snart är frisk.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Mandra

Nu har vi varit på VC och Tyra har virus igen. Efter em vilan så vaknade hon rödögd i höger öga och igenkladdad. Så AssarP, mina tjejer jobbar stenhårt på att hinna ikapp era sjukor fast p åkortare tid?!

Milla C > Skoj, hoppas det funkar

Pyttis > Nej, grrrr. det borde vara förbjudet med infektioner i stygn. Hoppas du svarar bra på vaginatorerna så du slipper massa tabletter.
    Vad skönt att bli tagna på allvar. Stackars liten, inte konstigt att hon sätter i halsen då.

• M73

Mandra; tackar. Jag har gjort en massa fel vid husköp själv så jag vet vad jag INTE skall göra vid nästa ställe... {#lang_emotions_embarassed}fast sälja hus var riktigt jobbigt tyckte jag

Har lånat en hel hög med böcker åt H idag, det är lite kul att hon börjar bli stor nog för enkla faktaböcker. Nu läser vi en massa om flygplan o flygplatser. Tanken är att vi skall åka ut till flygplatsen o möta sambon när han kommer hem så då kan vi läsa på lite. H var förresten tokarg för att hon inte fick följa med pappa o flyga.

• Milla C

Nu har jag varit gräsänka sedan igår morse. Maken är på möte i Tyskland. Fick ett SMS igår natt ifrån honom. Han hade kommit fram vid 23.30 - och fick då reda på att de skulle bli hämtade 06.45 för vidare transport till ett annat ställe . Jättebra planerat det där... Han ska komma hem sent idag - trodde själv på runt 23.30 - så jag har frivilligt sagt att jag tar morgonen imorgon. Jag har iofs gått omkring med huvudvärk sedan igår morse utan att kunna göra något åt den eftersom jag blir helt "väck" av huvudvärkstabletter (inte bra när man är själv hemma med barnen över natten) - men det känns som att det är bättre att EN av oss har chansen att bli pigg iaf.
    Pratade nyss med maken, och tydligen är det ganska kort tid mellan flighterna i Köpenhamn - och han måste checka in också eftersom det är två olika flygbolag - så han kanske blir kvar i Köpenhamn över natten{#lang_emotions_undecided}. Nåja, blir det så så blir det.

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Mandra

hehe förresten.. minns ni han som skulle ge chefen en komplimang och sa att hon inte alls såg tantig ut i den nya blusen, han har gjort det igen med samma chef. Denna gång var det iof hon själv som skrattande berättade det för min sambo. Denna gång hade han sett henne i glasögon för första gången och så ska han ge henne komplimangen och säger: -Du ser ju smart ut i dom.

• Mandra

MillaC > Åh jag hoppas han hinner och kommer hem ikväll. Låter som din huvudvärk behöver lite stöd.

M73 > Vad skoj med flygplan. Du får berätta om hon som var den första modiga kvinnliga piloten. Minns såklart inte hennes namn. Men inspirationskällor och goda kvinnliga förebilder är ju aldrig fel.

• asap

malin - jag var avis på min syster när vi växte upp. Inte nog med att hon fick både glasögon och tandställning, en period hade hon också knäproblem och fick hoppa på kryckor typ en hel termin. Lyllos henne.

Mandra - men stackars kille vad han misslyckas med komplimangerna hela tiden!

• Minimalla

Mandra: Både jag och maken skrattar gott åt jobbarkompisen och hans fina komplimanger, har ni inga fler på lager .

♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Minimirakel BF 100813 ♥
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*