• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • M73

Vi4; spännande med hus. Kolla bara ordentligt hur det är med fukt, mögel o radon (o för guds skull tomtgränser osv) trista saker men ännu tristare om det börjar strula när man köpt det.
    Snoriga barn, trött o så skall jag vara gräsänka ett par dagar, underbart utgångsläge... Nåja, det skall väl gå.

• Gladhannapanna

Mandra: Att T har fått halsfluss verkar ju rätt troligt! Julen -08 hade vi halsfluss hela familjen...

Jag har precis pratat med gynmottagningen där jag opererades, misstänker infektion nämligen. Ska dit imorgon. Känns sådär att lägga sig i gynstol när man är relativt nyopererad....

Jobbigt med alla sjukor, hoppas att ni snart blir friska allihopa! Solen borde ju göra oss alla piggare!

Vi4: Det verkar som om ni tänker helt rätt angående huset. Mitt enda tips är att anlita en certifierad besiktningsman.

MIn stora flicka har nu slutat med blöja även på natten. Hon får välja på kvällen, men det blir nästan alltid trosor. Inte en enda olycka hittils!

• sirre

Vi4; Jaa, vad spännande med huset! Tycker det låter underbart att anlita hantverkare som fixar det åt er så ni slipper det!! Det andra är ju bara roliga saker som kan ge energi istället

Mandra; Vi hade en ganska tuff sovvecka men Olle va väldigt förkyld o hostig, dessutom rätt hemska eksem på knäveck som kanske kändes... Stackars er med sjuklingarna! Håller tummar för att det inte är halsfluss. Krya på dom! Har Vilya ätit bättre nu i helgen?

Pyttis; Skönt du har gjort första delen nu då, hoppas tiden går fort nu så du är pigg och stark snart igen!! Trist bara du måste gå igenom det igen. Usch ja, inget kul när de blir pappiga... Olle har ju alltid varit väldigt mammig men nu är det baara pappa som gäller, skönt ibland men nu när jag kom hem från Danmark så gjorde det ont i mammahjärtat!

Nu börjar vännerna fylla 40 år I helgen har vi firat den första, bowlade och sen va vi ute o käkade en underbar middag, själv fyllde jag 36 igår så jag har ju låååångt dit Iaf skönt med lite tid för sina vänner oxå

• sirre

Pyttis; Nää det låter inte som något kul, hoppas inte att du fått en infektion!! Skönt hon fixar nätterna utan blöja oxå, då fixar hon säkert det nu Alma har faktiskt aldrig kissat i sängen, hon är dock uppe varje natt nästan o kissar... zzzzzzzz

• Milla C
    Vi 4 skrev 2010-03-07 21:34:27 följande:
     Milla, du känner nog inte min man få igång honom med praktiskt arbete *hihi* Det som får igång honom är vetenskapliga artiklar i soffan med chokladpraliner i näven. Skämt åsido, just för att han är så ointresserad och vi inte har tid eller kompetens att fixa allt det kommer vi, om huset blir vårt, att anlita hantverkare och jag hoppas verkligen att det är klart före inflytt. juni, badrummen och köken vill vi definitivt ha klara, vi funderar även på fönsterbyte och puts av fasaden, men det kan få vänta.
    Jag menade att maken kanske kunde "gå igång" på att hålla ordning på hantverkarna, så att du slipper det .
    I vår familj tror maken att han är världens händigaste person. Han är rätt så händig, men det är lååång startsträcka på att få något gjort.

Pyttis: Hoppas att det går bra idag.

Mandra: Sjukor på sjukor är inget roligt. Man får väl glädja sig åt att det brukar bli bättre när barnen blir större.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Mandra

Tack för alla sympatier, jag kan glatt meddela att idag är Tyra feberfri. Väldigt snorig men vid gott mod och aptiten tillbaka. Hoppas feberfriheten håller i sig nu. Vilya fick gå till dagis idag. Hon kramade mig och sa taaaack mamma. Lilla stumpan längtar efter en vecka hemma.

NU LÄNGTAR JAG EFTER våren och sommaren. Vet ni, båda tjejerna har lekt badstrand hela helgen. Sprungit runt i baddräkter och legat och solat på badlakan på olika stränder (golvet i alla rum). De har sprungit runt i simmringar och armkuddar och fått oss alla att längta efter en badstrand.
    Jag som älskar vintern och allt

kaz > Neeej inte ni också

sirre > Ja eksem får våra också. Vi smörjer och smörjer. Morgon och kväll, så här års så räcker det med att vi missar en smörjning så sätter det igång, framförallt på Vilya.
    Är ni friskare nu? Ja Olle har verkligen haft jobbigt med sina luftrör va? Känslig för hosta när han är förkyld om jag itne minns fel?
    Grattis igår! {#lang_emotions_flower}

Vi 4 > Så fantastiskt spännande! Låter ju som ni redan har det under kontroll. jag hoppas verkligen ni får huset, det låter som gjort för er . Hur många rum är det?

Pyttis > Åh nej, jag hoppas verkligen att du inte fått en infektion! Grattis till helt blöjfritjej. Så skönt för er alla.

Malinkatarina > Lycka till med hemresan idag. Kör försiktigt!

• Mandra

Vi 4 > Jag tänkte på en sak till föresten. Alla projekt tar ju faktist inte energi. En del projekt trots att de är krävande ger energi.
    Jag tänker på tex sambon här hemma som är så mycket gladare sen han började extrajobba. Han har mer att göra, fler saker att få att funka, passa osv men han tycker det är så skoj med ny input i livet så det ger mer energi än det tar. Framförallt så ger det mer lycka i hans och därmed också vårt liv.

• asap

Vi4 - Du har ju så rätt, varför inte fira väldigt ojämna födelsedagar också lite extra? Nästa gång blir väl 55, så det är ju långt till dess.
    Vad kul med huset, hoppas det blir som ni har tänkt er! Skönt att anlita hjälp för att få renoveringen gjord, även om man är händig och har lust och ork så tar det ju så lång tid att fixa allt när man även har jobb och småbarn. Lite nyfiken på var i stan det är? (Jag har ju bott där en gång i tiden) Inboxa om du har lust att berätta, men vill vara lite hemlig.

Mandra - Hoppas på att det inte är halsfluss, men tyvärr är det ju så smittsamt. (Just därför var det så konstigt att Gustav inte fick scharlakansfebern av Ida, det är ju samma bakterier som halsflussen och "borde" smitta.)
    Båda barnen har varit vakna i omgångar och hostat inatt, men är ganska pigga idag. Gustav har dock två geggiga ögon nu, snart måste de väl ha haft allt som går att ha...?

Pyttis - Hoppas på att det inte är någon infektion!

Ja, solen gör definitivt mig piggare i alla fall. Vi har varit ute länge och hjälpt våren - dvs skottat undan snö här och där så att det ska smälta fortare. Sedan försökte jag gräva fram vägbrunnen här utanför också, men eftersom jag inte vet exakt var den är var det omöjligt. Helt otroligt vad mycket snö det är kvar ändå, trots plussgrader om dagarna!

• Mandra

AssarP > Ja, det fanns inte ens lediga teletider idag men jag ska förska ringa imrogon igen och se vad de säger. Om de tycker det är värt att kolla henne?
    Jag tror vi har stans sämsta VC och det i stans mest vårdtyngda område. Helt makalöst. Här kan man lita på att det INTE bor några politiker i alla fall för då hade det inte sett ut som de gör.
    När jag startat Mompower så ska jag själv anställa hälften av alla vi har i vårt register till att styra upp områden som dessa. Där man handlar nu, löser det NU och inte lite friserande under en mandatperiod så folket är tyst. Gah så arg jag blir på allt som inte funkar, allt som ingen tar tag i, allt som alla blundar för.
    Jag får nog gå in i politiken snabbt efter mompowerstarten och styra upp sverige helt enkelt. {#lang_emotions_demon}{#lang_emotions_dreamer}{#lang_emotions_heart}

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*