• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Milla C
    Mandra skrev 2010-03-03 16:27:09 följande:
    *hejjar på Milla C*
    Ja, jag kom på att det var bättre att ta reda på vad som gäller än att gå och gnälla och vänta till sommaren innan jag får göra gastron och förhoppningsvis få reda på varför jag fortfarande har problem med magen och inte går upp i vikt .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • malinkat

Snabbkik och säger hej - och Hejja Milla!!

Och Mandra, skönt med lite svar ialla fall, ochjag kan bara hålla med - tänk vad de små liven kan koppla ihop det ena med det andra. Inte alltid helt logiskt, för oss vuxna i alla fall.... Hoppas det snart blir bättre!!

KRAM

• Mandra

mmalinkatarina > Tack vännen! Hoppas du har det ljuuuvligt i el stockholmo!

• kaz

Mandra: Stackats V men så skönt att veta bad som är fel. Kanske också skönt att det var ngt mer än bara fobi... Hoppas allt snart återgår till det "normala".

Igår var jag själv med barnen och då funkade det jättebra med Sara. Har jobbat en del sista tiden så det kanske är en kombination av tänder och att jag inte varit hemma lika mycket. Pust, i natt vakande Sara och hade bajsat... Blir så trött av att vara vaken längre stunder om nätterna. Förstår inte hur jag fixade det tidigare.

Simon åkte skridskor på dagis igår. Han hade tydligen varit den enda 3-åringen som kört hela tiden. Han berättade för mig att "om man tar av sig vantarna så kommer det blod" (dvs. de hade gått igenom lite regler vid skridskoåkning - att man inte ska ta av sig vantarna på isen för att ngn kan köra över handen) och sedan sa han "Mamma, alla hejade på mig och sa heja Simon, heja Simon" , men då blev Sara arg och ville att vi skulle säga "Heja Pippi" istället (vi läser numer Pippi varje kväll).

• asap

kaz - Vilken härlig liten kille du har! Har ni egna skridskor eller lånar de på dagis? Vi (Ida) har varken testat att åka skridskor eller skidor än.

• malinkat

Kaz, härligt med skridskor! Alfred såg ett par i affären häromdagen och frågade vad det var för något.....

Vi var ju på bio igår, Alfreds premiär! Planet 51, den var faktiskt bra! Alfred var dock lite trött innan, och även om han kollade mycket koncentrerat och verkade tycka att det var spännande tyckte han att det var lite långt - han var supertrött efter och när vi kom hem igen hade han 38.8 tror jag att det var - eller däromkring. Lillplutt! Fattar inte att han får såna konstiga febertoppar? I måndags hade han ju runt 40 grader som kom och försvann. Händer lite för ofta tycker jag!

Idag tar vi det piano i Bålsta, vi har ingen bil idag och jag har ingen lust att dra ut med en vagn som E inte kan sova i någon längre sträcka. E vaknade dessutom x antal gånger inatt och så var vi uppe vid 6 (och jag satt uppe och kollade på Bourne igår...;) så jag gäääääääspar lite.

Hoppas ni får en bra dag! Nu längtar jag snart tillbaka till våren i Hamburg

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*