• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Mandra

Drutten74 > Åh, min svärmor säger alltid att sambon min, när han var liten åt var fjärde dag och då åt han från han vakna till han somna och de följande 3 dagarna inget alls i princip.
    Det är verkligen svårt det där med att ha is i magen när det kommer till mat.
    Om han får önska, äter han då?

Tack alla föresten för era tankar, svar och sympatier!

• Milla C

Nu snöar det IGEN! Var KOMMER all snön ifrån?!?! Det bara vräker ner utanför fönstret. Inget uppmuntrande att behöva dra ut två förkylda barn i för att komma till förskolan . Nej, nu får det räcka!

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C

Så var vi hemma igen -alla tre. Vi försökte ta oss till förskolan i snöyran, men det gick inte. Det har kommit nästan tio cm nysnö, och plogen hinner inte med. Dessutom är det rent livsfarligt "därute" har jag märkt: Dagvattenbrunnarna har smält, men inte omkringliggande snö - så det är djupa hål där brunnarna är. Och så nysnö ovanpå det så att de inte syns... Jag höll på att tippa hela vagnen .

• Frk Kanin

Pyttis: vad skönt det ordnade sig. Blev alldeles kall då jag läste det.

Ni övriga som inte får sova på nätterna. Jag lider verkligen med er. Jag vaknaer 4 varje natt och kaninte somna om men det är ju min egen ångest som väcker mig. Den lilla sömnrubbiningen är ju ingenting mot vad ni får stå ut med. Usch. På den fronten har vi haft tur. Ärtis sover som en stock. Men kommer in till oss och lägger sig tvärs över sängen :)
    I morgon ska hon och jag ha en ledig dag och gå på teater. Först ska vi till graven och tända ljus. Adèle dog för ett år sedan i morgon. Det känns som det var igår och det känns som det har gått 10 år.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att det kanske ska lyckas nu torsd-måndag då det är ÄL-tider. Jag har ju fått i mig extrajärn nu i 10 dagar. Håll tummarna.

Ärtis och Adèles mamma.
  • Siggan

Mandra och Drutten. Jobbigt när de små inte vill äta av olika anledningar. Men så länge man får i sig något så klarar man sig länge. Veckor eller till och med månader.

Frk Kanin. *håller tummarna*

en svensk tiger
  • sirre

Mandra; Usch vad jobbigt för er och stackars Vilya. Olle har ju en tendens att ofta sätta mat i halsen och på dagis hade han gjort det en gång så till o med dom blev lite skraja och i två dagar sen va det nästan bara välling han åt. Hoppas det fixar sig för henne snart så inte blir rädd för att äta!!

Vi4; Vilka nätter ni har. Jag kan inget annat än att ge dig en stor kram och hoppas att du ska orka allt!

Frk kanin; Håller mina tummar hårt för er!!!!

Pyttis; Åh vad rädd du måste blivit, skönt att allt va ok! Jag kan oxå känna precis så att jag bara tjatar o är en riktig skitmorsa men visst är det så att man har sina upp o ner dagar och det viktiga är att kunna säga förlåt och att man gör sitt bästa.

Grattis i efterskott till Trolla och Stella!!!!!!

Själv har jag varit på träningsläger i Danmark i helgen och istället för att vara utvilad när jag kommer hem så är jag sliten i kroppen och trött efter en kväll ute med laget Till råga på allt har Olle en usel natt där han vaknar varje kvart typ o bara skriker. Jag skulle verkligen vilja lära honom att somna själv på kvällen men han blir bara hysterisk när jag lägger honom. Vi ska köpa ny säng till honom nu o testa det. Han som alltid är så pigg o glad är helt galen när han blir trött Så idag försov jag mig för första gången sen dagis började, blev en kvart sen till jobbet men känner mig som en tröttis med tokförkylning.

• asap

Milla - Ja, du. Var kommer snön ifrån..? Jag som hade planerat att glädjas åt den första vårdagen idag.

Frk Kanin - Håller tummarna! Ni är verkligen värda att lyckas nu.

Mandra - Vad sade läkaren?

• Mandra

AssarP > Tack för du fråga Vifick ingen telefontid (som vanligt på det där piiipstället) . Jag får försöka igen imorgon. Men jag förberedde Vilya på att vi skulle till doktorn och det var inte så populärt och sen när jag imorse sa att hon inte fick gå till dagis förens hon äter igen och mår bra så vart hon fundersam. Jag uttryckte mig inte så utan det kom fram i vårt samtal. Jag var noga med att det inte skulle bli som ett straff.
    Sen ringde jag dagis och berättade att Vilya hade satt i halsen och inte ätit så bra sen i fredags och att jag ville att hon åt i alla fall små skurna bitar innan hon kan gå tillbaka så förstog de absolut. Fröken sa - Hälsa Vilya att vi saknar henne. Vilket jag berättade för Vilya.
    Då sprang hon till dörren och ropade fröööken frööken sen vände hon sig mot mig och sa att hon längtade till dagis.
    Jag sa att hon gärna fick träna att äta små bitar till lunch så hon kan gå dit snart.
    - Ja, man måste ju äta sa HON själv   *seger*
    Dagis var den rätta moroten och till lunch så åt hon risotto på knäckebröd. Hon åt sakta, idisslade men hon åt något hårt som hon bet bitar av!!!

Pannkaka är beställt till middag och jag går med på allt som har tuggmotstånd.

• Milla C
    Mandra: Sitter här tårögd och tänker: {#lang_emotions_flower} Hejja Vilya! {#lang_emotions_flower}

På tal om den underbara sjukvården måste jag bara få "ösa ur mig": Jag var på gastroskopi i dec. -07 och fick svar i januari -08 att jag har celiaki, och att det skulle göras en uppföljande gastro efter sex månader. Jag har aldrig blivit kallad på någon uppföljning, och eftersom jag har ganska stora besvär med magen och att behålla vikten så var jag hos min familjeläkare igen den 2 december -09. Han skulle då skicka en remiss till Köpings lasarett för en ny gastroskopi. Jag har inte blivit kallad, så idag ringde jag dit. Jag blev uppringd igen tio över två. Efter mycket letande kom sköterksan jag pratade med fram till två saker:
    1. Att jag inte blev kallad på uppföljande gastroskopi beror på att läkaren glömde skriva en "internremiss" om det.
    2. Min husläkare har inte skickat någon ny remiss - vare sig i december eller senare (bara för att vara säker kollade hon ända tillbaka till första november).

Så det var ju bara att ringa vårdcentralen här - som ska ringa upp klockan tio över tre...
  • Milla C
    Frk Kanin: Jag håller tummarna allt jag kan för er de här dagarna. Hoppas att det "går vägen".
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*