• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Mandra

Minimalla > Åh så mysigt. Jag gillar när de blir sådär firade! Och ja, jag skulle nog tom säga att det blir pricken över i:t i hennes perfekta ansikte.

malinkatarina > Så härligt! Du lever ett ganska häktiskt liv du. Du är faktist värre än mig på att resa runt. Nu flyger ju inte vi men vi brukar lätt resa runt ngn gg i månaden. ibland både 2 och 3 ggr till familjen här i svea. Välkommen hem! Och kör försiktigt!

Wilma > Mys!

natti på er! Nu kom sambon hem från sin 'lekstund' med dom andra pojkarna

• Agronom

Grattis TRollet!

Pyttis: Vi har nog alla varit i den situationen som du var i idag..Du är INGEN skit morsa!! Kan bara hålla med att i så fall hade du inte ens reflekterat över att situationen blev fel. Det är ju bra att vi ahr ambitionen att vara perfekta föräldrar men det kan nog vara bra att barnen ser att man inte alltid är perfekt och det måste vara ok det med.

Milla: SKIT också!!!!

• Milla C
    Mandra: Jösses, vad rädd du måste ha blivit att pojken skulle ramla ner ! Ibland tänker jag på att vi faktiskt gick både till "lekis" och till skolan själva när jag var liten - men "Lekis" låg bara fem minuters gångväg hemmifrån och bara GÅNGväg dit - och vi var ett helt gäng på fem-sex barn som gick tillsammans.

Wilma: Underbart att ha en egen gunga i taket i sitt rum{#lang_emotions_heart}.

dags för frukost...
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • malinkat

Mandra, tack Vi ska flyga försiktigt...

Wilma, vilken Goúnge!
    Milla, vilken osis, men tänk så nära du var!! Det handlade ju inte om att de inte ville ha dig - bara knasiga praktiska omständigheter.... 
  • Gladhannapanna

Äntligen verkar vårat elände ha vänt! Båda barnen sov ok inatt och jág känner mig nästan utsövd!

Idag ska vi sanera hemmet, det har grott igen så mkt att städa är en underdrift!

Milla: Kul att de ville ha dig, det kommer ju fler jobb hos dem eller hur?

• asap

Milla - Nästa gång får ni till det praktiskt också så att jobbet blir ditt!

Pyttis - Hurra för sjukdomar som har gett sig! Skönt med en sanering. Åtm. när den är klar.

Wilma - Ser mysigt ut!

Minimalla - Härligt med kalas!

• Milla C

Tack för alla kommentarer angående mitt "nästanjobb". Ja, det var synd att det inte gick att fixa. Det tokigaste är väl att hade de kommit på att de behövde fylla den här tjänsten samtidigt som de rekryterade för den fasta tjänsten så hade jag ju haft tid på mig att "fixa" det...

Kom på en sak som jag skulle ha skrivit för länge sedan:
    Mandra: Kommer inte ihåg om det var i denna tråden eller 1-3-årstråden som du skrev om högskoleprovet, men min man skrev 0,9 och 1,1 på sina högskoleprov, och inte nog med att ha  klarade civilingenjörsutbildningen innom Materialvetenskap/meatallurgi med glans - när han gjorde ett test hos ett rekryteringsföretag som heter "Mercuri urval" (som rekryterar för "högre" ingenjörsjobb och dyl. över hela världen) så hamnade han bland de 10% som hade högst poäng (IQ) på det testet - i världen! Så DET  kan du ju säga till sambon nästa gång han retas .

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • asap

Deppig söndag idag. Vädret hjälper ju inte till, känner mig lika grå och fuktig inne i huvudet som det ser ut ute.
    Vi har en del materiella bekymmer - ena bilen har pajat (generatorn) och en ventilationsskorsten på hustaket har böjt sig av snötyngden.
    Dessutom är barnen hängiga, Ida sover tom middag nu, så vi väntar bara på nästa sjukdom som ska träda in. Hon fick sista penicillindosen för scharlakansfebern igår, så det var väl hög tid att bli sjuk igen. *surar*
    Min mamma som brukar komma och vara barnvakt varje onsdag har stukat foten riktigt illa, så nu väntar väl ett antal veckor utan avlastning. Och med sjukdomar + ingen avlastning i sikte känner jag att min mentala hälsa står på spel, jag ruttnar verkligen på att trampa runt här och fylla/tömma tvättmaskin efter diskmaskin efter tvättmaskin....
    Och den enda ljusning jag ser på jobbfronten just nu är möjligheten till ett jobb sisådär 12 mil härifrån. Veckopendla? Lockar inte. Flytta med hela familjen? Lockar inte.

• asap
    Mandra skrev 2010-02-21 21:43:48 följande:
    Själv satte jag mig på träningscykeln. Kände mig lite låg och kunde lixom inte helt skaka av mig det. Jag råkar ju tro på det där med att rörelse i kroppen hjälper att förändra sinnesstämningar. Jag fäste blicken högt och la på mig ett leende. 20 minuter räckte så kände jag igen mig igen.
    .... och som grädde på moset så har jag ju ingen j-vla träningscykel heller!! Så jag kan inte sno Mandras bli-glad-recept.
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*